کد خبر : 1857642 | 15 آذر 1401 ساعت 10:38 | 117.1K بازدید | 64 دیدگاه

پاکو خمز جانشین قربان بردیف

فوری: سرمربی تراکتور از لالیگا آمد

تراکتور با سرمربی سابق رایو وایه‌کانو به توافق رسید و با او قرارداد بست.

فوری: سرمربی تراکتور از لالیگا آمد

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس سرمربی سابق رایو وایکانو و لاس پالماس به عنوان جانشین قربان بردیف انتخاب شد تا نخستین سرمربی اسپانیایی تاریخ تراکتور لقب بگیرد. 

1776119

خمس ۵۲ ساله که در دوران بازی، پیراهن رایو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیا، زاراگوزا و... را برتن داشت، ۲۱ بار هم پیراهن تیم ملی اسپانیا را برتن کرد و از سال ۲۰۰۷ به جرگه مربیان پیوست.

دو دوره سرمربیگری در رایو وایکانو و زاراگوزا، مهمترین بخش کارنامه او را تشکیل می‌دهد و خمز همچنین یک دوره کوتاه نشستن روی نیمکت گرانادا را تجربه کرد.

1776124

او با رایو وایکانو در فصل ۲۰۱۸-۱۹ موفق شد در دیداری حساس رئال مادرید را در چارچوب هفته سی و پنجم شکست دهد و همچنین دو هفته بعد از سد والنسیا بگذرد.

اما در آخرین تجربه سرمربیگری، پاکو با ایبیزا نتایج چندان خوبی کسب نکرد و در پایان فصل نیز از این تیم جدا شد. او از تابستان ۲۰۲۲ بدون تیم است و حالا هدایت تراکتور را برعهده می‌گیرد.
 

تنها دوره کاری خارج از اسپانیا برای خمس به حضور در لیگ مکزیک برمی‌گردد که او پس از چند بازی هدایت گرانادا، به تیم معروف کروز آزول رفت و در ۴۸ بازی، ۱۷ برد، ۱۸ تساوی و ۱۳ باخت را تجربه کرد. به عبارتی تراکتور نخستین تجربه آسیایی این چهره لالیگایی خواهد بود.

نکته مهم این است که پاکو خمس در تمام این سالها مشغول فعالیت بوده و در لالیگا یک و دو تجارب زیادی را به دست آورده و حالا به عنوان یک چهره مشهور وارد فوتبال ایران می‌شود.

دیدگاه‌ها