کد خبر : 1863215 | 16 دی 1401 ساعت 17:12 | 65.1K بازدید | 30 دیدگاه

بدرود کاپیتان

واکنش‌ها به مرگ ویالی: زیباترین لبخند فوتبال رفت

جانلوکا ویالی، ستارۀ سابق تیم ملی ایتالیا، امروز از دنیا رفت و فوتبال دنیا را در سوگ فرو برد. بسیاری از شخصیت‌های مهم فوتبال به این ضایعه تلخ واکنش نشان داده‌اند.

واکنش‌ها به مرگ ویالی: زیباترین لبخند فوتبال رفت

به گزارش "ورزش سه"، جانلوکا ویالی، ستاره سابق فوتبال ایتالیا، که از سال 2018 درگیر سرطان پانکراس بود، سرانجام امروز در سن 58 سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا سوگوار شد. فضای اندوه‌باری بر فوتبال ایتالیا حاکم است و تمامی باشگاه‌های این کشور و شخصیت‌های بزرگ فوتبال به این ضایعۀ تلخ واکنش نشان داده و با خانواده ویالی ابراز همدردی کرده‌اند.

1788650

طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا، تمامی بازی‌های این هفتۀ سری آ با یک دقیقه سکوت برگزار خواهند شد. در بخشی از پیام فدراسیون فوتبال ایتالیا به ماسبت درگذشت ویالی آمده است: «تصویر ویالی روی چمن ورزشگاه ومبلی در آغوش روبرتو مانچینی پس از گل کیه‌زا به اتریش (یک‌هشتم نهایی یورو 2020) برای همیشه در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند. ما سوگوار درگذشت مدیر فنی آتزوری، انسان، فوتبالیست و مربی بزرگی هستیم.»

گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، هم در واکنش به این اتفاق تلخ گفت: «با تمام وجود غمگینم و تا آخرین روزها در انتظار یک معجزه بودم. خدماتی که او به فوتبال ایتالیا کرد فراموش‌نشدنی هستند. او شخصیتی دوست‌داشتنی و بزرگ بود و جای خالی‌اش را حس خواهیم کرد.»

1788744

صفحه توییتر رسمی یوونتوس، باشگاه سابق ویالی، نوشت:«خداحافظ جانلوکا.»

1788749

الکس دل‌پیِرو، ستارۀ سابق تیم ملی ایتالیا، در مورد درگذشت هم‌تیمی سابقش نوشت: «کاپیتان ما، کاپیتان من، بدرود. خداحافظ لوکا.»

گابریل باتیستوتا هم در واکنش به درگذشت ویالی توییت کرد: «خداحافظ مرد بزرگ.»

1788747

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم نوشت: «یکی از زیباترین لبخندهای فوتبال رفت. لبخندی که در تمام فوتبالش با او بود و الهام‌بخش شد. لبخند روزهای درخشانش با سامپدوریا، لبخندی که او با وجود بیماری در آخرین تجربه‌اش با تیم ملی ایتالیا حفظ کرد، ویالی فوتبالیستی عالی بود و یک مرد باهوش. یک روز دید که من دریبل می‌زنم و به من گفت: «جانی، اجازه بده، تو بلد نیستی دریبل بزنی. من به تو یاد می دهم.» و دوباره لبخند زد. درستش این است که او را اینگونه به یاد بیاورم، با ابراز شادی و شعف همیشگی‌اش. او عالی بود، زیرا از زندگی لذت می‌برد و همۀ ما را سرگرم می‌کرد. اشتیاق او زیباترین تعریف از فوتبال بود.»

مارچلو لیپی، مربی سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت:«لوکای بزرگ، دوست بزرگ، نام و یاد تو در قلب ما حک خواهد شد و تو را فراموش نخواهیم کرد. ممنون کاپیتان من.»

1788748

ژوزه مورینیو در صفحۀ اینستاگرام خود با گذاشتن عکسی از ویالی نوشت:«همه به‌خاطر جان‌ لوکا غمگین هستیم. تسلیت به خانوادۀ او.» امروز تمرین رم نیز با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

فرانکو بارِزی، کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا، نوشت: «چه خبر بدی. در زمین و بیرون زمین یک مرد بزرگ بودی و همه دلتنگت خواهیم شد. خداحافظ لوکا.»

1788751

فابیو کاپلو، مربی سابق یوونتوس و میلان در واکنش به مرگ ویالی گفت: «از نزدیک شناخت زیادی نسبت به لوکا نداشتم ولی در میدان فوتبال او بازیکنی بسیار ارزشمند و مهم برای تیم‌هایش بود. شخصیت بزرگی داشت و در دوران بیماری هم نشان داد که مبارز بزرگی است. او در انگلیس هم درخشید و آنجا نیز محبوب است. وقتی این‌همه به‌خاطر مرگ او ناراحتند، یعنی لوکا در این دنیا، کارش را درست و خوب انجام داده.»

کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال، هم در صفحۀ اینستاگرامش نوشت: «خداحافظ، دوست من.»

دیدگاه‌ها