کد خبر : 1854437 | 29 آبان 1401 ساعت 11:51 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

با رویکرد اتخاذ بهترین تصمیم

تاثیر VAR در جام جهانی بیشتر خواهد شد

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کرواسی معتقد است در این جام جهانی VAR بیشتر از گذشته تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر VAR در جام جهانی بیشتر خواهد شد

به گزارش "ورزش سه" برونو ماریچ، رییس کمیته داوران کرواسی، با تاکید بر اهمیت نقش داوران در جام جهانی می‌گوید: بزرگترین نمایشگاه فوتبال دنیا پیش روی ماست. در این تورنمنت انتظار داوری باکیفیتی را دارم، مانند روسیه.

برونو ماریچ می گوید: اگرچه این یک واقعیت است که اروپا و بقیه جهان الگوی متفاوتی از مداخله VAR دارند، اما امیدوارم تیم کرواسی تعادل را پیدا کند و همه راضی باشند.

او همچنین اخبار جالبی در مورد تغییرات استفاده از VAR فاش کرد:در ماه ژوئن، من در مادرید بودم و در جلسه تمام مدرسین VAR در اروپا حاضر بودند. (نماینده ایالات متحده آمریکا نیز شرکت کرد). آنجا کلیپ‌ها را آنالیز کردیم و در کمپ مرکزی VAR لالیگا اسپانیا کار کردیم. من متوجه شده ام که تفکر فیفا طوری تکامل یافته است که نه تنها "خطای محض و آشکار" دلیلی برای مداخله است، بلکه نظر VAR مبنی بر ناکافی‌بودن تصمیم داور برای مداخله کافی است. بله، رویکرد تاکنون این بوده است که VAR به دنبال بهترین تصمیم نیست، بلکه فقط یک "خطای واضح و آشکار" را تصحیح می کند. به نظر من تصمیم VAR برای مداخله در این جام جهانی مهم خواهد بود. در نتیجه، احتمالاً باعث مداخلات بیشتر می شود.

با این حال، برای اینکه رویکرد استفاده از فناوری VAR را پیش داوری نکنیم، ما مشتاقانه منتظر شروع فوتبال‌ها هستیم و امیدواریم کمترین انتقاد در مورد داوری صورت گیرد.

اینکه VAR در روسیه خوب کار کرد، دلیلی نمی‌شود که در قطر هم همینطور باشد!

او در پایان برای تیم ملی کشورش هم آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم که آنها درست قبل از کریسمس به خانه بازگردند و کل کرواسی را خوشحال کنند!

دیدگاه‌ها