کد خبر : 1853626 | 24 آبان 1401 ساعت 11:43 | 8.6K بازدید | 13 دیدگاه

فلیک: می‌خواهیم این آلمان هم تاریخی شود

هانسی فلیک، سرمربی آلمان، در مصاحبه‌ای اختصاصی با مارکا می‌گوید او و بازیکنانش هدفی جز ارائه بهترین نمایش‌ها و تاریخ‌سازی در قطر ندارند.

فلیک: می‌خواهیم این آلمان هم تاریخی شود

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی مارکا با هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان، مهم‌ترین حریف لاروخا در مرحله گروهی جام جهانی قطر مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد.

آخرین مسابقه‌ای که هانسی فلیک در جام جهانی تجربه کرده است به سال 2014 و جام جهانی برزیل و بازی‌ای برمی‌گردد که در استادیوم ماراکانا برگزار شد. آلمان که فلیک را به عنوان دستیار سرمربی روی نیمکت می‌دید با گل ماریو گوتزه آرژانتین را در فینال شکست داد تا چهارمین ستاره روی پیراهنش نقش ببندد.

فلیک، آن روزها نفر دوم کادر فنی آلمان بعد از یواخیم لوو بود اما از او به عنوان مغز متفکر کادر فنی مانشافت یاد می‌شد. خیلی‌ها پیروزی تاریخی 7-1 آلمان بر برزیل در آن دوره را مدیون استراتژی هانسی فلیک می‌دانند. اما فلیک حالا به عنوان نفر اول نیمکت مانشافت به جام جهانی برمی‌گردد و وظیفه دشوارتری به عهده دارد: بازگرداندن آلمان به روزهای اقتدارش بعد از حذف فاجعه‌بار از جام جهانی 2018.

1763443

در حالی که آلمان در مرحله گروهی حریفی دشوار مثل اسپانیا را در مقابل دارد روزنامه اسپانیایی مارکا با فلیک مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

فلیک دلش برای تجربه هیجان جام جهانی تنگ شده؟
حضور در جام جهانی و تجربه قهرمانی خیلی منحصربه‌فرد است. هیچ شغلی بزرگتر و پرافتخارتر از نمایندگی کشور ما در جام جهانی وجود ندارد. بله، صددرصد دلم برای آن حس و حال تنگ شده و بی‌صبرانه منتظر یک جام جهانی دیگر هستم.

حالا به عنوان سرمربی فشار بیشتری روی خودت حس می‌کنی؟
البته، من الان مسئولیت بیشتری دارم و نگاه‌ها بیشتر به من است. دستیار سرمربی چنین شرایطی را تجربه نمی‌کند. ولی ما مثل آن دوره به عنوان یک تیم وارد جام جهانی می‌شویم چون یک نفر هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

آلمان، اسپانیا، کاستاریکا و ژاپن؛ این گروه مرگ جام جهانی است؟
نمی‌دانم سخت‌ترین گروه هست یا نه. پیش‌بینی کردن در آستانه یک تورنمنت واقعا کار سختی است. ولی شکی نیست که ما در گروه ساده‌ای نیستیم و صعود از این گروه چالشی است.

نظرت درباره تیم ملی اسپانیا چیست؟
اسپانیا یکی از بزرگان فوتبال است و امسال هم تیمی فوق‌العاده با بازیکنان درجه‌یک دارد. من برای لوئیس انریکه احترام زیادی قائلم و می‌دانم او تیمی درست کرده که برای قهرمانی می‌جنگد.

با اسپانیا در یورو 2008 و یورو 2010 دیدار داشتی. این اسپانیا تفاوت زیادی کرده؟
اسپانیا همیشه در حال تحول است و هرگز یک جا متوقف نشده. ولی آنها همیشه سبک خاص خودشان را دارند که به راحتی قابل تشخیص است.

شما این اسپانیا را شکست می‌دهید؟
اگر شانس با ما یار باشد. این را روز بیست و هفت نوامبر خواهیم فهمید.

1763444

بعد از ناکامی جام جهانی قبلی و رقابت‌های یورو آلمان با فشار بیشتری مواجه است؟
فشار در آلمان همیشه هست. اما این فشار بیشتر از آنکه به ناکامی در روسیه مربوط باشد به افتخارات ما در گذشته جام جهانی برمی‌گردد. ولی ما تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیریم و از خودمان انتظار زیادی داریم.

در مراسم قرعه‌کشی با لوئیس انریکه صحبتی طولانی داشتی، با هم چه می‌گفتید؟
صحبت‌های خصوصی باید خصوصی بماند ولی این را می‌گویم که مکالمه خیلی دلچسبی بود.

بین آماده‌سازی بایرن برای یک فصل فوتبالی و آماده کردن مانشافت برای جام جهانی کدام راحت‌تر است؟
هر دو چالش‌هایی لذت‌بخش هستند. ولی آماده شدن برای اولین جام جهانی زمستانی بدون وقت چندانی برای آماده‌سازی سخت‌تر است.

بزرگترین امتیاز آلمان در این دوره از رقابت‌ها؟
تیم‌های ملی آلمان که در تاریخ موفق بوده‌اند همیشه به خاطر روحیه تیمی خاص‌شان معروف بودند. آنها نه تنها از موفقیت‌ها بلکه حتی از اشتباهات‌شان هم درس می‌گرفتند، نه تنها پیش از تورنمنت بلکه در جریان تورنمنت. ما می‌خواهیم امسال اسم‌مان را مثل آن آلمان‌های موفق گذشته در تاریخ ثبت کنیم.

1763445

دیدگاه‌ها