کد خبر : 1849762 | 01 آبان 1401 ساعت 23:27 | 7.9K بازدید | 6 دیدگاه

اعتراض ناپولی: چرا برای اینتر پنالتی گرفتند، برای ما نه؟

اعلام یک پنالتی به سود ناپولی در نیمه اول دیدار امشب این تیم مقابل رم و سپس تغییر نظر داور بعد از بررسی VAR با اعتراض‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

اعتراض ناپولی: چرا برای اینتر پنالتی گرفتند، برای ما نه؟

به گزارش "ورزش سه"، آ‌اس رم از دقایقی پیش در خانه‌اش، استادیو المپیکو، میزبان ناپولی است. دیدار دو تیم در نیمه اول با تساوی 0-0 به پایان رسید اما اتفاقی که در این نیمه در محوطه جریمه رم رخ داد با جنجال‌های زیادی همراه بود.

در این صحنه روی پاتریسیو، سنگربان رم، برای رسیدن به توپ از دروازه بیرون آمد و روی زمین دراز کشید تا توپ را از مقابل تانگوی اندومبله، بازیکن ناپولی، دفع کند. برخورد او با اندومبله باعث سرنگونی او شد و داور ابتدا در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. تصمیمی که بعد از بررسی صحنه توسط VAR برگشت و داور حکم به ادامه بازی داد.

1756077

هواداران ناپولی از این تصمیم داور به شدت عصبانی هستند و اشاره می‌کنند دیشب در جریان دیدار اینتر و فیورنتینا در صحنه‌ای کاملا مشابه داور برای اینتر یک پنالتی گرفته است.

در بازی دیشب اینتر و فیورنتینا، پیترو تراچیانو، دروازه‌بان فیورنتینا در صحنه‌ای مشابه با لائوتارو مارتینز برخورد کرد و با اینکه در پخش دوباره تصویر این صحنه مشخص بود که نوک انگشت‌های تراچیانو ابتدا به توپ برخورد می‌کند اما داور یک پنالتی به سود اینتر اعلام کرد.

شباهت این دو صحنه هواداران ناپولی را به این نتیجه رسانده که داور بازی امشب به دلیل جو ورزشگاه المپیکو به سود رم تصمیم گرفته است.

1756078
1756079
1756080

اما هواداران رم و بخشی از کارشناسان داوری با این نظر موافق نیستند و می‌گویند صحنه بازی دیشب اینتر با این صحنه تفاوت دارد. به گفته آنها در بازی دیشب نوک انگشت‌های تراچیانو ابتدا به توپ برخورد می‌کند ولی مسیر حرکت توپ آنقدرها تغییر نمی‌کند و لائوتارو اگر سرنگون نمی‌شد می‌توانست در ادامه توپ را به گل تبدیل کند.

لوکا مارلی، کارشناس داوری شبکه DAZN در این باره گفت:" این دو صحنه با هم فرق بزرگی دارند. دیروز توپ در همان مسیر قبلی به حرکت ادامه داد ولی در بازی امشب توپ جهتش کاملا عوض شد و حرکتش از عمودی به افقی تبدیل شد. پس این صحنه پنالتی نبود".

دیدگاه‌ها