کد خبر : 1856870 | 11 آذر 1401 ساعت 12:17 | 54.1K بازدید | 0 دیدگاه

عبور توپ از خط زمین، چه اتفاق آشنایی

نفرین لمپارد و انگلیس، عامل حذف آلمان از جام جهانی!

در شرایطی آلمان از جام جهانی حذف شد که این تیم با وضعیت مشابهی در جام جهانی 2010، انگلیس را حذف کرده بود.

نفرین لمپارد و انگلیس، عامل حذف آلمان از جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، حذف آلمان از رقابت های جام جهانی 2022 قطر، به شکل عجیبی رقم خورد. شاگردان هانسی فلیک پس از شکست در دیدار ابتدایی خود برابر ژاپن، مشخص شد که کار سختی را در پیش دارند. با این وجود، تساوی اسپانیا برابر ژاپن نیز می توانست زمینه‌ساز صعود آنها را فراهم کند اما تیم لوئیس انریکه در عین ناباوری، مقابل سامورایی ها تن به شکست داد.

اما چیزی که حذف آلمان را عجیب‌تر می کند، گل دومی است که ژاپن وارد دروازه اسپانیا کرد. آئو تاناکا که این توپ را وارد دروازه اونای سیمون کرد، حرکات منجر به گل را استارت زد و توپ را به ریتسو دوان سپرد. ضربه زمینی این بازیکن در آستانه خروج از زمین بود که توسط کائورو میتوما به داخل زمین برگشت و در دهانه دروازه خالی، تاناکا آن را به گل تبدیل کرد. گلی که ابتدا توسط داور مسابقات مردود اعلام شد.

1773775

با پخش صحنه های آهسته مربوط به این گل، هر بیننده ای در نگاه اول تصور می کرد که توپ کاملا از خط عرضی زمین و کنار دروازه اسپانیا رد شده و به بیرون رفته است اما ویکتور گومز داور اهل آفریقای جنوبی در حال صحبت با همکارانش در اتاق VAR بود که پس از چند دقیقه بررسی این صحنه، او به نشانه صحیح بودن گل ژاپن، مرکز زمین را نشان داد تا ژاپن 2 بر یک از اسپانیا پیش بیفتد. نتیجه ای که تا آخر بازی باقی ماند و منجر به حذف آلمان شد.

خروج تیم هانسی فلیک از جام، باعث خوشحالی بسیاری از هواداران در انگلیس شد. شاید شنونده با خواندن این خبر در ابتدا تصور کند که انگلیسی ها بابت کنار رفتن یک مدعی و رقیبی جدی در راه کسب قهرمانی ابراز رضایت کرده اند، اما این مسئله دلیل دیگری دارد که به 12 سال قبل بازمی‌گردد.

1773778

در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، آلمان و انگلیس در استادیوم فری استیت واقع در شهر بلومفونتن به مصاف هم رفتند. تیم یواخیم لو با گل های کلوزه و پودولسکی از حریف پیش افتاد ولی سه شیرها ظرف یک دقیقه می توانستند به بازی برگردند.

متیو اوپسون در دقیقه 37 و روی ارسال استیون جرارد، انگلیس را به گل اول رساند و یک دقیقه بعد، ضربه فران لمپارد با وجود اینکه بیش از 30 سانتی متر از خط رد شده بود، توسط تیم داوری گل تشخیص داده نشد تا در نهایت آلمان با نتیجه چهار بر یک پیروز شود.

1773780
1773779

اتفاقی که شب گذشته در دیدار ژاپن و اسپانیا رخ داد، سبب شد تا هواداران انگلیس بابت حذف آلمان خوشحال شوند؛ زیرا آلمان به لطف یک تصمیم بحث‌برانگیز درباره عبور توپ از خط کنار دروازه، از جام جهانی حذف شد.

طرفداران انگلیس در فضای مجازی اعلام کردند که این تصمیم، انتقام آنها را پس از 12 سال گرفته است. یکی از هواداران اعلام کرد: "عدالت برای لمپارد. او صفر گل در جام جهانی به ثمر رساند."

کاربر دوم با به اشتراک گذاری ویدیوی صحنه گل لمپارد به آلمان که البته مورد تأیید قرار نگرفت، گفت: بیایید دوباره شلیک لمپارد را ببینیم.

کاربر دیگری گفت: فقط می دانم که فرانک لمپارد با برق چشمانش و لبخندی بر صورتش، عدالت را برای گلی که در سال 2010 به ثمر رساند، تماشا می‌کند.

کاربر دیگری افزود: انتقام روح گل لمپارد گرفته شد.

1773781

آلن شیرر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس حتی واکنش خود را در توییتر منتشر کرد. او ویدیویی را به اشتراک گذاشت که 1.7 میلیون بار دیده شده است. در این کلیپ کوتاه و هشت ثانیه‌ای، شیرر به همراه گری لینه‌کر و میکا ریچاردز، در هنگام پخش یک برنامه تلویزیونی، با صدای بلند و به صورت هیستریک می خندند.

یکی از طرفداران حتی VAR را مسخره کرد و گفت: واضح است که فرانک لمپارد در اتاق کنترل VAR حضور دارد به خاطر آن گلی که در سال 2010 اعلام نشد، و انتقام خود را از آلمان می گیرد.

دیگری گفت: "کار فوق العاده فرانک لمپارد در اتاق VAR 🤣."

بسیاری دیگر با بیان این جمله: "Auf Wiedersehen" (به معنای به امید دیدار)، تیم ملی آلمان را مسخره کردند.

حذف آلمان به این معنی است که آنها اکنون پس از قهرمانی در سال 2014، از دو جام جهانی گذشته دستاوردی نداشته‌اند و در مرحله گروهی حذف شدند.

دیدگاه‌ها