کد خبر : 1855256 | 03 آذر 1401 ساعت 13:11 | 81.9K بازدید | 12 دیدگاه

کره شمالی چگونه جام جهانی را پخش می‌کند؟

پس از تمام شایعات در مورد شیوه پخش فوتبال در کره شمالی، حالا اخبار جدیدی از نحوه تماشای جام جهانی توسط مردم این کشور منتشر شده است.

کره شمالی چگونه جام جهانی را پخش می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، سالهای زیادی از جام جهانی ۲۰۱۰ که به زعم شهروندان کره شمالی، با قهرمانی تیم ملی کشورشان به پایان رسید، نمی‌گذرد. گزارش‌ها از تلویزیون دولتی این کشور حاکی از آن است که مسئولان این کشور با ساخت یک ویدیو، مدعی شدند که تیم‌ملی کره شمالی توانسته قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ را تصاحب کنند.

حالا اما سوالات پیرامون نحوه پخش جام جهانی ۲۰۲۲ که کره شمالی از رقابت برای صعود به آن نیز انصراف داد، بالا رفته و خبرگزاری یونهاپ نیوز گزارش تازه‌ای را در این خصوص منتشر کرده است.

فیفا برای پخش فوتبال در کره شمالی از سه شرکت تلویزیونی درخواست کرد که فید تمیز را در اختیار دولت کره شمالی قرار بدهند تا پخش زمینی از سوی کره انجام شود.

یونهاپ نیوز ادعا کرده که زیرساخت‌های پخش از سوی کره‌جنوبی تامین شده اما پخش نهایی با بررسی دولت کره شمالی انجام می‌شود. «جونگ آنگ تی وی» نام تلویزیونی است که برای پخش این مسابقات آغاز به کار کرده و از بازی افتتاحیه تنها ۳ دقیقه را در اختیار شهروندان کره شمالی قرار داده است.

همچنین بازی دو تیم آمریکا و ژاپن به دلیل آنچه رقابت سیاسی کره شمالی با آنها عنوان شده، هرگز پخش نشده است.

خبرگزاری کره‌جنوبی انتظار دارد دیدار امروز این تیم با اروگوئه نیز پخش نشود چرا که محتوای این مسابقات از نظر دولت کره شمالی، تهدید سیاسی است.

نکته مهم اینکه این تلویزیون بازی تیم‌های استرالیا و فرانسه را با یک روز تاخیر پخش کرد و سایر مسابقات نیز به همین شکل پخش می‌شوند. همچنین تمام پرچمهای روی ورزشگاه به رنگ خاکستری تغییر پیدا می‌کنند و سانسورهای دیگری هم وجود دارد.

1768702
شیوه سانسور پرچم‌ها در تلویزیون کره شمالی

این در حالی است که دولت پیونگ یانگ تبلیغات دور زمین از جمله خودروی هیوندای موتورز را سانسور کرده تا امکان تماشای آن برای شهروندان کره شمالی وجود نداشته باشد.

کره شمالی برای جام جهانی ۲۰۲۲ حضور داشت اما در نهایت به دلیل مسائل کووید از ادامه مسابقات انصراف داد.

دیدگاه‌ها