کد خبر : 1864193 | 21 دی 1401 ساعت 17:21 | 7.6K بازدید | 2 دیدگاه

گلادیاتور براى انتقام فیروزجا شال و کلاه كرد!

دو سال از دلخوری فیروزجا از برگزارکنندگان رقابت های معتبر تاتا استیل می گذرد و حالا قرار است پرهام مقصودلو برای اولین بار در این رقابت ها دست به مهره شود.

گلادیاتور براى انتقام فیروزجا شال و کلاه كرد!

به گزارش " ورزش سه"، دوسال از دور آخر رقابت های شطرنج تاتا استیل هلند که یکی از معتبرترین رقابت های جهانی با قدمتی 85 ساله است می گذرد، دور آخری که با حرکت نه چندان حرفه ای داوران در برخورد با فیروزجا و رقیبش در حین مسابقه برای جابجایی صحنه بازی با توجه به نتایج دیگر رقابتها صدای شطرنج باز ایرانی الاصل را در آورد و بعد از آن با حمایت تمام قد ناکامورا آمریکایی موجب عذر خواهی رسمی برگزار کنندگان از فیروز جا شد.

عذر خواهی که ظاهراً همچنان رضایت فیروز جا را جلب نکرده تا او برای دومین بار بعد از این رقابتها غایب بزرگ این تورنمنت معتبر جهانی باشد که قرار است از 23 دی تا نهم بهمن در ویک آنزی هلند برگزار شود.

1790465

این رقابت ها که در بخش مسترز و مدعیان برگزار می شود، برای اولین بار در بخش مسترز شاهد حضور ستاره بزرگ شطرنج ایران پرهام مقصودلو نفر 29 رنکینگ بهترین شطرنج بازان جهان با درجه 2719 است.در این رقابت ها که در بخش کلاسیک و مسترز آن 14 شطرنج باز به صورت دوره ای رقابت خواهند کرد گلادیاتور شطرنج ایران را مدعی دهم جدول رقابت ها معرفی کرده است. جایی که او باید به مصاف بزرگان این رشته از جمله کارلسن از نروژ، دین لیرن از چین، کاروآنا از آمریکا،وسلی سو آمریکایی، لئون آرانیان از ارمنستان و آنیش گیری از کشور فرانسه و دیگر پدیده ها و بزرگان این رشته برود.رقابتی در حد ابر استادان رشته شطرنج و این بار با حضور کاپیتان تیم ملی ایران در راه است.

کاپیتان که سالها در میز اول در رقابتهای رسمی و المپیادهای جهانی شطرنج کاپیتان علیرضا فیروز جا نابغه این روزهای فرانسوی ایرانی الاصل بوده است، دورنمای خود را برای رسیدن به ده نفر برتر این رشته در همین رقابتها به بوته آزمایش خواهد گذاشت.

1790463

در رقابت های مدعیان نیز سید محمد امین طباطبایی از ایران به عنوان مدعی اول قهرمانی دست به مهره خواهد شد. طباطبایی که برای رسیدن به درجه 2700تنها 14 درجه فاصله دارد امید زیادی دارد در این رقابتها به درجه بالای 2700برسد و خود را در صف مدعیان بزرگ این رشته معرفی کند.

1790462

دیدگاه‌ها