کد خبر : 1856805 | 11 آذر 1401 ساعت 01:07 | 23.8K بازدید | 7 دیدگاه

اگر کره هم مثل استرالیا و ژاپن شگفتی بسازد

آسیا در آستانه تاریخ‌سازی در جام جهانی

ژاپن امشب به عنوان دومین تیم آسیایی جواز حضور در مرحله حذفی جام جهانی را کسب کرد.

آسیا در آستانه تاریخ‌سازی در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پیروزی مقابل آلمان و شکست غیرمنتظره از کاستاریکا پیش‌بینی می شد که شاگردان موریاسو به سرنوشت ایران، قطر و عربستان دچار شده و از صعود بازبمانند ولی آنها دست به کار بزرگی زدند و اسپانیا را شکست داده و به عنوان دومین تیم آسیایی – بعد از استرالیا – به مرحله حذفی جام جهانی 2022 صعود کردند.

با توجه به برگزاری بازی‌ها در قطر و صعود حداکثر نمایندگان این قاره به جام جهانی 2022، این دوره از رقابت ها بیشترین تیم آسیایی تاریخ را دارد. قطر به عنوان یکی از شش نماینده آسیا که میزبان مسابقات بود با سه باخت در گروه A چهارم شد. ایران با دو شکست و یک برد در مکان سوم گروه B ایستاد و در گروه C نیز عربستان با شرایط مشابه ایران از صعود بازماند. از گروه D اما سرنوشت روی خوش خود را به آسیایی‌ها نشان داد.

1773633

استرالیا در بازی آخر این گروه با یک گل از سد دانمارک گذشت و به عنوان تیم دوم به عنوان اولین تیم آسیایی راهی دور حذفی شد. امشب نیز دومین صعود تیم های آسیایی به دور حذفی را در گروه E شاهد بودیم. ژاپن که به عنوان غول‌کُش در این گروه کار خود را شروع کرد، با همین عنوان هم کار خود را به پایان رسانده و اسپانیا را برد و صعود کرد. حالا اگر کره جنوبی فردا بتواند صعود کند، موفق‌ترین عملکرد آسیایی‌ها در دور گروهی تاریخ جام جهانی را شاهد خواهیم بود.

تاکنون هیچ‌گاه بیش از دو تیم آسیایی موفق به صعود از دوره گروهی جام جهانی نشده‌اند. در جام جهانی 2002 که به میزبانی کره و ژاپن برگزار شد، برای اولین بار شاهد این اتفاق بودیم و بعد از آن نیز تعداد آسیایی های حاضر در دور حذفی جام جهانی هیچ گاه از این تعداد بالاتر نرفت. کره جنوبی که با یک امتیاز در مکان سوم گروه H حضور دارد، فردا دیدار سختی با پرتغال دارد و تنها در صورت پیروزی مقابل این تیم شانس صعود – البته با اما و اگر – خواهد داشت. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، برای اولین بار در تاریخ جام جهانی، سه تیم آسیایی در دور حذفی خواهیم داشت تا ناکامی میزبان، ایران و عربستان کمی از یاد برود.

دیدگاه‌ها