کد خبر : 1848447 | 24 مهر 1401 ساعت 10:54 | 24.7K بازدید | 10 دیدگاه

بارسا با چه ترکیبی به ال‌کلاسیکو می‌رود؟

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، نهایت تلاشش را می‌کند تا امروز با بهترین ترکیب ممکن برابر رئال مادرید قرار بگیرد.

بارسا با چه ترکیبی به ال‌کلاسیکو می‌رود؟

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در حساس‌ترین دیدار هفته نهم رقابت‌های لالیگا باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید قرار بگیرد. 
ژاوی در آستانه این بازی به خوبی از برنامه‌ای که برای رئال مادرید تدارک دیده مطمئن است. این مربی کاتالان هنوز تردیدهایی دارد اما مهم‌ترین نکته این است که ژول کنده برای این بازی به موقع رسید و حالا آماده است تا به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی این تیم برابر رئال قرار بگیرد.
استفاده از هر بازیکن دیگری به جای این بازیکن به یکی از معضلات جدی ژاوی تبدیل شده بود اما او حالا صرفا باید به دو سناریو فکر کند: استفاده از کنده به عنوان مدافع راست یا به عنوان مدافع میانی. 

1746735

اگر ژاوی قصد استفاده از این بازیکن فرانسوی به عنوان وینگر را داشته باشد، مارکوس آلونسو باید در دفاع میانی به عنوان زوج اریک گارسیا به میدان برود. در این صورت تردید اصلی در سمت چپ خواهد بود: استفاده از آلخاندرو بالده یا جوردی آلبا؟ 
اگر کنده در دفاع میانی در کنار گارسیا به میدان برود، سرجی روبرتو به عنوان مدافع راست در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و مارکوس آلونسو در دفاع چپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
این پازل مهمی برای ژاوی است تا بتواند به خوبی با وینیسیوس جونیور مقابله کند، بازیکنی که می‌داند در این بازی برای او دردسرساز خواهد شد و با توجه به غیبت رونالد آرائوخو احتمالا کنده، گزینه بسیار مطمئن‌تری برای او خواهد بود. 
افت فاحش جرارد پیکه که در بازی برابر اینتر نیز به خوبی مشهود بود هم باعث شده است که برنامه‌های ژاوی بیش از پیش پیچیده شود اما اگر او به عنوان زوج گارسیا در خط میانی به کار گرفته شود، کنده مطمئنا در پست دفاع راست به میدان خواهد رفت. 
تردیدهای این مربی جوان در خط میانی کمتر است. ژاوی به احتمال زیاد بار دیگر از سرخیو بوسکتس، گاوی و پدری استفاده خواهد کرد. او در بازی برابر سلتا سعی کرد از پدری به عنوان هافبک میانی سمت چپ و از گاوی در سمت راست استفاده کند اما در بازی برابر اینتر بار دیگر به شرایط قبل برگشت و باید دید که این بار چه برنامه‌ای را به کار خواهد گرفت. 

1744914
حضور وینیسیوس در سمت چپ به این معناست که ژاوی از بازیکنی هجومی‌تر مانند گاوی در این پست استفاده خواهد کرد. فرانکی دی‌یونگ هم به احتمال زیاد مانند بازی برابر اینتر در این دیدار هم نیمکت‌نشین خواهد بود. 
روبرت لواندوفسکی و عثمان دمبله عضو ثابت خط حمله بارسا هستند اما ممکن است ژاوی در این بازی از آنسو فاتی به جای رافینیا در ترکیب اصلی استفاده کند. این بازیکن برزیلی در پست وینگر چپ چندان راحت نیست اما دمبله به عنوان وینگر راست بسیار پیشرفت کرده است. 
آنسو فاتی مشکلی با بازی در پست وینگر چپ ندارد و شاید همین باعث شود که او راهش را به ترکیب اصلی باز کند. فران تورس همچنان باید منتظر فرصتش باشد. 

1737492
اگر تصمیم ژاوی برای استفاده از فاتی جدی باشد، این مهاجم نهایت تلاشش را خواهد کرد که بتواند در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این فصل بدرخشد و توانایی‌هایش را به تصویر بکشد. او در چند هفته اخیر بارها در زمین حضور داشته است اما هنوز از دوران اوجش فاصله دارد. 
دو ترکیب احتمالی برای بارسلونا
یک: تراشتگن، کنده، گارسیا، مارکوس آلونسو، آلبا/بالده، پدری، بوسکتس، گاوی، دمبله، لواندوفسکی، آنسو/رافینیا
دو: تراشتگن، سرجی روبرتو، کنده، گارسیا، مارکوس آلونسو، پدری، بوسکتس، گاوی، دمبله، لواندوفسکی و آنسو/رافینیا
 

دیدگاه‌ها