کد خبر : 1859988 | 28 آذر 1401 ساعت 00:02 | 59.5K بازدید | 32 دیدگاه

رکورد تاریخی لئو با ۶ جایزه قرمز رنگ؛

همه جام‌های فینال را یک نفر با خودش بُرد!(عکس)

کاپ قهرمانی و جام قرمز فینال جام جهانی به بهترین بازیکن تاریخ رسید.

همه جام‌های فینال را یک نفر با خودش بُرد!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی برای اینکه تیم ملی آرژانتین را به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بیاورد و نقش اصلی را در کسب عنوان قهرمانی آلبی سلسته داشته باشد، باید بیشتر از هر بازیکن دیگر تیمش انرژی می‌گذاشت که همین کار را هم انجام داد و ثمره آن، رسیدن به دو کاپ در پایان این رقابت‌ها بود.

لیونل مسی از دومین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی مقابل مکزیک تا دیدار با لهستان و در ادامه استرالیا، هلند و کرواسی، در کنار اینکه نقش عمده‌ای در بردهای تیمش داشت، تمام جوایز بهترین بازیکن زمین را هم بُرد و آنقدر عملکرد بهتری از دیگر شاگردان اسکالونی ارائه داد که فیفا غیر از لئو، کاپ قرمز رنگ را به بازیکن دیگری ندهد.

اما کاپیتان آرژانتین برای اینکه به نخستین قهرمانی‌اش در جام جهانی در آخرین دوره حضورش در این رقابت‌ها برسد، نیاز داشت تا مثل ۵ بازی قبلی، مسابقه فینال مقابل فرانسه را هم با پیروزی و کسب جام قرمز تمام کند که موفق شد به این مهم دست یابد و با دو جام از ورزشگاه لوسیل برود.

1782597

مسی در کنار اینکه دو گل در فینال جام جهانی زد، پایه‌گذار گل دوم تیمش هم بود و موقعیت‌سازی‌های خوبی برای هم‌تیمی‌هایش داشت که نتوانستند از آن بهره ببرند و در پایان نیز پنالتی تیمش را تبدیل به گل کرد تا این نمایش درخشان در کنار پیروزی آرژانتین، بازهم جایزه بهترین بازیکن زمین را به او برساند.

فوق ستاره فوتبال جهان در دیدار مقابل فرانسه برای ششمین بازی پیاپی توانست به جایزه بهترین بازیکن زمین دست پیدا کند و تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال جام جهانی شود که توانسته به این مهم می‌رسد.

لیونل مسی در شرایطی برای دوازدهمین بار در طول دوران بازی خود در جام جهانی به‌عنوان مرد برتر مسابقه معرفی شد که پس از دیدار مقابل فرانسه، در یک دست جام قرمز رنگ، در یک دست کاپ طلایی جام جهانی و دور گردن هم مدال طلا را داشت تا تاریخی‌ترین عکس خود را بالاتر از توپ‌های طلایی که بُرده، به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها