کد خبر : 1859368 | 24 آذر 1401 ساعت 14:09 | 23.1K بازدید | 8 دیدگاه

دشان: مسی را محدود می‌کنیم

سرمربی فرانسه و پاسخ مهمی که از آن طفره رفت

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه بعد از دومین صعود پیاپی به فینال جام جهانی ضمن تقدیر از بازیکنانش گفت دیدار مقابل آرژانتین یک جنگ تمام عیار است

سرمربی فرانسه و پاسخ  مهمی که از آن طفره رفت

به گزارش "ورزش سه" دیدیه دشان در نشست خبری بعد از بازی مقابل مراکش و دومین صعود متوالی به فینال جام جهانی 2022 قطر درحالی‌که از به دست آوردن چنین دستاورد بزرگی بسیار خوشحال به نظر می‌رسید گفت:

"در ابتدا باید اعتراف کنم که این پیروزی به‌راحتی به دست نیامد و خیلی اذیت شدیم. من به این تیم و بازیکنان افتخار می‌کنم. اصلاً به خودم فکر نمی‌کنم و این موفقیت متعلق به بازیکنان است."

او درباره این سال که رئیس‌جمهور فرانسه "امانوئل مکرون" چه واکنشی بعد از پیروزی داشت، اظهار کرد:

"نمی‌گویم که او چه چیزی به بازیکنان گفت."

دشان در ادامه افزود:

"فرانسه تنها وابسته به بازیکنان باتجربه نیست. ما جوانان بسیار خوبی هم در اختیارداریم که در آینده کمک‌ زیادی به تیم خواهند کرد ازجمله "کولو مانه" که امشب بلافاصله بعد از حضور در میدان گلزنی کرد و من مطمئن شدم که تصمیم برای بازی دادن به او کولو مانه درست بود"

وی با اشاره به اینکه برخی از بازیکنان مهارت های زیادی دارند و شایسته حضور در قطر هستند، تأکید کرد:

"تجربه همه‌چیز نیست. "یوسف فوفانا" پیش‌ از این در مقابل تونس وضعیت خوبی نداشت اما ثابت کرد که شایسته حضور در تیم ملی است و امروز عملکرد خوبی داشت".

سرمربی 54 سال و پرافتخار تیم ملی فرانسه درباره رابیو گفت:

"متأسفانه "رابیو" به بازی امشب نرسید اما یکشنبه می‌تواند به میدان رود. اینجا احتمال سرماخوردگی و ویروسی شدن بازیکنان به خاطر عرق کردن زیاد و استفاده از باد کولر زیاد است و رابیو هم به همین خاطر این بازی را از دست داد."

1780731

دشان در ارتباط با بازی مقابل مراکش اظهار داشت:

"برابر مراکش باوجودآنکه تغییر تاکتیک دادیم اما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. به نظرم تیم شایستگی پیروزی ‌و صعود به فینال را داشت. ما به‌خوبی با مراکش روبه‌رو شدیم. هرچند من برای جلو بردن "کیلین امباپه" در استراتژی بازی کمی تغییر ایجاد کردم. تلاش کردیم به تعادل خوبی در دفاع و حمله در این بازی برسیم که فکر می‌کنم موفق عمل کردیم. حالا به فینال رسیده‌ایم و من از این بابت بسیار خوشحالم."

کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه در خصوص دیدار فینال برابر آرژانتین گفت:

" بازی سختی خواهد بود. آرژانتین مسی را در اختیار دارد که از بهترین بازیکنان جهان است و بسیار آماده و سرحال است. نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم ‌تا او را مهار کنیم. مسی از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار است. اکنون پشت سر مهاجم نوک حمله بازی می‌کند. توپ را می‌گیرد، می‌دود، ما نیز تلاش خواهیم کرد او را محدود کنیم.

دشان در پایان نشست خبری تأکید کرد:

" دیدار برابر آرژانتین یک جنگ تمام‌عیار است و خود را به‌خوبی آماده این بازی خواهیم کرد. امیدوارم که بتوانیم در این بازی بزرگ هم نمایش خوبی داشته باشیم."

نکته جالب توجه در این نشست خبری سوالی بود که یکی از خبرنگاران در ارتباط با احتمال بازگشت کریم بنزما در دیدار فبنال مطرح کرد که دشان با گفتن " لطفا سوال بعدی " از پاسخ به این سوال طفره  رفت.

دیدگاه‌ها