کد خبر : 1855186 | 02 آذر 1401 ساعت 22:19 | 38.3K بازدید | 4 دیدگاه

قدر این جوان را بدانید: پدری، مترونوم لاروخا (عکس)

در جریان پیروزی مقتدرانه اسپانیا مقابل کاستاریکا، پدری، ستاره جوان بارسلونا، نقشی کلیدی در میانه میدان لاروخا داشت و از عوامل مهم این پیروزی پرگل بود.

قدر این جوان را بدانید: پدری، مترونوم لاروخا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیایی‌ها امشب در گام اول خود در جام جهانی 2022 قطر درخشان ظاهر شدند و حریف خود کاستاریکا را 7-0 در هم کوبیدند. شش بازیکن اسپانیا در این بازی برای تیم‌شان گلزنی کردند اما نبودن نام یکی از ستاره‌های جوان لاروخا در فهرست گلزنان نباید مانع از توجه به نقش استثنایی او در ترکیب تیم لوئیس انریکه بشود.

از همان لحظات اول شروع مسابقه مشخص بود که اسپانیا قرار است با ریتم پدری بازی کند. او از آزمون اعتماد سرمربی‌اش سربلند بیرون آمد و نشان داد چرا به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های خلاق دنیا مطرح است.

1768473

پدری در فصل جاری نتوانسته در بارسلونا آنطور که خودش انتظار داشت بدرخشد که مهم‌ترین علت آن را باید در سر و صدای زیاد بلوگرانا از شروع تابستان تا هفته‌های پایانی پیش از وقفه لیگ‌ها دانست. پدری اما تابستان گذشته جایزه بهترین بازیکن جوان اروپا را به خود اختصاص داد ولی در فصل بعدی بارها با مشکل مصدومیت مواجه شد تا نتواند آنطور که انتظار می‌رفت بدرخشد.

این ستاره 19ساله اما امشب نشان داد جام جهانی قطر را بهترین فرصت برای خودنمایی می‌داند. تنها پنج دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود که پاس قطری دقیق او از مدافعین کاستاریکا رد شد و درست مقابل دنی اولمو قرار گرفت که شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.

1768474

هم‌تیمی‌های پدری و به خصوص هم‌تیمی کهنه‌کارش در بارسلونا، بوسکتس، در طول بازی بارها و بارها توپها را او به می‌رساندند و پدری با ارائه یک بازی کارآمد و اقتصادی، بدون آنکه با دویدن زاید خودش را خسته کند در طول 57 دقیقه بارها خط دفاعی کاستاریکا را منهدم کرد و هر وقت اراده کرد به سمت دروازه حریف حمله‌ور شد. پدری در دقیقه 57 تعویض شد تا در ادامه بازی کارلوس سولر به جای او در زمین باشد. 

یک نقشه از پاسهای پدری در نیمه اول بازی امشب نشان می‌دهد او چقدر دقیق به توزیع توپ مشغول بوده و چطور همه نقاط نیمه کاستاریکا را هدف گرفته است. پدری در این نیمه 72 پاس برای هم‌تیمی‌هایش ساخته و پرداخته کرد که 69 پاس او دقیق بود.

1768475
نقشه پاس‌های پدری در نیمه اول دیدار اسپانیا مقابل کاستاریکا

دیدگاه‌ها