کد خبر : 1857163 | 12 آذر 1401 ساعت 21:16 | 12.5K بازدید | 7 دیدگاه

کشف قهرمان واقعی از دل جام جهانی قطر؛

حذف کاپیتان آمریکا، پولیشیچ هم جام را ترک کرد

کریستین پولیشیچ همانطور که پیش از جام جهانی هم تصور می‌شد ستاره ایالات متحده در این رقابت‌ها بود و به خوبی این ماموریتِ دشوار را پایان داد.

حذف کاپیتان آمریکا، پولیشیچ هم جام را ترک کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی فوتبال آمریکا اگرچه توانست برای دومین مرتبه پس از جام جهانی 94 به مرحله حذفی برسد ولی نتوانست از این چالش با موفقیت عبور کند. با این حال عبور از مرحله گروهی هم دستاورد بزرگی برای یکی از میزبان‌های چهار سال آینده جام جهانی به شمار می‌‎رود که با نسلی آینده‌دار برای آبدیده کردن آنها پا به این مسابقات گذاشته بود.
در میان بازیکنان نسل جدید فوتبال آمریکا که با فوتبال مدرن نام خودشان را در دنیا مطرح کرده‌اند، کریستین پولیشیچ سرآمدشان به شمار می‌رود؛ بازیکنی که از نوجوانی فوتبال خود را در کشور آلمان و باشگاه بورسیا دورتموند که در کشف ستاره‌ها در دنیا منحصربه فرد است، آغاز کرد و حالا در 24 سالگی یکی از مهره‌های کلیدی باشگاه چلسی و تیم ملی فوتبال آمریکا به حساب می‌آید.

1774671

در این بین شماره 10 تیم ملی فوتبال آمریکا نیز به خوبی توانست در اوج جوانی انتظاراتی که از او به عنوان یک بازیکن بین‌المللی در ترکیب تیم وجود داشت را برآورده کند. این بازیکن سرعتی و تکنیکی در بازی اول با پاسی دقیق زمینه‌ساز گل تیموتی وه‌آ برابر ولز شد و اگرچه در تساوی بدون گل مقابل انگلیس نتوانست کاری از پیش ببرد، ولی در مصاف با ایران بار دیگر وظیفه خود را به خوبی انجام داد و توانست روی پاس بی‌نقص سرجینیو دست در دهانه دروازه گل تیمش را با فروپاشی سنگر بیرانوند با ضربه سری که برای او مصدومیتی شدید به همراه داشت و راهی بیمارستانش کرد، به ثمر برساند. او البته چند ساعت بعد از بیمارستان پیامی برای هم تیمی‌هایش و مردم آمریکا فرستاد و به آنها قول داد خیلی زود برای دیدار بعدی آماده خواهد شد؛ پیامی که میان هوادارانش در سرتاسر آمریکا دست به دست شد تا فداکاری و عملکرد خیره‌کننده‌اش تحسین شده باشد.
در آخرین نمایش ستاره فوتبال آمریکا در مصاف با هلند در استادیوم خلیفه روی صحنه رفت و او در روزی که شاگردان فن‌خال در تمام جریان مسابقه کنترل امور را به دست داشتند توانست با نفوذ و پاس دقیق خود زمینه‌ساز گل دوم تیمش باشد که به شکل عجیبی پس از برخورد با پای رایت وارد دروازه نوپر شد.
جام جهانی 2022  برای آمریکا با شکست در مرحله یک هشتم نهایی تمام شد، ولی حالا مردم این کشور که علاقه خاصی نیز به داشتن ابرقهرمان دارند، می‌توانند با اعتماد و باور بیشتری پولیشیچ را به عنوان قهرمان واقعی جانشین "کاپیتان آمریکا" قهرمان خیالی‌ رمان‌ها و فیلم‌هایشان کنند.

دیدگاه‌ها