کد خبر : 1845931 | 09 مهر 1401 ساعت 11:26 | 15.8K بازدید | 14 دیدگاه

سوارز: مطمئنم رفتنم از بارسا به دلایل فوتبالی نبود

لوئیس سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای، هنوز هم از اتفاقاتی که منجر به جدایی او از بارسلونا شد ناراحت است.

سوارز: مطمئنم رفتنم از بارسا به دلایل فوتبالی نبود

به گزارش "ورزش سه"، سوارز دوران درخشانی را در بارسلونا سپری کرد و توانست نامش را در جمع گلزنان برتر تاریخ این باشگاه به ثبت برساند. 
با این حال روند جدایی او از بارسلونا در دوران حضور رونالد کومان روی نیمکت این تیم و رفتاری که از سوی این مربی و همچنین مدیران این باشگاه با او صورت گرفت، باعث شد که دلخوری شدیدی بین او و کارمندان این باشگاه به وجود بیاید. 
سوارز در گفتگوی اختصاصی با مارکا درباره دوران حضورش در بارسا اظهار داشت:«اگر بخواهم از یک تا 10 به دوران حضورم در بارسا نمره بدهم، نمره 12 را می‌دهم. بسیاری معتقد بودند که من و لیونل مسی و نیمار نمی‌توانیم کنار هم خوب بازی کنیم اما ما نشان دادیم که اشتباه می‌کردند و بهترین سال‌های تاریخ بارسا را رقم زدیم.»
او درباره شرایطی که منجر به جدایی از بارسا شد و برخوردش با کومان گفت:«زمان زیادی گذشته است و حالا دور از ادب و احترام است اگر کومان را ببینم و به او سلام نکنم. اگر با او برخورد کنم انتظار دارم که به من بگوید چرا از این تیم کنار گذاشته شدم چون می‌دانم که دلیل این اتفاق فوتبالی یا تکنیکی نبود.»
این بازیکن درباره شرایط مسی و شانس آرژانتین در جام جهانی اضافه کرد:« من با او صحبت کردم، آنها 35 بازی است که شکست نخورده‌اند. شما همیشه باید برای آرژانتین احترام قائل باشید اما این موضوع در قطر بیشتر است چون آنها بسیار خوب بازی می‌کنند و یکی از مدعیان قهرمانی هستند.»

1747414
سوارز با اشاره به احتمال هم‌بازی شدن دوباره با مسی در لیگ آمریکا ادامه داد:«به این موضوع فکر نمی‌کنم چون هنوز چنین احتمالی مطرح نشده است. این یکی از گزینه‌هایی است که من در نظر دارم اما هنوز به آن فکر نکردم. در حال حاضر از حضورم در ناسیونال لذت می‌برم.»
این مهاجم اروگوئه‌ای همچنین درباره دوران حضورش در اتلتیکو گفت:« من از یک تا 10 به بازی‌ام در اتلتیکو 10 می‌دهم چون دو فصل آنجا بودم، قهرمان لالیگا شدم و بهترین گلزن این تیم بودم. شاید بهتر بود در پایان دوران حضورم رفتار بهتری با من می‌شد اما سعی می‌کنم این موضوع را برای خودم زیاد بزرگ نکنم.»
سوارز درباره شرایط فعلی بارسلونا اظهار داشت:« آنها بسیار خوب هستند. ژاوی خریدهای خوبی انجام داده است و بازیکنان جوانی دارد که باید تجربه بیشتری کسب کنند. پدری، گاوی، آنسو فاتی در کنار تجربه جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس می‌تواند به آنها کمک کند که مدعی قهرمانی باشند.»
او درباره شانس اروگوئه برای قهرمانی در جام جهانی اضافه کرد:« ما باید به این که توانستیم برای چهارمین بار متوالی به جام جهانی راه پیدا کنیم افتخار کنیم. این موضوع ارزش زیادی برای ما دارد. تیم ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و این موضوع در جام جهانی مهم است. باید از درخشش بازیکنانی چون فدریکو والورده، داروین نونیز، رودریگو بنتانکور و دیگران استفاده کنیم. آنها می‌توانند برای ما سرنوشت‌ساز باشند و نقش مهمی را در زمین ایفا کنند.»
این ستاره سابق بارسا با تمجید از عملکرد والورده گفت:« من از سال 2017 گفته بودم که او من را به یاد استیون جرارد می‌اندازد. این بازیکن سرعت بسیار خوبی دارد، در هر دو محوطه جریمه حضور دارد و با این که نمی‌خواهم مقایسه کنیم اما ویژگی‌های مشابه بسیاری با جرارد دارد. او پیشرفت بسیاری کرده و در کنار ستاره‌های بزرگی در زمین حضور داشته است.»

 

دیدگاه‌ها