کد خبر : 1848622 | 25 مهر 1401 ساعت 09:48 | 60.2K بازدید | 5 دیدگاه

ملاقات پرماجرای بردیا سعادت با سعید معروف

آتش‌بازی در ترکیه - بهترین لژیونر والیبال ایران کیست؟

ستاره جوان والیبال ایران در گفت‌وگو با ورزش سه درباره درخشش خیره‌کننده خود در سوپرلیگ ترکیه حرف زده است.

آتش‌بازی در ترکیه - بهترین لژیونر والیبال ایران کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، بی‌راه نیست اگر بگوییم که بردیا سعادت در این فصل بهترین لژیونر والیبال ایران بوده است. این ستاره جوان و ملی‌پوش با وجود چند پیشنهاد که خودش هم درباره آنها صحبت کرده، تصمیم گرفت در این فصل برای باشگاه تورشاد در سوپرلیگ ترکیه توپ بزند.

تورشاد روز گذشته موفق شد فنرباغچه را که سعید معروف را در ترکیب خود داشت، با نتیجه 3-1 شکست دهد. بردیا سعادت ستاره بی‌چون‌وچرای این بازی بود چرا که برای تورشاد 24 امتیاز کسب کرد.

به بهانه درخشش این لژیونر جوان والیبال ایران گفت‌وگوی نسبتا مفصلی با او ترتیب دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

*بردیا عملکرد فوق‌العاده‌ای در این چهار هفته داشتی.
آره خدا را شکر این چند هفته خیلی خوب بوده.

*در مورد حضورت در لیگ ترکیه بگو؛ چه شد که سوپرلیگ ترکیه را انتخاب کردی؟
به این نتیجه رسیدم که بازی در اینجا برایم بهتر است. پیشنهادات مختلفی داشتم اما همه شرایط را سنجیدم. پیشنهادات مختلفی از فرانسه، لهستان و ایتالیا داشتم اما تصمیم گرفتم امسال در ترکیه بازی کنم. ترکیه هم لیگ بسیار خوبی دارد و نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است.

*تیم ملی ترکیه هم خیلی پیشرفت کرده.
بله، چون لیگ‌شان خوب است. بازیکنان خیلی خوبی را می آورند و سطح لیگ‌شان خیلی بالا رفته است. تیم ملی آنها هم در قهرمانی جهان جلوی آمریکا 3-2 باخت و حتی شانس این را داشتند که در قهرمانی جهان بالاتر بروند.

1709211

*اوضاع تیم‌تان چطور است؟
اوضاع خوب است و بازیکنان خیلی خوبی داریم. خارجی های ما میکا و مارکو که پارسال در ایتالیا بازی کردند، هستند. تیم ما امسال کمی دیر بسته شد و رفته رفته با هم هماهنگ شدیم. امیدوارم در ادامه بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

*با توجه به آمار و ارقام تو یکی از بهترین بازیکنان سوپر لیگ ترکیه در چهار هفته اخیر بوده‌ای. در آنجا از عملکرد تا این حد خوب تو تعجب نکرده‌اند؟
قبل از لیگ ما سه بازی انجام دادیم که دو تای آن‌ها مقابل تیم های خیلی قوی بود. با آرکاس بازی کردیم که سال پیش قهرمان جام حذفی ترکیه شد و آن ها را 3-2 بردیم و با اسپورتوتو هم دیداری داشتیم که آن ها را هم 3-1 بردیم، آنها هم دو سال قبل قهرمان شده بودند یعنی قهرمان دو سال گذشته جام حذفی را بردیم. مقابل توکات هم به پیروزی رسیدیم و در لیگ هم چهار بازی انجام دادیم که دو برد و باخت سهم ما بوده است.

*یک باخت شما مقابل هالک بانک بود که فکر می کنم می توانستید آنها را شکست دهید.
مقابل هالک بانک واقعا خیلی خوب بازی کردیم اما نشد که به پیروزی برسیم.

*به نظرم نیمیر عبدالعزیز نقش زیادی در این شکست شما داشت.
بله خیلی در تیم آنها تاثیر داشت ولی ما هم واقعا بد بازی نکردیم و این تیم را تحت فشار قرار دادیم ولی نشد ببریم.

*در مورد بازی با فنرباغچه هم برای ما بگو؛ تقابل با سعید معروف چطور بود؟
بار اولم بود که روبه‌روی آقای سعید معروف بازی می‌کردم. من برای ایشان احترام خاص و ویژه ای قائل هستم. به نظر من ایشان بزرگ‌ترین بازیکن ایران هستند و خیلی انگیزه داشتم که جلوی آقاسعید بازی کنم. آنها هم تیم خیلی خوبی بودند اما تلاش ما نتیجه داد و پیروز شدیم.

*سعید معروف واکنشی به این عملکرد درخشان تو مقابل فنرباغچه نداشت؟
چرا با آقاسعید صحبت کردم و اتفاقاً به من تبریک گفت. او به من گفت که همین‌طور ادامه بده، این واقعاً قوت قلبی برای من بود که آقای سعید معروف چنین حرفی را به من بزند. امیدوارم عملکرد بهتری داشته باشم تا بتوانیم در مسابقات بیشتری پیروز شویم.

1753608

*کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کنیم. تو قهرمانی جهان را از دست دادی؛ با این عملکرد درخشان قطعا انگیزه‌های زیادی برای بازگشت قدرتمند و حضور در ترکیب اصلی تیم ملی داری.
من به قهرمانی جهان نرفتم اما در لیگ ملت‌ها حاضر بودم. با این حال تمرکز من روی کار خودم است و سعی می کنم در مرحله اول کار خودم را به نحو احسن انجام دهم و بقیه‌اش نظر سرمربی است. هرکسی یک سری سلایق دارد و به نظر ایشان بستگی دارد که در آینده چه تصمیمی بگیرند.

به این که به لیگ ایتالیا برگردی فکر می‌کنی؟
چرا که نه، من پارسال آنجا بودم و امسال هم از تیم‌های خوب‌شان یعنی تیم های اول تا چهارم ایتالیا پیشنهاد داشتم ولی تصمیم گرفتم که امسال در ترکیه بازی کنم. من پارسال هم که در چیسترنا بودم قبل از آن با مودنا قرارداد داشتم. از لهستان و فرانسه هم پیشنهاد داشتم اما تصمیم گرفتم که امسال در ترکیه بازی کنم. به نظرم ترکیه هم لیگ بسیار خوبی است و بازیکنان خیلی خوبی دارند. ترکیه در حال حاضر جزو لیگ های خوب دنیا به شمار می‌آید.

من سقفی برای خودم تعیین نکرده ام چون به این معتقد هستم که انجام این کار باعث محدودیت برای بازیکن می‌شود. من سعی می کنم تا جای ممکن پیشرفت کنم. ته آن هر جایی که باشد دوست دارم تا آخرش برسم.

*تو یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای والیبال ایران هستی اما در این یکی، دو سال خیلی در انتخاب تیم باشگاهی‌ات دقیق عمل نکردی، مثلاً حضور در کره جنوبی؛ ما مطمئن باشیم که بردیا سعادت دیگر چنین انتخاب‌هایی انجام نمی‌دهد؟
اگر تحقیق کنید خیلی از بازیکنان خوب دنیا در همین لیگ کره که می‌گویند بد است بازی کرده‌اند. متئو اندرسون یا سیمون و خیلی از بازیکنان بزرگ دیگر آنجا بوده‌اند اما متاسفانه یک اتفاقاتی افتاد که نباید رخ می‌داد و من هم دوست ندارم که دیگر این چنین اتفاقاتی دوباره تکرار شود.

*سوال آخر را هم در مورد تیم شهرت یعنی شهرداری ارومیه بپرسم. این تیم بزرگ و با قدمت این روزها اوضاع خیلی خوبی ندارد. 
تمام بازی ها و نتایج تیم شهرم یعنی شهرداری ارومیه را پیگیری می‌کنم و امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود اتفاق خوبی برای این تیم رقم بخورد و طوری شود که هواداران ارومیه از تیم راضی باشند؛ در آخر هم برای شهرداری ارومیه آرزوی موفقیت می کنم. 

دیدگاه‌ها