کد خبر : 1856853 | 11 آذر 1401 ساعت 09:24 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

چشم سازمان لیگ بسکتبال به نمایندگان ایران در آسیا

طبق برنامه نهایی سازمان لیگ بسکتبال، امسال پرونده لیگ برتر بعد از دیدارهای مقدماتی بسته می‌شود و تعیین برنامه دیدارهای پلی‌آف هم منوط به عملکرد نمایندگان ایران در غرب آسیا است.

چشم سازمان لیگ بسکتبال به نمایندگان ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، فصل جاری مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی پیگیری می‌شود که از ۲۸ آبان ماه فصل جدید لیگ وابا (بسکتبال غرب آسیا) با حضور دو نماینده از ایران آغاز می‌شود و همین مسئله تغییرات و جابجایی‌هایی را در برنامه اولیه ارائه شده از سوی سازمان لیگ ایجاد کرده است.

برنامه جدید سازمان لیگ بسکتبال بر اساس رفت و برگشت برگزار شدن دیدارهای شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در لیگ وابا و زمان لازم برای دیدارهای معوقه آنها در لیگ برتر ارائه شده است. طبق این برنامه دور برگشت مرحله مقدماتی اول لیگ برتر ۱۰ دی ماه به پایان می‌رسد و بدون وقفه برگزاری دیدارهای مرحله دوم مقدماتی آغاز خواهد شد.

دیدارهای مرحله مقدماتی هم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و دیدارهای هر مرحله (رفت و برگشت) طی سه روز دنبال خواهد شد. بر اساس برنامه ارائه شده، دیدارهای رفت مرحله دوم مقدماتی طی روزهای ۱۳، ۱۷ و ۲۰ دی ماه برگزار می‌شود.

بعد از این دیدارها و طبق آنچه پیش از آغاز فصل هم مدنظر قرار داشت، رقابت‌های لیگ برتر به خاطر حضور تیم ملی در پنجره ششم انتخابی جام جهانی و اردوی آماده سازی برای آن متوقف خواهد شد تا ۱۳ اسفندماه که لیگ برتر با آغاز دیدارهای برگشت مرحله دوم مقدماتی از سر گرفته می‌شود.

دیدارهای این مرحله با لحاظ کردن حضور شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در لیگ وابا با فاصله زیاد و طی روزهای ۱۳، ۲۱ و ۲۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

با برگزاری این دیدارها رده بندی نهایی ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر مشخص خواهد شد. تیم‌های یازدهم و دوازدهم به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند، تیم‌های نهم و دهم از جدول رقابت کنار می‌روند تا سال آینده که مجدد وارد این جدول شوند، تیم‌های اول تا هشتم هم به مرحله پلی آف صعود می‌کنند.

دیدارهای پلی آف لیگ برتر بسکتبال سال آینده و بعد از نوروز ۱۴۰۲ برگزار می‌شود اما اینکه این دیدارها دقیقاً از چه تاریخی آغاز و پیگیری شود به نتیجه عملکرد نمایندگان ایران در لیگ وابا بستگی دارد. رقابت‌های لیگ وابا ۳ فروردین ماه به پایان مرحله مقدماتی می‌رسد. بعد از آن وضعیت گرگانی‌ها و اصفهانی در این لیگ و اینکه باید با آن وداع داشته باشند یا وارد پلی آف شوند، مشخص خواهد شد.

بعد از تعیین وضعیت دو تیم ایرانی در لیگ غرب آسیا، برنامه پلی آف لیگ برتر نهایی خواهد شد اما آنچه مسلم است پلی آف اول با حضور هشت تیم و به صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود. در پایان این مرحله از مسابقات چهار تیم وارد مرحله دوم پلی آف یا نیمه نهایی می‌شوند تا دیدارهای شان را بازهم به صورت ۳ از ۵ دنبال کنند.

قرار است دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال هم به صورت ۴ از ۷ برگزار شود.

شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، نمایندگان ایران در فصل پیش روی لیگ وابا خواهند بود. بر اساس گروه بندی انجام شده، ذوب آهن در گروه A با بیروت لبنان، الاتحاد سوریه و ارتودوکس رام الله فلسطین دیدار می‌کند و شهرداری گرگان هم در گروه B با الریاضی لبنان، الکرامه سوریه و نفت عراق رقابت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها