کد خبر : 1849204 | 28 مهر 1401 ساعت 22:03 | 10.6K بازدید | 9 دیدگاه

۱۰ تیم برتر فوتبال زنان ایران را بشناسید

پانزدهمین دوره از لیگ برتر فوتبال زنان ایران، فردا رأس ساعت ۱۴ با حضور ۱۰ تیم برتر از سراسر ایران و انجام سه دیدار به طور رسمی آغاز خواهد شد.

 ۱۰ تیم برتر فوتبال زنان ایران را بشناسید

به گزارش “ورزش سه”  با گذشت ۱۴ فصل از لیگ برتر فوتبال زنان “جام کوثر” در ایران، همچنان آنطور که باید این ورزش مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته است، لیگی که با یدک کشیدن لقب “حرفه‌ای” در حال پیشرفت است و نیاز به توجه و شناخت بیشتری نیز دارد.
در این گزارش قصد داریم تا نگاه اجمالی و مختصری نسبت به ۱۰ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال زنان داشته باشیم.


خاتون بَم

این تیم با هشت عنوان قهرمانی، پُرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران است، تیمی که در سال گذشته نماینده کشورمان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بود و البته حضورشان چندان موفقیت آمیز نبود.
خاتونی‌ها در فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی شاکله اصلی تیم خود را حفظ کرده و به دنبال تکرار قهرمانی در فصل جدید رقابت‌ها هستند.

1755103

شهرداری سیرجان

دیگر تیم کرمانی که فصل گذشته کورس قهرمانی را به همشهری خود واگذار کرد سعی کرده علاوه بر حفظ ترکیب اصلی خود، چند مهره با ارزش نیز برای تقویت تیم خود به خدمت بگیرد، از مهم‌ترین خریدهای شهرداری سیرجان می‌توان به کاپیتان ملی‌پوش سابق سپاهان، شقایق روزبهان اشاره کرد که در فصل جدید برای سیرجانی‌ها توپ می‌زند.

1755098

سپاهان اصفهان

با توجه به انحلال تیم زنان ذوب‌آهن، بسیاری از ستاره‌های این تیم ازجمله دروازه‌بان ملی‌پوش آنها، زهره کودایی به سپاهان پیوستند، اما سپاهان بزرگ‌ترین صید فصل نقل و انتقالاتی را با جذب مریم ایراندوست نشان داد، ایراندوست که سال گذشته هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت بعد از جدایی عجیب و غریبش از تیم ملی به سپاهان پیوست، به عقیده رسانه‌ها رقم قرارداد مریم ایراندوست گران‌ترین رقم در نقل و انتقالات فوتبال زنان ایران بوده است.

1755104

پیکان البرز

نماینده البرز که سال گذشته با بازیکنان جوانش عملکرد خوبی را نشان داده بود و در پایان مسابقات بعد از سه تیم مدعی، در رتبه چهارم جدول قرار گرفتند، در فصل جدید با نام “پیکان” در مسابقات حاضر خواهند شد.
سارا قمی، ستاره اسبق تیم ملی ایران و باشگاه ملوان، بازیکن-مربی تیم پیکان البرز خواهد بود.

1755101

ملوان بندرانزلی

ملوانی‌ها که از ریشه‌دارترین و پُر هوادارترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر زنان هستند، در سال گذشته نتوانستند عنوانی بهتر از ششمی را کسب کنند اما آنها پیش از این هم نشان دادند که فوتبال بخش بزرگی از مردم شهر انزلی است و این اهمیت مختص به آقایان نیست، ملوانی‌ها سال گذشته در برخی از بازی‌های خانگی بیش از ۵۰۰۰ هوادار داشتند و از این حیث رکورددار لیگ برتر زنان هستند.

1755099

زارع باطری سنندج

زارع باطری یکی از بومی‌ترین تیم‌های حاضر در فوتبال زنان است که با حضور مداوم در سطح اول این ورزش از استان کردستان، جغرافیای فوتبال حرفه‌ای زنان را در ایران گسترده نگه داشته، آنها با حفظ شاکله بومی خودشان سعی در شگفتی‌سازی در فصل جدید رقابت‌هارا دارند.

1755097

پالایش گاز ایلام

پالایش که در فصل گذشته با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و حتی از امکان انحلال این تیم صحبت میشد، با حمایت مدیران پالایش گاز جان تازه‌ای گرفت و زودتر از سایر تیم‌ها تمرینات خود را شروع کرد.
مدیران پالایش گاز در پایان فصل گذشته قول حمایت بیشتر از دختران فوتبالی ایلام را دادند و ادعای شگفتی‌سازی با این تیم بومی را عنوان کردند که باید دید با شروع فصل، این ادعاها تا چه اندازه به واقعیت بدل می‌شود.

1755095

کیان نیشابور

کیان که در فصل گذشته تنها ۱۷ امتیاز کسب کرده بود و پس از پایان فصل نیز با حواشی بسیاری همراه شد، بعد از کش و قوس‌های فراوان همچنان به عنوان تنها نماینده شرق کشور، در لیگ برتر تیم‌داری خواهد کرد.
این تیم نیز اغلب ترکیب خود را از بازیکنان بومی در نیشابور تشکیل داده و امیدوار است که با نتایج مناسب، خاطرات نه چندان خوب فصل گذشته را به فراموشی بسپارد.

1755096

ایساتیس کران فارس

بعد از حذف قشقایی، جای فوتبال زنان در استان فارس خالی بود که ایساتیس با قهرمانی در لیگ دسته‌ اول و صعود به لیگ برتر، بار دیگر این استان را در سطح آوا فوتبال زنان ایران دارای سهم کرد، باید دید ایساتیس بعد از قهرمانی در لیگ دسته اول در لیگ برتر هم مقابل تیم‌های مدعی شگفتی ساز خواهد شد یا خیر.

1755100

بادرود تهران

درحالی که ماه‌ها شایعه حضور سرخابی‌های پایتخت در فوتبال زنان به گوش می‌رسید و حتی کار به دستور مستقیم وزیر ورزش نیز رسید، اما در نهایت بادرود تنها نماینده پایتخت در فصل آتی خواهد بود، به نظر می‌رسد بادرودی‌ها که سال گذشته در لیگ دسته اول نایب قهرمان شده بودند، در فصل آتی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

1755102

دیدگاه‌ها