کد خبر : 1848769 | 26 مهر 1401 ساعت 00:11 | 19.6K بازدید | 15 دیدگاه

کورتوا بهترین دروازه‌بان دنیا: جایزه یاشین برای تیبو

جایزه بهترین دروازه‌بان فصل گذشته، موسوم به جایزه یاشین، به تیبو کورتوا، سنگربان بلژیکی رئال مادرید تعلق گرفت.

کورتوا بهترین دروازه‌بان دنیا: جایزه یاشین برای تیبو

به گزارش "ورزش سه"، امشب در مراسم توپ طلای 2022 که در پاریس برگزار شد تنها جایزه رئال مادرید توپ طلای کریم بنزما نبود. تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال هم در این مراسم به عنوان بهترین سنگربان فصل گذشته دنیا معرفی شد و جایزه یاشین را دریافت کرد.

این سومین دوره اهدای جایزه یاشین به بهترین دروازه‌بان دنیا است. اولین بار این جایزه در سال 2019 به فهرست جوایز توپ طلا اضافه شد. در دو دوره گذشته این جایزه به ترتیب به دوناروما و آلیسون تعلق گرفته بود.

1754393
1754394

کورتوا وقتی روی سن رفت تا جایزه خود را دریافت کند خطاب به حضار گفت:" می‌خواهم از همه هم‌تیمی‌هایم در رئال مادرید تشکر کنم. پارسال بازیکن این تیم بودن واقعا بی‌نظیر بود؛ به خصوص برای من. بردن این جایزه برایم باعث افتخار است. با وجود این همه دروازه‌بان درجه‌یک واقعا افتخار می‌کنم که صاحب این جایزه شده‌ام.

همینطور می‌خواهم از خانواده‌ام تشکر کنم. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود همه به یاد شما هستند ولی وقتی شرایط سخت می‌شود فقط خانواده را در کنارتان می‌بینید".

1754396

کورتوا در این مراسم گفت حالا دوست دارد افتخار بعدی‌ای که به دست می‌آورد جام جهانی 2022 قطر باشد.

کورتوا فصل گذشته نقش مهمی در قهرمانی رئال مادرید در چمپیونزلیگ داشت. او در فینال دراماتیک آن رقابتها در دیدار رئال مادرید و لیورپول به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و اگر درخشش او درون دروازه نبود کار رئال برای قهرمانی واقعا سخت می‌شد. کورتوا در آن بازی 9 سیو موفق داشت تا رکورد سیوهای موفق در فینال چمپیونزلیگ را بشکند. کورتوا فصل گذشته 22 کلین‌شیت به ثبت رساند تا یکی از بهترین فصل‌های دوران فوتبالی‌اش را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها