کد خبر : 1849770 | 02 آبان 1401 ساعت 00:21 | 8.8K بازدید | 6 دیدگاه

رم 0-1 ناپولی: تیم اسپالتی را مورینیو هم متوقف نکرد

ناپولی، صدرنشین سری آ، امشب در زمین رم به مصاف این تیم رفت و موفق شد شاگردان مورینیو را 1-0 شکست دهد.

رم 0-1 ناپولی: تیم اسپالتی را مورینیو هم متوقف نکرد

به گزارش "ورزش سه"، ناپولی بعد از پنج هفته پیروزی پیاپی در سری آ در حالی برای انجام یازدهمین بازی خود در این فصل سری آ به رم رفته بود تا در استادیو المپیکو با شاگردان مورینیو دیدار کند که جالوروسی هم سه پیروزی پیاپی در سری آ در کارنامه داشت و امیدوار بود با پیروزی بر صدرنشین جدول نشان بدهد که یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. 

رم که در خانه بازی می‌کرد در دقایق اولیه کمی بهتر نشان می‌داد ولی دو تیم تنها حملاتی نصفه و نیمه انجام دادند که چندان زهردار نبود. کم کم ناپولی حملات بیشتری روی دروازه حریف سازمان داد و از دقیقه 30 به بعد لوزانو و کواراتسخلیا دو فرصت برای گلزنی داشتند که از دست دادند.

1756113

در دقیقه 39 یکی از بحث‌برانگیزترین صحنه‌های بازی رقم خورد. در این صحنه روی پاتریسیو، سنگربان رم، برای رسیدن به توپ از دروازه بیرون آمد و روی زمین دراز کشید تا توپ را از مقابل تانگوی اندومبله، بازیکن ناپولی، دفع کند. برخورد او با اندومبله باعث سرنگونی او شد و داور ابتدا در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. تصمیمی که بعد از بررسی صحنه توسط VAR برگشت و داور حکم به ادامه بازی داد.

1756077

در دقیقه 44 هم ناپولی یک فرصت گلزنی دیگر داشت. پیوتر زلینسکی در محوطه جریمه رم ایروینگ لوزانو را صاحب توپ کرد ولی شوت پای راست او توسط پاتریسیو دفع شد. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1756107

در دقیقه 49 لوزانو موقعیتی مشابه موقعیت قبلی خود در نیمه اول به دست آورد که این بار هم روی پاتریسیو شوت او را راهی کرنر کرد. ناپولی حالا کاملا برتر از رم بازی می‌کرد و در دقیقه 53 هم کواراتسخلیا فرصت دیگری را از دست داد تا شوت او با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون برود.

1756108

موج حملات ناپولی کم کم کم‌رمق‌تر می‌شد و با اینکه شاگردان اسپالتی همچنان برتر بودند ولی نمی‌توانست موقعیت‌های خطرناک خلق کند. اما این روند 20 دقیقه‌ای در حوالی دقیقه 70 به پایان رسید و در این دقیقه پاس ایروینگ لوزانو موقعیت خطرناکی برای ویکتور اوسیمن ساخت که شوت او کم‌دقت بود و بیرون رفت.

اسپالتی در دقیقه 75 دو مهره تهاجمی اصلی‌اش پیوتر زلینسکی و لوزانو را بیرون کشید به این امید که ماتئو پولیتانو و جیان‌لوکا گائتانو بتوانند بن‌بست بازی را به نفع ناپولی باز کنند.

1756109

تعویض‌های اسپالتی به تعویض‌هایی طلایی تبدیل شد و در دقیقه 80 ماتئو پولیتانو که پنج دقیقه قبل به جای ایروینگ لوزانو به میدان آمده بود پایه‌‌گذار گل تیمش شد. پولیتانو با یک پاس عمقی توپ را به ویکتور اوسیمن رساند تا او با یک شوت از سمت راست محوطه جریمه دروازه روی پاتریسیو را باز کند.

1756111
1756112

تعویض‌های مورینیو بعد از این گل نتوانست شرایط رم را تغییر بدهد. ناپولی در دقیقه 90 حتی فرصت داشت دومین گل خود را به ثمر برساند ولی شوت محکم گائتانو با برخورد به بازیکنان رم وارد دروازه این تیم نشد. ناپولی از تلاش برای گلزنی دست‌بردار نبود و ویکتور اوسیمن در دقیقه 90+5 شوتی سنگین از فاصله 35 متری به سمت دروازه رم شلیک کرد که توسط پاتریسیو دفع شد.

بازی در نهایت با برتری 1-0 ناپولی به پایان رسید تا شاگردان اسپالتی بعد از 11 بازی 29 امتیازی شده و با اختلاف 3 امتیاز نسبت به میلان 26 امتیازی همچنان صدرنشین سری آ باشند.

دیدگاه‌ها