کد خبر : 1859887 | 27 آذر 1401 ساعت 16:49 | 38.1K بازدید | 7 دیدگاه

پنجمین جام طلایی در دستان لیونل؟

مسی پیش از این هم قهرمان جهان شده است

کاپیتان افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین در حالی به دنبال فتح جام جهانی 2022 است که پیش از این سابقه کسب چهار جام بین المللی را همراه با آلبی سلسته در کارنامه دارد.

مسی پیش از این هم قهرمان جهان شده است

به گزارش "ورزش سه" لیونل مسی در آخرین جام جهانی خود به دنبال این است که یک قهرمانی به قهرمانی‌های آرژانتین در جام جهانی اضافه کند. آن هم در شرایطی که این تیم پس از شکست برابر عربستان، پشت هم حریفان خود را شکست داده و حالا در فینال حضور دارد. 
مسی پس از اینکه با ارائه نمایشی درخشان باعث قهرمانی آرژانتین در کوپا آمریکا بعد از 28 سال شد، حالا با ثبت 5 گل و 4 پاس گل در جام جهانی، یکی از عوامل اصلی حضور آلبی سلسته در فینال جام جهانی است. او حالا می‌خواهد انتظار طولانی مدت خود برای رسیدن به جام طلایی جهان را پایان دهد.
مسی تا به حال 170 بازی با پیراهن تیم ملی آرژانتین انجام داده و طی آن 96 گل به ثمر رسانده و 51 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. اما فوق‌ستاره دنیای فوتبال تا به حال همراه با تیم کشورش به چهار قهرمانی بین المللی دست پیدا کرده است.
آخرین قهرمانی مسی همراه با آرژانتین در سال 2021 به دست آمد. جایی که در فینالیسیما، که بین قهرمان آمریکا و اروپا برای ادای احترام به دیگو مارادونا برگزار شد، آرژانتین توانست ایتالیا را با سه گل شکست دهد و به جام برسد. در آن مسابقه مسی دو پاس گل برای دیبالا و مارتینز ارسال کرد و نقش مهمی در کسب برد داشت.
قبل از آن نیز مسی به یکی از دیگر از آرزوهای خود یعنی قهرمانی در کوپا آمریکا رسید. جایی که آرژانتین در فینال با تک گل دی ماریا برزیل را از پیش رو برداشت و اینگونه به حسرت طولانی مدتش برای قهرمانی پایان داد. مسی در آن مسابقات با 4 گل و 5 پاس گل نقش ویژه‌ای در موفقیت تیمش ایفا کرد.
قهرمانی در المپیک 2008 نیز، یکی دیگر از مدال‌های مسی همراه با آرژانتین است. در آن زمان بارسلونا مخالف جدی حضور لیونل در این مسابقات بود اما او به خواست خودش به چین رفت و در نهایت توانست مدال طلای با ارزشی بر گردن بیاندازد. 
اما اولین جام مسی همراه با آرژانتین سال 2005 در خلال مسابقات جام جهانی زیر 20 ساله‌ها به دست آمد. جایی که مسی 17 ساله بود و به هلند رفت و با گلزنی مقابل کلمبیا در مرحله یک شانزدهم نهایی، باز کردن دروازه اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی، ثبت گل مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی و هم‌چنین دو گلی که در فینال وارد دروازه نیجریه کرد، به آقای گلی رسید و همراه با آرژانتین جام قهرمانی جهان را بالای سر برد. 
حالا او به دنبال این است تا پنجمین و البته مهم‌ترین جام را همراه با آرژانتین در قطر به دست آورد و در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار شود.

دیدگاه‌ها