کد خبر : 1849245 | 29 مهر 1401 ساعت 13:02 | 21.6K بازدید | 16 دیدگاه

روایت غم‌انگیز جرارد: از جانشین کلوپ تا مربی اخراجی

استیون جرارد، ستاره سابق لیورپول، روزهای خوبی را در عرصه مربیگری پشت سر نمی‌گذارد.

روایت غم‌انگیز جرارد: از جانشین کلوپ تا مربی اخراجی

به گزارش "ورزش سه"، شکست 0-3 شب گذشته استون ویلا برابر فولام باعث شد که کاسه صبر مدیران استون ویلا سرازیر و جرارد رسما از هدایت این تیم برکنار شود. 
این مربی جوان که پس از موفقیت چشمگیر در رنجرز راهی این تیم شده بود و بسیاری امیدوار بودند که او به درخشش روی نیمکت یک تیم لیگ برتری نیز ادامه دهد، نتوانست انتظارات را برآورده کند. 
مدیران استون ویلا با انتشار یک بیانیه در فاصله دو ساعت پس از شکست برابر فولام، خبر برکناری او را اعلام کردند. این در حالی بود که آنها در طول این مدت سعی کردند بازیکنان مدنظر جرارد را خریداری کنند که برجسته‌ترین آنها فیلیپه کوتینیو بود اما کسب 32 امتیاز از 31 بازی به هیچ وجه آمار قابل دفاعی برای این مربی نبود. 
جرارد در حالی این تیم را ترک می‌کند که آنها در جایگاه هفدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. او زمانی برای جانشینی دین اسمیت به این تیم آمد که آنها دقیقا در همین جایگاه قرار داشتند و این نشانه خوبی برای این تیم نیست. 

1739559

بسیاری از منابع خبری مدعی شده‌اند که بازیکنان این تیم ارزش خاصی برای او قائل بودند و تلاش می‌کردند بهترین بازی ممکن را تحت هدایت این مربی انجام دهند اما واقعیت این است که کمک مربیان او نقش پررنگ‌تری در تمرینات ایفا می‌کردند و این موضوع از چشمان بازیکنان دور نمانده بود. 
هرچند نمی‌توان نقش بدشانسی را نادیده گرفت و تعهد این مربی انگلیسی را زیر سوال برد اما اقدامات جرارد که در زمان بازگشتش به لیگ برتر، این بار در قامت یک سرمربی، بسیاری او را جانشین یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول پس از جدایی این مربی آلمانی می‌دیدند باعث شد که تصمیم مدیران استون ویلا با انتقادی روبرو نشود. 
اگر او می‌خواهد به رویایش برای حضور در لیورپول و نشستن روی نیمکت آنفیلد برسد، باید تجربیات بیشتری کسب کند و دست از یادگیری و پیشرفت در عرصه مربیگری برندارد تا همان‌طور که یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ انگلیس بود، بتواند در این زمینه نیز درخشان ظاهر شود. 
 

دیدگاه‌ها