کد خبر : 1847803 | 20 مهر 1401 ساعت 15:46 | 139K بازدید | 28 دیدگاه

نوزده سال بعد از آخرین افتخار بزرگ در لیگ قهرمانان

فرهاد مجیدی و رکوردی که دوستش ندارد! (عکس)

روز گذشته سالگرد قهرمانی فرهاد مجیدی به همراه العین در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود.

فرهاد مجیدی و رکوردی که دوستش ندارد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نوزده سال پیش بود که درخشش فرهاد مجیدی در لباس الوصل، چشم کادرفنی آن زمان العین را گرفت و برونو متسو سرمربی فرانسوی آن زمان غول امارات، از مدیران باشگاه درخواست کرد که برای مراحل حذفی و حساس لیگ قهرمانان آسیا، مهاجم ایرانی را به عنوان یارقرضی به خدمت بگیرند.

فرهاد مجیدی که در فوتبال امارات درخشش خیره کننده ای داشت، به عنوان ضامنی برای قهرمانی نماینده امارات در لیگ قهرمانان آسیا به این تیم آمد و دست بر قضا توانست در دیدار ما قبل پایانی، تأثیر مهمی در رسیدن العین به دیدار فینال داشته باشد.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2002 – 2003 به صورت متمرکز و در چهار کشور برگزار شد. بازی های شرق در تایلند و چین و مسابقات غرب آسیا نیز در امارات و ازبکستان برگزار می شد. هر تیم در مسابقات خود تنها سه بازی را برگزار می کرد و فقط تیم های صدرنشین هر گروه، راهی دور بعد می شدند.

در گروه سوم، استقلال با العین، السد و الهلال همگروه بود که نتوانست راهی دور بعد شود. العین میزبان این گروه راهی دور بعد شد. در گروه چهارم نیز پرسپولیس و پاختاکور رقابت سختی برای صعود داشتند که پس از پیروزی یک بر صفر نماینده ازبکستان، سرخپوشان نیز از دور مسابقات کنار رفتند.

در مرحله نیمه نهایی بود که العین با درخواست برونو متسو، فرهاد مجیدی را به خدمت گرفت. آنها به مصاف دالیان چین رفتند و در بازی رفت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی دست یافتند. در بازی برگشت و در شرایطی که بازی با نتیجه تساوی 2 – 2 در جریان بود، دالیان توانست با گل های دقایق 81 و 84 هائو هایدونگ نتیجه بازی رفت را تکرار کند.

1752440

در شرایطی که همه منتظر کشیده شدن مسابقه حساس به وقت های اضافه بودند، فرهاد مجیدی در دقیقه 89 توانست دروازه حریف چینی را باز کند تا العین با شکست 4 بر 3 در این بازی و در مجموع با کسب پیروزی 7 بر 6، راهی دیدار فینال شود.

در مسابقه پایانی نیز العین به مصاف تیروس ساسانا تایلند رفت و در دیدار رفت با گل های جوهر و عمر 2 بر صفر پیروز شد. در بازی برگشت این تیم تایلندی بود که با یک گل برنده از زمین خارج شد اما العین در مجموع با پیروزی 2 بر یک، جام قهرمانی را بالای سر برد.

1752446
لحظه گلزنی عمر محمد در دیدار رفت از فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر تیروس ساسانا تایلند و فرهاد مجیدی که به دنبال این بازیکن است.

روز گذشته سالگرد این قهرمانی العین در رقابت های آسیایی بود. دیداری که فرهاد مجیدی با پرچم ایران در جشن قهرمانی حاضر شد تا در نسخه فعلی و تغییر یافته جام باشگاه های آسیا به لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی امروز اتحاد کلباء، تنها ایرانی باشد که جام قهرمانی فرمت کنونی (از سال 2002 تاکنون) را بالای سر برده باشد.

نکته جالب اینکه چند روز پیش بود که مجیدی به همراه تیم خود به مصاف العین رفت و او اعلام کرد از این تیم، استادیوم خانگی و هواداران العین خاطرات خوبی دارد.

1752441

دیدگاه‌ها