کد خبر : 1859789 | 27 آذر 1401 ساعت 01:55 | 21.4K بازدید | 7 دیدگاه

طرفدار آرژانتین هستم و به همین دلیل به قطر آمدم؛

روبرتو باجو هنوز هم از ضربات پنالتی متنفر است!

روبرتو باجو، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا معتقد است که فرانسه و آرژانتین مستحق صعود به دیدار نهایی جام جهانی 2022 قطر بودند.

روبرتو باجو هنوز هم از ضربات پنالتی متنفر است!

به گزارش ورزش سه، روبرتو باجو که برای حضور در مسابقات جام جهانی، در قطر حضور دارد، در گفت‌وگویی در برنامه مجلس تلویزیون الکاس قطر شرکت کرد و گفت: این اولین سفر من به قطر است و این کشور زیبا را بسیار تحسین می‌کنم. چیزی که جام جهانی 2022 را از سایر تورنمنت‌های قبلی متمایز می‌کند، این است که یک نفر می‌توانست در یک روز، بیش از یک مسابقه را از نزدیک ببیند و این مسئله من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. جهان از این جام جهانی لذت برد.

وی افزود: من برای حمایت از آرژانتین در جام جهانی به دوحه آمدم، زیرا رابطه خاصی با آرژانتین دارم. 30 سال است که به آرژانتین سفر می‌کنم و با مردم این کشور، در ارتباط هستم و با بسیاری از آرژانتینی‌ها دوستی دارم؛ بنابراین اگر طرفدار آرژانتینی نبودم، نمی‌آمدم.

باجو در پاسخ به اینکه آیا فرانسه و آرژانتین شایسته حضور در فینال این دوره از مسابقات بودند، بیان کرد: بله؛ فرانسه و آرژانتین شایستگی صعود به فینال جام جهانی را داشتند؛ به خصوص فرانسه که لیاقتش بیشتر از آرژانتین هم بود و عملکرد و دفاع تیمی خوبی داشت. البته من فکر می‌کنم این به لطف جام جهانی 2018 روسیه است و قهرمانی باعث شد تا فرانسه، ایمان بیشتری به خودش داشته باشد.

او در خصوص عملکرد تیم ملی آرژانتین در این رقابت‌ها گفت: آرژانتین بد نبود اما جام جهانی 2022 برای این تیم، به شکلی نامطلوب آغاز شد. ولی به هر حال لیونل مسی همیشه تفاوت را ایجاد می‌کند و بار تیم را به دوش می کشد؛ او هر کاری که از دستش بر می‌آید با تیم ملی خود انجام می دهد. این بازیکن پس از قهرمانی در کوپا آمریکا و صعود به فینال جام جهانی، آرزوی کسب آخرین جام جهانی در دوران حرفه‌ای خود را دارد و از این رو هر چه در توان دارد، می‌گذارد. این این آخرین فرصت برای او است و دیگر تکرار نمی‌شود‌. مسی فردا یک بازی بزرگ انجام خواهد داد تا به هدف خود برسد.

1442777

بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا درباره مقام چهارمی تیم ملی مراکش در جام جهانی قطر گفت: تیم ملی مراکش شایسته تحسین و تشویق است، چرا که برای جام جهانی، شگفتی‌ساز بود. امروز در بازی کرواسی دیدیم که علی‌رغم باخت، بازی خوبی انجام داد و این مسابقه، برای کروات‌ها بازی آسانی نبود؛ در مرحله نیمه نهایی مقابل فرانسه نیز همینطور بود.

باجو سپس به تغییر قوانین در فوتبال اشاره کرد و گفت: در گذشته یا توپ بود و یا بازیکن اما حالا شما فقط به پیراهن دست می‌زنید و داور به شما اخطار می‌دهد. فوتبال قبلا سخت‌تر از الان بود و این همان چیزی بود که من و مارادونا در آن زندگی کردیم.

او در پاسخ به اینکه سخت‌ترین مدافعی که مقابل آن بازی کرده، چه کسی بوده است، گفت: سخت‌ترین و قوی‌ترین مدافعی که در دوران حرفه‌ای‌ام با آن روبرو شدم، پائولو مالدینی است.

باجو درباره غیبت تیم ملی ایتالیا در جام جهانی و در پاسخ به این سوال که و اینکه آیا عملکرد نامطلوب برخی از بازیکنان دلیل عدم کسب جواز صعود این تیم شد، گفت: فکر نمی کنم. بازیکنان ایتالیا، با پیروزی برابر انگلیس در ومبلی قدرت خود را ثابت کردند. ما کاملا بر بازی با مقدونیه شمالی مسلط بودیم اما آنها از یک موقعیت استفاده کردند و گل زدند و ما به جام جهانی صعود نکردیم.

او در مورد پنالتی‌ای که مقابل برزیل در فینال جام جهانی 1994 از دست داد، توضیح داد: عصبی بودم اما بهانه‌ای ندارم چون ضربه آخر را از دست دادم و مقصر چنین اتفاقی، بازیکن است. متدسفانه این هم بدشانسی من است که یکی از بازیکنانی بودم که در آن فینال ضربه پنالتی‌ام را از دست دادم.

باجو در پایان در پيش‌بینی از قهرمان جام جهانی 2022 قطر گفت: پیش‌بینی اینکه چه تیمی قهرمان می‌شود دشوار است اما امیدوارم بازی به ضربات پنالتی نرسند. من از ضربات پنالتی متنفرم، چرا که به خاطر آن، سه بار شکست خورده‌ام.

دیدگاه‌ها