کد خبر : 1848538 | 24 مهر 1401 ساعت 18:49 | 82.2K بازدید | 24 دیدگاه

بازگشت فتح‌الله‌زاده چگونه ممکن شد؟

دخالت جدی وزارت ورزش در مدیریت استقلال

سه سال پس از انصراف از ادامه همکاری و مدیریت در باشگاه استقلال، علی فتح‌الله اسمی شگفت‌انگیز برای مدیریت در باشگاه استقلال محسوب می‌شد.

دخالت جدی وزارت ورزش در مدیریت استقلال

به گزارش "ورزش سه"، ششمین حضور فتح‌الله زاده در پست مدیرعامل باشگاه استقلال در شرایطی رقم می‌خورد که کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از دوره نسبتا موفق مصطفی آجورلو این فتح‌الله‌زاده باشد که به عنوان جایگزین دوباره در ساختمان باشگاه استقلال حضور پیدا کند.
برای روشن شدن موضوع ابتدا باید درباره قدمت علی فتح‌الله صحبت کنیم. او در سال منتهی به برگزاری جام جهانی 1998 از روزنامه استقلال به عنوان مدیریت عامل باشگاه استقلال منصوب شده و دیرپاترین مدیر این باشگاه و البته باسابقه‌ترین آنها به شمار می‌آید.
فتح‌الله‌زاده البته تبدیل به چهره‌ای کاملا متفاوت شده و در شرایطی که فضای فوتبال ایران و اذهان عمومی آن نیز به شدت تغییر کرده است احتمالا با سبک و سیاقی تازه کار خود را در باشگاه استقلال پیش خواهد برد.
با این حال کمتر کسی انتظار آن را داشت به عنوان یک اسم تکراری فتح‌الله زاده روی صندلی‌ای بنشیند که آخرین بار، نشستن روی آن را بی‌خیال شد تا احمد سعادتمند، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد مددی و مصطفی آجورلو چهار مدیری باشند که در این مدت سه ساله، مدیریت استقلال را در دست بگیرند؛ مدیرانی که منهای آجورلو هر یک با جار و جنجال فراوان به باشگاه استقلال آمدند و از این مجموعه به بیرون رانده شدند.
موضوع طنزآمیز درباره فتح‌الله زاده هم مسئله طلبی بود که او از باشگاه استقلال داشت؛ چکی که برای پرداخت دستمزد فرهاد مجیدی کشیده شده و سرمربی سابق آبی‌ها آن را خرج کرده و به شخص دیگری واگذار کرده و آن شخص هم برای وصول چک حساب فتح‌الله‌زاده و افرادی که پشت این چک را امضا کرده بودند، بسته بود و به همین سبب حساب بیمارستان لقمان در مرکز شهر تهران نیز به واسطه امیدوار رضایی، عضو سابق هیئت مدیره استقلال بسته شده بود! و فتح‌الله‌زاه که تلاش می‌کرد این طلب یک میلیارد تومنی را از باشگاه بگیرد و خود را از مخمصه بسته شدن حساب‌ها راحت کند، ناگهان با پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت ورزش مواجه شد که به نظر برای جایگزینی سریع آجورلو گزینه دیگری در دسترس نداشت. فتح الله هم بعد از مشورت با نزدیکانش به سرعت این پیشنهاد را قبول کرد تا دوباره در معرض یک آزمون مدیریتی جدید قرار بگیرد؛ اگرچه او دیگر آن هیمنه هواداری شدید را در میان طرفداران استقلال ندارد.

1753731
فتح‌الله که با لقب حاجی در بسیاری از پیروزی‌های استقلال در دو دهه اخیر حضور داشته به صورت ذاتی فردی خوش بین و علاقه‌مند به رسانه است، اما فضای فوتبال خشن‎‌تر از گذشته شده و بخشی از افکار عمومی خود را به جوان‌هایی سپرده که به گذشته نگاه چندانی ندارند و به همین دلیل کار هر مدیری در باشگاه استقلال با توجه به قهرمانی فصل گذشته دشوار خواهد بود؛ به خصوص که سرمربی خارجی و مجموعه بازیکنان نیز آماده این تغییر به نظر نمی‌رسیدند.
در این فضا اگرچه انتقادهایی به بازگشت چندباره فتح‌الله‌زاده مطرح شده و همه دوست دارند بدانند چه منطقی پشت انتخاب مجدد چهره‌ای بوده که آخرین بار قرار بود به عنوان نایب رئیس عزیزالله محمدی به فوتبال برگردد، باید موضوع مهمتر را از یاد نبرد؛ اینکه وزارت ورزش هرگز دست از دخالت مستقیم در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برنخواهد داشت.
آنها به هر دلیلی تصمیم به تغییر آجورلو گرفته‌اند و اگرچه این موضوع را درباره پرسپولیس هم در برنامه داشتند ( که فعلا و ظاهرا از دستور کار خارج شده) اما اصل عمل که عدم تحمل یک مدیر مستقل است، در جای خود باقی است.
فردا حمید سجادی ساعت 16 در نشست خبری احتمالا در اینباره به خبرنگاران پاسخ خواهد داد که چرا او هم به عنوان یک ورزشکار سابق نتوانست از این قاعده خود را جدا کند و شبیه به اغلب وزرای ورزش و روسای سازمان تربیت بدنی رفتار کرد که مدیران مقتدر و بزرگ‌جثه را برنتابیدند.
حالا ماییم و علی فتح‌الله‎‌زاده و فصلی طولانی که در پیش روست. آن هم در شرایطی که اوضاع روز به روز در حال تغییر است .

دیدگاه‌ها