کد خبر : 1845582 | 06 مهر 1401 ساعت 15:17 | 36.6K بازدید | 2 دیدگاه

وظیفه ملی سازماندهی مسابقات

در جام‌جهانی مردم قطر را به سربازی می‌فرستند!

دولت قطر برای برگزاری بدون مشکل جام جهانی مجبور شده افرادی که از سربازی اجباری معاف شده بودند را به خدمت برگرداند!

در جام‌جهانی مردم قطر را به سربازی می‌فرستند!

به گزارش "ورزش سه" برگزاری جام جهانی در کشور کم‌جمعیت قطر، دولت این کشور را برای برقرار امنیت و نظم در طول برگزاری مسابقات جام جهانی به زحمت انداخته است. وبسایت عربی21 در گزارشی به بررسی اقدامات دولت قطر در این راستا پرداخته که در ادامه می‌خوانید؛

به گفته یک منبع و اسنادی که رویترز مشاهده کرده است، قطر صدها غیرنظامی از جمله دیپلمات هایی را که خارج از کشور مشغول به کار شده بودند، برای خدمت سربازی اجباری احضار کرده است تا پست های بازرسی در استادیوم هایی که مسابقات جام جهانی فوتبال در آن برگزار می شود را به آنها بسپارد.
احضار سربازان وظیفه که برخی از آنها به طور سنتی به منظور انجام کارهای حیاتی، خدمت ملی خود را به تعویق انداخته‌اند، عظمت چالش لجستیکی را که کشور کوچک حاشیه خلیج فارس در سازماندهی یکی از بزرگترین مسابقات ورزشی جهان با آن مواجه است را برجسته می کند.
بر اساس برنامه‌های آموزشی بازبینی شده توسط رویترز، استخدام‌کنندگان برای مدیریت صف‌ها در هنگام ورود به استادیوم، جستجوی هواداران، و جستجوی کالاهای ممنوعه مانند الکل، مواد مخدر، یا سلاح‌های پنهان در مدل موی دم‌اسبی، آستر کت یا حتی شکم دروغین آموزش می‌بینند.
قطر 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد که به سختی 380000 نفر از آنها شهروند قطر هستند. دولت انتظار هجوم بی سابقه 1.2 میلیون بازدیدکننده برای حضور در این مسابقات را دارد. همچنین دوحه با ترکیه قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن 3000 پلیس ضدشورش در اختیار می‌گیرد.
بر اساس دستورات کتبی مشاهده شده توسط رویترز، غیرنظامیان اوایل سپتامبر امسال برای شرکت در یک ماموریت پیش از طلوع خورشید در آکادمی خدمات ملی (کمپ میگدام) در شمال دوحه، سه ماه قبل از شروع مسابقات به مدت 29 روز احضار شدند.
این منبع گفت که مقامات به غیرنظامیان اطلاع دادند که آنها برای کمک به سازماندهی جام جهانی فراخوانده شده اند و وظیفه آنها یک "وظیفه ملی" است که آنها را به انجام آن ملزم می کند. این منبع ادامه داد: "بیشتر مردم به این دلیل که مجبور بودند به آنجا رفتند. آنها نمی خواهند برای خود دردسر درست کنند."
این منبع که آگاهی مستقیم از طرح و آموزش دارد، توضیح داد که برخی از داوطلبان در کنار یگانی که شامل نیروهای جذب شده می شود، آموزش های مشابهی را نیز می بینند.
یک مقام دولت قطر در بیانیه ای در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص گفت که برنامه خدمات ملی قطر در طول جام جهانی طبق روال معمول ادامه خواهد داشت.
در این بیانیه آمده است: "ماموران در طول مسابقات در چارچوب این برنامه، مانند هر سال در رویدادهای عمومی مهم مانند جشن های روز ملی، حمایت بیشتری ارائه خواهند کرد."
از سال 2014، مردان قطری بین 18 تا 35 سال حداقل چهار ماه به عنوان بخشی از خدمت اجباری ملی که توسط امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی دستور داده شده است، در کشور خود آموزش نظامی می بینند. فراریان با یک سال زندان و جریمه 50000 ریال قطری (13700 دلار) روبرو هستند.
این منبع گفت که جذب شدگان پنج روز در هفته به اردوی خدمات ملی می روند و در دوره های آموزشی که توسط مقامات بخش امنیتی سازمان برگزارکننده جام جهانی، کمیته عالی تحویل و میراث برگزار می شود، شرکت می کنند.
این منبع گفت که نیروهای استخدام شده یاد می گیرند که با "زبان بدن مثبت، تمرکز و لبخند" به طرفداران نزدیک شوند و همچنین به اعلامیه جهانی حقوق بشر پایبند باشند و از تبعیض بین طرفداران بر هر مبنایی اجتناب کنند.

دیدگاه‌ها