کد خبر : 1857789 | 15 آذر 1401 ساعت 22:07 | 40K بازدید | 6 دیدگاه

شگفتی‌سازان جام آفریقایی هستند

سوپرمن مراکشی: این دست‌ها اسپانیا را حذف کرد

سه پنالتی بد از بازیکنان اسپانیا و درخشش یاسین بونو، سنگربان مراکشی، باعث شد امشب یکی از شگفتی‌های بزرگ جام جهانی قطر رقم بخورد.

سوپرمن مراکشی: این دست‌ها اسپانیا را حذف کرد

به گزارش "ورزش سه"، مراکش و اسپانیا امشب در هفتمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 به مصاف هم رفتند تا یکی از طولانی‌ترین مسابقات این جام تا کنون را برگزار کنند.

بعد از 120 دقیقه ماراتون فوتبالی در نهایت هیچ کدام از دو تیم نتوانستند دروازه هم را باز کنند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در طول صد و بیست دقیقه هر دو تیم شانس این را داشتند که گلزنی کرده و در نهایت پیروز میدان باشند ولی همه فرصت‌ها چه برای اسپانیا و چه برای مراکش از دست رفت.

بهترین فرصت مراکشی‌ها در دقیقه 104 اتفاق افتاد که خدیرا توپ را از فاصله نزدیک به بدن اونای سیمون کوبید. بهترین فرصت اسپانیا در واپسین لحظات وقتهای اضافه اتفاق افتاد. درحالیکه تنها یکی دو دقیقه به پایان باقی مانده بود ضربه والی سارابیا از زاویه بسته به تیر دروازه برخورد کرد تا در نهایت کار به پنالتی کشیده شود.

درحالیکه اضطراب در هوای ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی موج می‌زد داور بازی، فرنناند راپالینی آرژانتینی، کاپیتان‌های دو تیم را فراخواند تا مراسم پرتاب سکه پیش از شروع ضربات پنالتی را انجام دهد. با پرتاب اولین سکه مشخص شد که ضربات پنالتی در دروازه سمت راست برگزار خواهد شد. پرتاب بعد نشان داد که اولین پنالتی باید توسط بازیکنان مراکش شلیک شود.

دروازه‌بان‌های دو تیم اونای سیمون و یاسین بونو دست در گردن هم به سمت دروازه پنالتی‌ها حرکت کردند و بعد از هشدارهای داور به هر دو دروازه‌بان برای رعایت قوانین، ضیافت پنالتی‌ها آغاز شد.

سرمربی مراکش، عبدالحمید صابری، را برای زدن اولین پنالتی تیمش انتخاب کرده بود. این هافبک 26ساله باشگاه سامپدوریا با چهره‌ای مصمم پشت توپ قرار گرفت. صابری موفق شد اونای سیمون را فریب بدهد و درحالیکه سنگربان اسپانیا به سمت چپ شیرجه رفت او توپ را با ضربه‌ای نه چندان محکم و بدون ارتفاع به سمت راست فرستاد تا اولین گل مراکش به ثمر برسد.

1776463
1776464

در سوی دیگر، لوئیس انریکه، پابلو سارابیا را به عنوان پنالتی‌زن اول تیمش انتخاب کرده بود. سارابیای 30ساله، وینگر پاری سن ژرمن، پشت توپ ایستاد تا جواب گل مراکشی‌ها را بدهد. او در دقیقه 118 به جای نیکو ویلیامز وارد زمین شده بود و مشخص بود انریکه برای پنالتی زدن به او اعتماد دارد. ولی او پنالتی‌اش را در همان جهتی که یاسیون بونو شیرجه رفت بود شلیک کرد و پنالتی او به تیر دروازه برخورد کرد و اسپانیایی‌ها در بهت و حیرت فرو رفتند.

1776465
1776466

مراکش برای پنالتی دوم یکی از ستاره‌های نامدارش را انتخاب کرده بود: حکیم زیاش. وینگر 29ساله چلسی تصمیم گرفت ضربه خود را درست به وسط دروازه شلیک کند. اونای سیمون این بار هم نتوانست درست تشخیص بدهد و درحالیکه به سمت چپ شیرجه رفته بود شوت زیاش در میانه دروازه‌اش آرام گرفت.

1776467
1776468

دومین پنالتی‌زن اسپانیا کارلوس سولر بود که در اوایل نیمه دوم برای اسپانیا وارد زمین شده بود. این هافبک پاری سن ژرمن یکی از بدترین پنالتی‌های اسپانیا را زد. او برای حرکت از موقعیت  دورخیز به سمت توپ بسیار کند حرکت کرد و پنالتی‌ای آرام و ساده را روانه دروازه مراکش کرد که یاسین بونو موفق به دفعش شد. این اولین سیو دروازه‌بان مراکش در پنالتی‌های امشب بود که با تشخیص درست جهت توپ و شیرجه به موقع انجام شد.

1776469
1776470

اما درحالیکه مراکشی‌ها 2-0 جلو بودند بدر بانون سومین پنالتی این تیم را از دست داد تا اسپانیا دوباره امیدوار شود. این بازیکن مراکش پنالتی ضعیفی زد و اونای سیمون با شیرجه‌ای عالی به سمت راست موفق شد توپ را در اختیار بگیرد.

1776471
1776472

درحالیکه اسپانیا کاپیتانش سرخیو بوسکتس را برای پنالتی سوم انتخاب کرده بود او هم پنالتی خوبی شلیک نکرد تا یاسین بونو بار دیگر با تشخیص درست مسیر حرکت توپ با کف دست توپ را دفع کرده و دروازه‌اش را همچنان بسته نگه دارد. هواداران اسپانیا باورشان نمی‌شد که تیم‌شان هیچیک از سه پنالتی اول خود را گل نکرده است. بوسکتس در رقابتهای یورو2020 که اسپانیا در ضربات پنالتی مقابل سوئیس شکست خورد و حذف شد هم یک پنالتی از دست داده بود.

1776473
1776474

حالا مراکشی‌ها تنها یک پنالتی با شگفتی بزرگ فاصله داشتند. اشرف حکیمی پشت توپ ایستاد تا این شگفتی را ممکن کند. او یک پنالتی دیدنی را به شکل چیپ به مرکز دروازه فرستاد و سیمون این بار هم با تشخیص اشتباه به سمت راست شیرجه رفت تا دروازه‌اش برای سومین بار باز شود.

1776475
1776476

مراکش به این ترتیب در ضربات پنالتی با برتری 3-0 به کار خود پایان داد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبال این کشور راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شود و خودش را در میان هشت تیم برتر دنیا ببیند.

دیدگاه‌ها