کد خبر : 1860660 | 01 دی 1401 ساعت 15:31 | 87.5K بازدید | 22 دیدگاه

مراکش و‌ جهش خارق‌العاده در یک سال

بدشانس مثل آرژانتین: قهرمان شدند اما اول نه!

انتشار رنکینگ تیم‌های ملی از سوی فیفا، بدشانسی آرژانتینی‌ها و البته کار فوق‌العاده مراکش طی یک سال اخیر را ثابت می‌کند.

بدشانس مثل آرژانتین: قهرمان شدند اما اول نه!

به گزارش “ورزش سه” قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ باعث صعود آن‌ها به رده دوم رنکینگ فیفا شد. اما نکته جالب توجه این است که آلبی سلسته در صورت برتری مقابل فرانسه در پایان وقت‌های قانونی یا اضافه به جای برزیل در رتبه اول جهان قرار می‌گرفت، اما کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی، حالا برزیل را با کمتر از ۲ امتیاز اختلاف با رقیب سنتی در رده اول نگه داشته است.

فرانسوی‌ها نیز علی‌رغم اینکه قهرمانی در جهان را از دست دادند اما به دلیل نایب قهرمانی به جمع سه تیم برتر جهان رسیده‌اند و بعد از برزیل و آرژانتین قرار دارند. بلژیک بعد از کسب نتایج ضعیف و حذف در مرحله مقدماتی به رتبه چهارم رنکینگ فیفا سقوط کرد. انگلیس نیز بدون تغییر در رتبه پنجم جهان باقی ماند تا پنج تیم برتر اینگونه مشخص شود.

با این حال بیشترین جهش برای تیم‌های ملی کرواسی و مراکش بوده است. کرواسی با پنج پله صعود در رده هفتم جهان است و مراکش با جهشی ۱۱ پله‌ای و خارق‌العاده در رده یازدهم جهان قرار دارند. شیرهای اطلس در یکسال گذشته نزدیک به ۱۴۲ امتیاز به دست آورده است. با این حال تیم‌های دیگری هم وجود دارند که مثل مراکش صعود چشم‌گیری داشته‌اند؛ استرالیا که در حال حاضر رتبه ۲۷ جهان را در در اختیار دارد، با جهشی ۱۱ پله‌ای مواجه شده و از طرف دیگر کامرون با صعود ۱۰ پله‌ای در رتبه ۳۳ جهان قرار دارد.

1784013

عربستان نیز پس از شکست آرژانتین در مرحله گروهی با دو رتبه صعود در رده ۴۹ جهان قرار گرفت. بورکینافاسو هم با ۴ رتبه ارتقا به جمع ۵۰ تیم برتر جهان راه یافت.

در یک سال اخیر هفت تیم بیش از ۱۰ پله در رنکینگ فیفا صعود کرده‌اند: گامبیا با ۲۴ رتبه صعود در رده ۱۲۶ جهان است. مراکش رده یازدهم جهان را با جهشی ۱۷ پله‌ای به دست آورد. کاستاریکا و کامرون هر کدام با ۱۷ پله ارتقا به ترتیب رده‌های ۳۲ و ۳۳ جهان را در اختیار دارند.

1784014

گینه استوایی با ۱۶ پله صعود به رتبه ۹۸ جهان رسید. اندونزی و کوبا هر کدام با ۱۳ و ۱۱ پله ارتقا، رتبه ۱۵۱ و ۱۶۸ جهان را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ها