کد خبر : 1852913 | 19 آبان 1401 ساعت 22:00 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد پایاپای تایتان‌ها در قائمشهر

هوتن پیروز رقابت نزدیک با پتروپالایش

عصر امروز دو تیم انبوه‌سازان هوتن و پتروپالایش تاکستان به مصاف هم رفتند که در پایان و بعد از برابری در عدد پنج، تیم هوتن با امتیاز فنی برنده این دیدار شد.

هوتن پیروز رقابت نزدیک با پتروپالایش

به گزارش "ورزش سه" عصر امروز و در ورزشگاه امامعلی حبیبی قائمشهر تیمهای انبوه‌سازان هوتن و پتروپالایش تاکستان به دیدار هم رفتند و در پایان قائمشهری‌ها موفق شدند با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ از سد پتروپالایش بگذرند. در رقابتهای فردی هر دو تیم پنج کشتی را بردند اما یک امتیاز مثبت فنی بیشتر برای هوتن باعث شد آنها پیروز لقب بگیرند. کشتی‌های روز آخر گروه A همانطور که از نتیجه پیداست بسیار نزدیک و جذاب برگزار شد. شمالی ها بعد از باخت ۹ بر ۱ در دیدار رفت به این دیدار به چشم بازی انتقامی نگاه می کردند و در پایان توانستند حریف قدرتمند خود را شکست دهند. آنها امروز از بعضی از ستاره‌های گران قیمت خود برای اولین بار استفاده کردند.

کامران قاسم پور برنده دو طلای پیاپی جهانی یکی از این ستارگان بود و برای اولین بار در رقابتهای این فصل، دوبند هوتن را به تن کرد. قاسم پور که دوران نقاهت از بیماری آنفلوانزا را سپری می‌کند بعد از پایان مسابقه به خبرنگاران گفت: از نظر بدنی شرایط آرمانی ندارد اما برای رقابت‌های نیمه‌نهایی و فینال با تمام توان آماده خواهد بود. قهرمان دو دوره پیاپی زیر ۲۳ سال‌های جهان امروز هم کشتی‌های حساب شده‌ای گرفت و علاوه بر ضدحمله‌های به موقع به خوبی کشتی را اداره می‌کرد و اجازه نفوذ را به حریف بلند قامت خود نمی‌داد و در نهایت با سوت داور قاسمپور توانست  ۸ بر صفر بر احمد بذری غلبه کند.

1761727

کشتی جذاب دیگر بین عزت الله اکبری و علیرضا کریمی برگزار شد. دیداری پر افت و خیز که کریمی تا آخرین لحظات برای گرفتن امتیاز از رقیب خود به آب آتش می‌زد اما در نهایت نتوانست حریف قدرت و تکنیک عزت الله اکبری شود و کشتی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود اکبری پایان یافت.

یکی از ستارگان دیگر تیم شمالی یعنی محمد نخودی هم امروز برای اولین بار در قائمشهر به میدان رفت و دور از انتظارات عمل کرد. با توجه به بیماری نخودی در فرم بدنی مناسبی قرار نداشت و نتوانست کشتی مناسبی را ارائه دهد و در نهایت این دیدار را واگذار کرد. مصطفی قیاسی با ارائه کشتی شجاعانه در پایان توانست ۷ بر ۴ بر محمد نخودی، فینالیست دو دوره گذشته وزن ۷۹ کیلوگرم دنیا، غلبه کند.

دیگر کشتی جذاب هم در وزن ۹۷ کیلوگرم برگزار شد. مجتبی گلیج از انبوه سازان هوتن در مقابل امیرعلی آذرپیرا روی تشک رفت و در یک کشتی نزدیک و تا ده ثانیه مانده به پایان، گلیج کشتی را به حریف جوان خود واگذار کرده بود اما با کمک تجربه خود توانست با خاک کردن حریف دو امتیاز بگیرد و کشتی را سه بر دو به سود خود به پایان ببرد.

1761725

در حاشیه:

* در دیدار امروز در استادیوم امامعلی حبیبی قائمشهر بیش از سه هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و این رقابت جذاب را از نزدیک تماشا می‌کردند.
* اشکهای امیرحسین صحرایی کشتی گیر ۱۲۵ کیلو هوتن و اعتراضش به داوری رقابتش با امیررضا معصومی با دلجویی و دلگرمی حریف همراه بود و صحنه دلگرم کننده ای را بوجود آورد
* مهمترین حاشیه رقابت امروز خط و نشان علی اکبر فضلی از تیم پتروپالایش تاکستان برای امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان دنیا و کشتی گیر تیم هوتن بود. بعد از پایان کشتی فضلی با کشتی‌گیر جایگزین یزدانی یعنی امیر اکبرزاده و پیروزی در لحظات آخر با نتیجه ۸ بر ۷، او به امیر محمد یزدانی در کنار تشک اشاره کرد و او را دعوت به تشک کرد که با واکنش هواداران و سوت‌های ممتد همراه بود. در مقابل هم یزدانی سعی داشت وارد تشک شود اما با حضور مربیان و دیگر کشتی گیران غائله خاتمه پیدا کرد. به نظر می رسد اولین دیدار بین امیرمحمد یزدانی و علی اکبر فضلی دیداری انتقامی و جذاب باشد.

1761724

نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است: (اسامی تیم برنده در ابتدا آمده است)

انبوه سازان هوتن، برنده ۵ – پتروپالایش بلیش تاکستان ۵ (امتیاز مثبت ۲۰ به ۱۹ به سود تیم هوتن)

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی، برنده ۳ - احمد محمدنژاد جوان ۳
۶۱ کیلوگرم: داریوش حضرت قلی زاده ۱۱ – آرمین حبیب زاده ۴
۶۵ کیلوگرم: ابوالفضل حاجی پور ۵ – کیان محمودجانلو، برنده ۵
۷۰ کیلوگرم: امیررضا اکبرزاده ۷ – علی اکبر فضلی ۸
۷۴ کیلوگرم: فریبرز بابایی ۳ – محمدصادق فیروزپور ۶
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی ۴  - مصطفی قیاسی ۷
۸۶ کیلوگرم: عزت اله اکبری ۹ – علیرضا کریمی ۶
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور ۸ – احمد بذری صفر
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۳ - امیرعلی آذرپیرا ۲
۱۲۵ کیلوگرم: سید امیررضا صحرایی ۱ – امیررضا معصومی ۳

1761722
1761723
1761726

دیدگاه‌ها