کد خبر : 1864608 | 24 دی 1401 ساعت 12:11 | 13.1K بازدید | 2 دیدگاه

او ۱۸ ساله است یا ۲۲ ساله؟

راز پدیده دورتموند از گواهی تولد تا اشعه ایکس

یوسف موکوکو، ستاره دورتموند، با اتهام عجیبی روبرو شده است.

راز پدیده دورتموند از گواهی تولد تا  اشعه ایکس

به گزارش "ورزش سه"، موکوکو یکی از بازیکنان درخشان دورتموند است که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی جشن تولد 18 سالگی‌اش را برگزار کرد.

قرارداد او با دورتموند در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و مذاکرات برای امضای قرارداد جدید با دستمزد سالانه شش میلیون یورویی ادامه دارد. این در حالی است که چند باشگاه لیگ برتری از جمله نیوکسل و چلسی نیز در حال بررسی شرایط جذب این بازیکن هستند و حتی صحبت از دستمزد 9 میلیون یورو در سال است.

با این حال دیلی میل و بیلد مدعی شده‌اند که شاید هیچ یک از این پیشنهادها در نهایت به نتیجه نرسد و به نظر می‌رسد ابهاماتی درباره آینده این بازیکن و از آن مهم‌تر، درباره گذشته او وجود دارد. دلیل اصلی این ابهامات این است که بعضی مدعی شده‌اند او نه 18 سال، بلکه 22 ساله است.

ارلینگ هالند چند سال قبل مدعی شده بود که موکوکو یکی از بهترین استعدادهای دنیای فوتبال در 16 سالگی است و دوران فوتبال بسیار موفقی پیش روی او قرار دارد. اما حالا شاید این ادعا کمی تغییر کند چون ظاهرا این بازیکن به جای سال 2004، در سال 2000 به  دنیا آمده است.

قد بلند، درشت هیکل و سریع، این بازیکن همیشه فیزیکی باورنکردنی برای سن خودش داشته است و ظاهرا این موضوع به هیچ وجه اتفاقی نبوده است.

حالا افراد بیشتری در حال زیر سوال بردن گواهی تولد او هستند و این موضوع از زمانی جدی شد که پدر او از انجام آزمایش اشعه ایکس برای تعیین سن او بر اساس تراکم استخوان خودداری کرد (هرچند این آزمایش همیشه دقیق نیست). نکته جالب اینجاست که موکوکو از زمان پیوستن به دورتموند تا به حال حداقل 10 سانتیمتر رشد کرده و این چیزی نیست که بتوان در آن تقلب کرد.

این موضوعی است که پیش از این نیز در تیم‌های پایه دورتموند مطرح شده اما به صورت جدی پیگیری نشده بود و حالا پس از گذشت چند سال تمامی ابهامات همچنان به قوت خودش باقی است.

اشپیگل مدعی شده که به گواهی تولد این بازیکن که نشانگر متولد شدن او در سال 2000 است نیز دست پیدا کرده اما به دلایل قانونی قادر به انتشار آن نیست. این جنجال‌ها ممکن است تاثیر بسیار بدی روی آینده این بازیکن داشته باشد.

دیدگاه‌ها