کد خبر : 1846657 | 13 مهر 1401 ساعت 14:36 | 11.2K بازدید | 14 دیدگاه

فقط بازگشت کی‌روش می‌توانست انسجام ایجاد کند؛

همدانی: ساپینتو نباید به رقیبان آتو بدهد

پیشکسوت باشگاه استقلال می‌گوید نباید گول نتایج انگلیس، آمریکا و ولز را در بازی‌های دوستانه و لیگ ملت‌ها خورد.

همدانی: ساپینتو نباید به رقیبان آتو بدهد

ستار همدانی هافبک دفاعی ملی پوش استقلال که در سال های انتهایی دهه هفتاد و ابتدایی دهه هشتاد شمسی یکی از مهره‌های کلیدی استقلال بود در گفت‌وگویی با "ورزش سه"، درباره مصاف گل گهر و استقلال که با نتیجه 2 بر 1 به سود آبی پوشان پایتخت در سیرجان تمام شد، گفت: یک مقدار بازی تحت تاثیر حاشیه قرار گرفت و مسائل فنی که می‌توانستیم روی آنها تمرکز کنیم با این حواشی گم شد. به هر حال اما دیدار این دو تیم از وقتی گل گهر به لیگ برتر آمده جذاب بوده و باحضور امیرخان بیشتر هم شده است.
او سپس حرف هایش را اینطور ادامه داد: انتظارم این بود که استقلال از نظر حفظ توپ و مالکانه فوتبال بازی کردن با اقتدارتر عمل کند. هنوز فکر می کنم این اتفاق شکل نگرفته و هافبک ها جنس‌شان جور نیست. مهدی پور که انتظار زیادی از او داریم، هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده. ضمن اینکه بدنسازی سختی داشته اند که به نظرم هنوز ول نکرده. در مجموع با توجه به شاکله تیم انتظار می‌رود بازی روان تری انجام بگیرد. نمی دانم واقعا مشکل چیست که سرعت لازم را در خط هافبک نداریم.
سوال بعدی از ستار همدانی این بود که آیا روند استقلال را رو به جلو می‌بیند یا خیر که او در واکنش به این سوال بیان کرد: من اعتقادم این است که استقلال از شروع فصل روند رو به رشدی داشت. به هر حال تغییرات کادر فنی هم وجود داشت. همانطور که گفتم باید سرعت تیم بیشتر بشود. یکی از مواردی که می‌تواند تیم های حریف را تحت فشار قرار بدهد سرعت دادن به بازی است تا روزنه ایجاد شود. این موضوع به یک بازیکن بازیساز و بازیکنی نیاز دارد که بتواند نفر به نفر را بردارد ولی هنوز شاهد این موضوع و اینکه برتری عددی ایجاد شود، نیستیم.
قسمت بعدی حرف‌های هافبک تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های 2000 لبنان درباره شرایط گل گهر بود و در این مورد گفت: فکر می کنم این تیم یکی از مدعیان قهرمانی است. در مقابل گل گهر به نظرم استقلال خوب جنگید و تیم خوب گل گهر را شکست داد.
سوال بعدی از ستار همدانی که به عنوان دستیار در کنار امیر قلعه نویی فعالیت کرده؛ درباره شکست های مداوم این مربی مقابل استقلال و دلیل این ناکامی بود که او در واکنش به این سوال گفت: واقعیت امر این است که امیرخان قلعه نویی تیم هایش را در یکی دو سال اخیر خوب بسته. حالا سال گذشته هفت امتیاز از این تیم کسر شد ولی امسال بسیاری از مشکلاتش را رفع کرده و شرایط خوبی دارد. اگر بخواهیم دلیل ناکامی آقای قلعه‌نویی را بررسی کنیم این است که به نظرم زمان کافی در تیمی نظیر سپاهان یا ذوب آهن نداشت. اما در گل گهر به نظرم این اتفاق با توجه به شرایطی که باشگاه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری فراهم کرده است؛ روز به روز تیم آقای قلعه‌نویی بهتر و شکست ناپذیرتر خواهد شد.
پیشکسوت باشگاه استقلال درباره حواشی روزهای اخیر میان دو باشگاه استقلال و گل‌گهر و البته رفتار ساپینتو پس از دریافت کارت قرمز اینطور واکنش نشان داد: نه من، که هیچ کس از این اتفاق راضی نیست. قطع به یقین این حرکت‌ها را تایید نمی‌کنیم. آقای ساپینتو یک مقدار روی خودش مسلط باشد و خودداری کند. نباید این آتو را به تیم های دیگر بدهد تا از این حربه استفاده کنند. به هر  حال نبودن سرمربی می‌تواند آسیب‌های زیادی به تیم بزند؛ به همین دلیل آقای ساپینتو باید آرامش خودش را حفظ کند تا با تمرکز بیشتر بتواند به تیم کمک کند.
سوال پایانی از بازیکن اسبق تیم ملی درباره شرایط تیم ملی پس از جدایی اسکوچیچ و اضافه شدن کی‌روش بود. ستار همدانی پیش از اینکه حرف هایش را در رابطه با تیم ملی آغاز کند، درباره تغییرات فدراسیون با خوش بینی صحبت کرد و گفت: قبل از هر چیزی خوشحالم که یک ثباتی به فدراسیون فوتبال بازگشت؛ چه به لحاظ مدیریت و چه کادر فنی. چون اصلا در شان فوتبال ما نبود که فدراسیون با سرپرستی اداره شود. من فکر می‌کنم حضور آقای تاج، آقای قنبرزاده و آقای نبی، مفید فایده است. کادر با تجربه‌ای هستند و اشراف کامل دارند. طبیعتا این تجربه الان خیلی به درد می‌خورد، چون زمان بسیار کمی تا جام جهانی داریم. از آن طرف هم بلافاصله پس از انتخاب آقای تاج توسط مجمع، انتخاب خوبی هم توسط ایشان برای بازگرداندن کی‌روش گرفته شد.
او سپس با اشاره به بازگشت آقای کی‌روش این اتفاق را بهترین تصمیم ارزیابی کرد و افزود: آقای کی‌روش حضور چندین ساله در فوتبال ایران داشته و توانسته تیم را جمع و جور کند. چرا که اگر بخواهیم صادقانه درباره مباحث ماه‌های گذشته صحبت کنیم، حاشیه در تیم ملی بیداد می‌کرد. به همین دلیل فکر می‎‌کنم تنها کسی که می‌توانست به تیم انسجام بدهد، آقای کی‌روش بود.

بخش بعدی صحبت‌های ستار همدانی هم درباره دو دیدار برابر اروگوئه و سنگال و درنهایت جمع بندی از عملکرد تیم ملی بود و اینطور حرف‌هایش را خاتمه داد: به نظرم در نیمه اول خیلی خوب نبودیم. با توجه به حواشی ماه‌های اخیر هم طبیعی بود. در نیمه دوم اما با توجه به صحبت‌هایی که قطعا در رختکن انجام شده، توانستیم عملکرد به مراتب بهتری داشته باشیم. سعی کردند یک مقدار حفظ توپ کنند و طراحی حملات را حتی به صورت اندک داشته باشند و به گل هم رسیدیم. در بازی با سنگال هم همینطور. مشکل حفظ توپ داریم و تا نتوانیم این کار را انجام بدهیم، نمی‌توانیم طراحی حمله داشته باشیم. به همین دلیل باید روی این موضوع کار بشود. در مجموع نسبت به شرایطی که چند ماه گذشته داشته‌ایم، شرایط خیلی بهتر است. امیدوارم در جام جهانی حضورش پر قدرت داشته باشیم. 
درنهایت ستار همدانی حرف‌هایش را با اشاره به نتایج هم گروهی‌های تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد و با هشدار گفت: اصلا نباید به نتایج انگلیس، ولز و آمریکا نگاه کنیم که در بازی های دوستانه و لیگ ملت‌های اروپا نتایج بدی گرفتند. مهم این است که ما چه برنامه ای داریم. مهم این است که ما با چه اتحادی وارد جام جهانی خواهیم شد. با توجه به اینکه حالا تعیین تکلیف شده و مدیریت و کادر فنی مشخص شده‌اند؛ باید همه دست به دست هم بدهیم تا در جام جهانی حضوری موفق داشته باشیم.

دیدگاه‌ها