کد خبر : 1861881 | 09 دی 1401 ساعت 10:19 | 25.3K بازدید | 6 دیدگاه

جزئیات مراسم دفن پله: وداع با اسطوره در سانتوس

پله، اسطوره فوتبال برزیل، قرار است به زودی در شهر سانتوس برزیل به خاک سپرده شود.

جزئیات مراسم دفن پله: وداع با اسطوره در سانتوس

به گزارش "ورزش سه"، پله شب گذشته در سن 82 سالگی و پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستان آلبرت انیشتین از دنیا رفت. 
این اتفاق دنیای فوتبال را در غم و ناراحتی فرو برد و بسیاری از بازیکنان بزرگ و شناخته شده فعلی و سابق این رشته ورزشی در پیام‎‌هایی درگذشت این اسطوره برزیلی را تسلیت گفتند. 
از چند روز قبل و با توجه به وخامت حال پله و مشکلات کلیوی و قلبی که برای او ایجاد شده بود، بسیاری از مدیران فوتبال برزیل و مقامات دولتی این کشور تدارک برگزاری مراسم تدفین او را در دستور کار داشتند. 

1786094

حالا اعلام شده است که تابوت پله در تاریخ دوم ژانویه 2023 از بیمارستان خارج و تا صبح سوم ژانویه در مراسمی رسم برای ادای احترام عموم در ورزشگاه ویلا بلمیرو متعلق به باشگاه سانتوس در دسترس قرار داده خواهد شد. همه مردم برزیل می‌توانند از تابوت او دیدار کنند و بخشی جداگانه برای افراد سیاسی و سایر شخصیت‌های برجسته در نظر گرفته شده است. 
تابوت حامل این اسطوره فوتبال دنیا پس از آن قرار است در خیابان‌های سانتوس تشییع شود تا مردم در آخرین لحظات نیز بتوانند به او ادای احترام کنند.
مراسم تدفین پله به خواست اعضای خانواده او کاملا خصوصی برگزار خواهد شد و هیچ فرد غریبه یا رسانه‌ای اجازه حضور در آن را نخواهد داشت. محل دفن او به یادبود نکروپل اکومنیسا معروف است.

دیدگاه‌ها