کد خبر : 1846496 | 12 مهر 1401 ساعت 14:03 | 11.5K بازدید | 1 دیدگاه

آغاز مسیر پرپیچ و خم برای رسیدن به المپیک پاریس؛

مدعیان بخوانند-چگونه باید ملی پوش کشتی شوید؟

کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از همین حالا مسیری که کشتی گیران برای رسیدن به المپیک پاریس پیش رو دارند؛ مشخص کرده است.

مدعیان بخوانند-چگونه باید ملی پوش کشتی شوید؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه کادرفنی تیم ملی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای رویدادهای بین المللی سال 2023 را اعلام کرده، اما در اطلاعیه فدراسیون کشتی بارها تاکید شده که عملکرد کشتی گیران در سال 2023 تاثیر مستقیمی در رسیدن آن ها به المپیک پاریس خواهد داشت. البته که مرحله اصلی کسب سهمیه المپیک 2024 هم در مسابقات جهانی 2023 به میزبانی مجارستان خواهد بود.
اما شاید سوال اینجاست که به جز مدال آوران جهانی 2023 که تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی معاف شده اند، سایر کشتی گیران چگونه می توانند خودشان را به ترکیب تیم ملی برسانند؟
در مجموع چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در 3 رقابت قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان در سال 2023 شامل 5 مرحله است: 1- رقابت های قهرمانی کشور، 2- رقابت های انتخابی جام تختی، 3- رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا، 4- رقابت های بین المللی جام تختی، 5- مرحله نهایی
در چرخه انتخابی هم تاکید شده که به جز مدال آوران جهانی که از مراحل اولیه معاف هستند، سایر نفرات می بایست از همان مرحله اول که قهرمانی کشور است، وارد چرخه انتخابی شوند و در صورت غیبت دیگر هیچ شانسی نخواهند داشت. 
مسابقات انتخابی جام تختی، قهرمانی آسیا و جام تختی هم به نوعی یک مرحله از انتخابی تیم ملی برای معرفی نفرات نهایی جهت شرکت در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی خواهد بود.
البته با توجه به نزدیکی تاریخ مسابقات جهانی و بازی های آسیایی 2023 باید دید فدراسیون کشتی دو تیم را برای این رویداد آماده می کند یا یک تیم راهی هر دو رویداد خواهد شد. 
اما نکته اینجاست برای کشتی گیری که می خواهد از پشت خط بیرون آمده و وارد تیم ملی شود، در مسابقات قهرمانی کشور جای کوچکترین خطایی هم وجود نخواهد داشت. شاید در مراحل بعدی مثل جام تختی و قهرمانی آسیا فرصت جبران وجود داشته باشد و کادرفنی با وجود شکست یک کشتی گیر، او را در چرخه نگه دارد، اما در قهرمانی کشور احتمالا فقط نفر قهرمان شانس حضور در ادامه مسیر را پیدا می کند. 
این چرخه انتخابی شانس بالایی را به مدال آوران جهانی 2022 می دهد تا بتوانند بار دیگر سال آینده هم ملی پوش باشند. آن ها باید در یک تورنمنت بین المللی محک بخورند و سپس در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی با رقیبی که مراحل زیادی را طی کرده، کشتی بگیرند.

دیدگاه‌ها