کد خبر : 1852736 | 18 آبان 1401 ساعت 19:28 | 41.9K بازدید | 10 دیدگاه

ورود به جمع اسطوره‌های جام جهانی؛

آخرین رکوردی که رونالدو و مسی می‌شکنند!

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به زودی وارد چهره‌های باسابقه جام جهانی خواهند شد.

آخرین رکوردی که رونالدو و مسی می‌شکنند!

به گزارش "ورزش سه"، از جام جهانی ۲۰۰۶ زمان زیادی می‌گذرد و دنیای فوتبال تنها دو بازمانده سرشناس از آن تورنمنت را در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد داشت: کریستیانو رونالدو و لیونل مسی. دو مهاجم جوان در جام آلمان که حالا به چهره‌های کهنه‌کار جام قطر تبدیل شده‌اند و تلاش می‌کنند تا نشان دهند همچنان یارای رقابت با ستاره‌های جوان را دارند.

رونالدو و مسی اگرچه توانسته‌اند در چهار جام جهانی متوالی به میدان بروند اما هنوز به رکورد بیست بازی در مهمترین رویداد فوتبالی دنیا نرسیده‌اند و در جام جهانی پیش‌رو احتمالا به آن دست خواهند یافت.

به عبارتی دو فوق ستاره فوتبال جهان هر جام جهانی به طور متوسط کمتر از ۵ بازی انجام داده و پیش از یک چهارم نهایی حذف شده‌اند.

1761302

رکورددار بیشترین تعداد بازی در جام جهانی به لوتار متئوس اختصاص دارد. این چهره درخشان پیشین در ترکیب تیم آلمان، ۲۵ بازی در جام جهانی انجام داد و از جام ۸۲ تا ۹۸ برای تیمش به میدان رفت.

پس از او نام میروسلاو کلوزه، گلزن قهار آلمان دیده می‌شود که ۲۴ بار برای آلمان به میدان رفت و حالا هانسی فلیک سرمربی مانشافت شاید بیشتر از همه بازیکنان سابق خلأ چنین مهاجمی را در تیمش احساس می‌کند.

1761304

جایگاه بعدی متعلق به پائولو مالدینی است که ۲۳ بار برای ایتالیا به میدان رفت و اگر در جام ۲۰۰۶ نیز حضور داشت، می‌توانست رکورد ماتئوس را با یک قهرمانی شیرین بشکند.

1761303
بازیکنان بعدی چهره‌های شناخته شده نظیر مارادونا، کافو، فیلیپ لام، ماسکرانو و... هستند که البته جملگی فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را ندارند تا رونالدو و مسی بدون رقیب، فرصت پشت سر گذاشتن آنها را داشته باشند.

اسامی ده بازیکن باسابقه جام جهانی به شرح زیر است: 
لوتار متئوس (آلمان - ۲۵)
میروسلاو کلوزه (آلمان - ۲۴)
پائولو مالدینی (ایتالیا - ۲۳)
دیه‌گو مارادونا (آرژانتین - ۲۱)
اووه زلر (آلمان - ۲۱)
ولادیسلاو زمودا (لهستان - ۲۱)
کافو (برزیل - ۲۰)
گژگوش لاتو (لهستان - ۲۰)
خاویر ماسکرانو (آرژانتین - ۲۰)
باستین شواین‌اشتایگر (آلمان - ۲۰)

در صورتی که آرژانتین و پرتغال به فینال برسند و کاپیتان این دو تیم در تمام بازی‌ها به میدان بروند، مسی آمار ۱۹ بازی خود را به ۲۶ خواهد رساند و رونالدو روی عدد ۲۴ باقی خواهد ماند؛ بنابراین پرسش بزرگ این است که آیا رکورد ماتئوس توسط مسی و مالدینی توسط رونالدو خواهد شکست؟

دیدگاه‌ها