کد خبر : 1860647 | 01 دی 1401 ساعت 14:05 | 34.8K بازدید | 2 دیدگاه

چنین چیزی هرگز در جهان رخ نداده بود

انقلاب انگلیسی‌ها در قانون انجام تعویض‌های فوتبال!

انگلیس قصد دارد در لیگ برتر قانونی را اجرا کند که بازیکن مشکوک به ضربه مغزی، تا اعلام نهایی کادرپزشکی، به صورت موقت تعویض شود.

انقلاب انگلیسی‌ها در قانون انجام تعویض‌های فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، نشریه گاردین انگلیس از برخی تغییرات جدید در مسابقات لیگ برتر این کشور خبر داده است. قوانین جدیدی که می تواند باعث انجام تعویض های کوتاه مدت در جریان مسابقه و البته در شرایط خاص شود.

بهار سال 2020 بود که هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) تصمیم گرفت تا سقف انجام تعویض ها در هر مسابقه را از سه مورد به پنج تعویض در طول یک مسابقه تغییر دهد. نهاد مسئول تغییر قوانین در فوتبال (IFAB) این اقدام را در طول دوره همه‌گیری ویروس کرونا معرفی کرد و پس از آن نیز برای همیشه در قوانین فوتبال تثبیت شد.

اما انگلیسی‌ها از قبل در حال برنامه‌ریزی یک انقلاب در انجام تعداد و نحوه تعویض های مسابقات هستند. چنین چیزی قبلاً در فوتبال رخ نداده است!

تعویض های موقتی و کوتاه مدت، ممکن است به زودی در مسابقات لیگ برتر انگلیس و چمپیونشیپ اجرا شود، قانونی برای محافظت از بازیکنانی که از ناحیه سر دچار مصدومیت شده اند.

احتمال می رود که از فصل آینده، قانون انجام این تعویض های کوتاه مدت تصویب شده و اجرای آن امکان پذیر باشد. این خبری است که روزنامه گاردین آن را اعلام کرده است.

1783991

لیگ برتر انگلیس به صورت کتبی از IFAB خواسته است تا تغییرات موقت بازیکنان را از تابستان آینده آزمایش کند. به عنوان مثال، بازیکنان مشکوک به ضربه مغزی که از ناحیه سر آسیب دیده اند، می توانند برای مدت کوتاهی تعویض شوند و در نتیجه تحت معاینه پزشکی طولانی تری قرار گیرند.

در صورت تایید ضربه مغزی، بازیکنی که به عنوان یار تعویضی جایگزین فرد مصدوم شده، به حضور در میدان ادامه می دهد. در غیر این صورت، اگر پزشکان تشخیص دهند مشکل خاصی رخ نداده، آنگاه بازیکنی که دچار مصدومیت شده و به بیرون از زمین منتقل شده بود، می تواند دوباره به زمین مسابقه برگردد و فرد تعویضی مجددا روی نیمکت ذخیره ها بنشیند.

1783992

به گزارش گاردین، لیگ برتر می خواهد به همراه لیگ یک فرانسه و لیگ MLS آمریکا این درخواست را به کمیته IFAB ارسال کنند. بنابراین انتظار می رود در بهار پیش رو، پاسخ این درخواست داده شود.

باید این نکته را متذکر شد که فیفا پیش از این انجام یک تعویض مازاد بر سقف تعویض های تعیین شده را در اختیار تیم ها قرار داده که در حال حاضر در مرحله آزمایشی است. طی این قانون، چنانچه بازیکنی دچار ضربه مغزی شود و پزشک فیفا اجازه حضور او در میدان را صادر نکند، تیم آن بازیکن می تواند یک تعویض بیشتر از تعداد تغییرات مجاز انجام دهد و در عین حال، تیم مقابل نیز از یک تعویض اضافی برخوردار خواهد بود.

1783993

در جام جهانی 2022 قطر، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران با مشکل ضربه مغزی مواجه شد و تیم کارلوس کی روش در بازی با انگلیس، دست به انجام 6 تعویض زد. این اتفاق در فینال جام جهانی نیز رخ داد. جایی که در دقیقه 121 و کمی قبل از ضربات پنالتی، ژول کنده دچار مصدومیت از ناحیه سر شد و دشان تصمیم گرفت تا اکسل دیساسی را به جای او وارد زمین مسابقه کند. این هفتمین تعویض فرانسه در آن بازی بود. پنج تعویض در طول 90 دقیقه، یک تغییر در وقت های اضافه و تعویض هفتم نیز همان مورد اورژانسی خطر ضربه مغزی کنده بود.

دیدگاه‌ها