کد خبر : 1865046 | 26 دی 1401 ساعت 14:37 | 9.3K بازدید | 8 دیدگاه

امیدوارم پرسپولیس و استقلال تیم‌داری کنند؛

زهرا قنبری: شم گلزنی من بهتر از آقایان است!

زهرا قنبری که پیش از این علاقه خود به استقلال را نشان داده بود، حالا در مورد تیم‌داری احتمالی پرسپولیس و استقلال در فوتبال زنان ابراز امیدواری کرده است.

زهرا قنبری: شم گلزنی من بهتر از آقایان است!

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان در شرایطی با پیروزی ۴-۲ خاتون بم برابر شهرداری سیرجان به پایان رسید که باز هم این زهرا قنبری بود که با هت‌تریک در این مسابقه، نقش پررنگی در این برد و حضور تیمش در صدر جدول، با چهار امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان، داشت.

قنبری که در سال ۹۷، موفق شد ۵۱ گل به ثمر برساند و به رکورددار گلزنی در فوتبال ایران تبدیل شود، فصل گذشته با ۳۹ گل، عنوان خانم گلی ایران را از آن خود کرد.‌ او حالا با گل‌هایی که در این دیدار وارد دروازه حریف کرد، ۱۵ گله شد تا برای دفاع از عنوان خود، رقابت نزدیکی با افسانه چترنور، مهاجم تیم شهرداری سیرجان، داشته باشد.

به همین بهانه خبرنگار "ورزش سه" گفت‌وگویی با این گلزن فوتبال بانوان ایران داشت و از او درباره شرایط خاتون بم و راز و رمز گلزنی در لیگ سؤال کرد:

* یک برد خوب مقابل شهرداری سیرجان داشتید و موفق شدید برابر یکی از حریفان مستقیم خود پیروز شوید.
بازی خیلی سختی داشتیم و همه از این مسابقه به عنوان فینال لیگ یاد می‌کردند. واقعا حساس‌ترین بازی لیگ محسوب می‌شد اما ما توانستیم نتیجه لازم را بگیریم. خیلی خوب تلاش کردیم و جنگیدیم و زحمت کشیدیم تا سه امتیاز را بگیریم. تیم سیرجان هم تیم خیلی خوبی است و بازی خوبی به نمایش گذاشت و به آنها خسته نباشید می‌گویم؛ اما ما نکاتی را که مربی گفته بود، در بازی پیاده کردیم و همه همدل بودیم که بازی را ببریم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

* در حال حاضر صدرنشین لیگ هستید، اما همچنان رقابت برای قهرمانی داغ است. چقدر به کسب این عنوان امیدوار هستید؟
ما حساس‌ترین بازی لیگ را با برد پشت سر گذاشتیم و حالا برای بازی با ایلام آماده می‌شویم. قطعا هر تیمی که مقابل ما بازی می‌کند، با شرایط خوبی وارد زمین می‌شود و می‌جنگد تا بازی خوبی به نمایش بگذارد. ما هم بازی قبل را فراموش می‌کنیم و برای دیدار بعدی آماده می‌شویم. ما هر هفته بازی‌های سختی داریم و حتی تیم‌های قهر جدولی هم همیشه مقابل ما خوب بازی می‌کنند. در حال حاضر تنها چهار امتیاز با تیم دوم اختلاف داریم و از الان خودمان را قهرمان نمی‌دانیم‌. هر بازی برای حکم فینال را دارد و باید امتیاز کامل آن را کسب کنیم تا به قهرمانی نزدیک‌تر شویم.

1792221

* در مورد شرایط خودت هم صحبت کنیم که مقابل شهرداری سیرجان هت‌تریک کردی و درخشان ظاهر شدی.
من سعی کردم که بازیکن تاثیرگذاری باشم و به تیم کمک کنم تا در کنار هم‌تیمی‌هایم، نتیجه‌ خوبی را برای تیم کسب کنیم. خدا را شکر توانستم موقعیت‌هایی را که دوستانم ایجاد کردند، تبدیل به گل کنم. به هر حال گل زدن، در چنین مسابقات سختی، راحت نیست و خوشحالم که توانستم هت‌تریک کنم و این اتفاق با پیروزی تیمم هم همراه شد.

* فصل قبل با ۳۹ گل خانم گل ایران شدی که تقریبا سه‌برابر گل‌های آقای گل لیگ بود. این فصل تا الان ۱۵ گل زده‌ای و همچنان درخشان‌تر از گلزنان لیگ برتر ظاهر می‌شوی؛ فکر می‌کنی رمز این موفقیت چیست؟
لیگ ما با آقایان قابل‌مقایسه نیست، اما من همیشه سعی می‌کنم از موقعیت‌هایی که به دست می‌آید، به بهترین نحو استفاده کنم. البته من همیشه دوست داشتم تاثیرگذار باشم، تا اینکه دوست داشته باشم گلزن اول باشم. این فصل هم در بیشتر بازی‌ها هافبک وسط بودم و تلاش کردم به تیم کمک کنم و در کنارش، موقعیت‌هایی را هم که برایم ایجاد می‌شود، تبدیل به گل کنم. مهم قهرمانی مجدد تیم است که همه در مجموعه خاتون بم به آن فکر می‌کنیم و در کنار این مسئله، من و هم‌تیمی‌هایم هم تلاش می‌کنیم تا عنوان‌های دیگر را هم به دست بیاوریم.

* فکر می‌کنی تا پایان فصل چند گل دیگر بزنی؟
من هیچوقت پیش‌بینی نمی‌کنم و تلاش می‌کنم که بهترین خودم باشم. سعی می‌کنم بهتر از سال گذشته باشم اما نمی‌توانم عدد خاصی را بگویم.

1792200

* گفتی گلزنی در لیگ بانوان و لیگ آقایان قابل‌مقایسه نیست. فکر می‌کنی بزرگترین تفاوت‌ها در چه آیتم‌هایی است؟
اگر به صورت کلی به فوتبال آقایان و خانم‌ها نگاه کنیم، تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ از قسمت مالی تا امکانات و اسپانسر و...، وگرنه فوتبال همان فوتبال است و زمین و زمان مسابقه فرقی ندارد. در‌ بحث گلزنی که به آن اشاره کردم هم باید بگویم که اگر من در یک بازی چهار موقعیت به دست بیاورم، سه یا دو تا از آن گل می‌شود اما در آقایان اینطور نیست و با وجود موقعیت‌هایی که ایجاد می‌شود، گلزنی به این شکل صورت نمی‌گیرد. من نمی‌گویم که بازیکنی بد است، اما فکر می‌کنم این مسائل به شم گلزنی بازیکن مربوط می‌شود.

* یکی از مربی‌های لیگ می‌گفت گلزنی بازیکن به خودش برمی‌گردد و خیلی به سرمربی مربوط نمی‌شود. تو چقدر این جمله را قبول داری؟
قطعا درست می‌گویند. شم گلزنی هر بازیکنی به خودش مربوط می‌شود و خیلی از مهاجمان در دنیا هستند که موقعیت‌های زیادی داشته‌اند اما گل‌های زیادی نزده‌اند. همه چیز به تلاش و تجربه خود بازیکن بستگی دارد اما به هر حال در کنار این موارد، نمی‌توانیم بگوییم مربی هیچ تاثیری ندارد؛ مربی هم می‌تواند انگیزه و روحیه بدهد تا بازیکن با اعتماد به نفس بیشتری کار کند.

1792225

* در گلزنی خودت، فکر می‌کنی وجه مهارت ذاتی پررنگ‌تر بوده یا تجربه و پیشرفتی که با گذشت زمان و در اثر تمرین به دست آمده است؟
همه این موارد دست به دست هم می‌دهد تا یک بازیکن در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرد و گل بزند‌ و فکر نمی‌کنم یک وجه پررنگ‌تر باشد. من خیلی فوتبال را دوست داشتم و علاقه، مهارت و تجربه‌ای که در سال‌ها و به مرور زمان به دست آمد، کمک کرد تا هر سال برای گلزنی بهتر و بیشتر تلاش کنم. همه این آیتم‌ها در کنار هم شم گلزنی بازیکن را قوی‌تر می‌کند. همچنین در کنار اینها تلاش و اراده و پشتکار یک بازیکن در تمرین هم تاثیر بسیار بالایی دارد؛ یک بازیکن بدون تلاش و تمرین نمی‌تواند گلزنی کند.

* خرید بعضی از بازیکنان خارجی در لیگ آقایان باعث می‌شود تا بار فنی یک تیم بالا برود. فکر می‌کنی اگر این اتفاق در لیگ بانوان هم رخ بدهد، می‌تواند کمکی کند؟
زمانی که پول باشد، می‌توانید خیلی کارها کنید و حتی روند فوتبال بانوان را تغییر بدهید، اما متاسفانه باید در نظر بگیریم که برخی از تیم‌هایی انتهای جدولی ما، مشکلات مالی دارند و حتی نمی‌توانند بازیکنان ایرانی خوبی جذب‌ کنند و این مسئله تاثیر منفی در لیگ می‌گذارند‌. ولی به هر حال ورود بازیکنان خارجی باکیفیت به هر لیگی، تاثیر زیادی دارد و در ایران هم اگر شرایط مهیا شود، قطعا کمک زیادی می‌کنند. چرا که نه؟ مثل همه لیگ‌های دیگر که حضور بازیکنان خارجی، باعث بهتر شدن‌شان شده است.

1711726

* چرا اختلاف سطح بین تیم‌های صدر و قعر جدول لیگ بانوان خیلی بالاست؟
از نظر بازیکن نمی‌توانیم بگوییم که تیم‌های انتهای جدول، سطح خیلی پایینی دارند. بازیکنان مستعد زیادی در تیم‌ها حضور دارند اما باید توجه بیشتری به آنها بشود. به هر حال بازیکنانی که چندین سال است که بازی و کسب تجربه می‌کنند، با بازیکنانی که دو-سه سال است بازی می‌کنند قابل‌مقایسه نیستند. ما بازیکنان بااستعداد زیادی داریم که در لیگ و در تیم‌های انتهای جدولی بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا فوق‌العاده باشند و فقط باید حمایت شوند. اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توانند بهتر و بهتر شوند.

* تو همیشه روی تاثیر مثبتی که پخش زنده بازی‌ها می‌تواند روی فوتبال بانوان داشته باشد تاکید داشتی، اما‌ هنوز این اتفاق رخ نداده است.
ما همیشه درباره این مسائل صحبت کرده‌ایم و نمی‌شود بیشتر از این تکرار کرد. همان‌طور که می‌دانید، اگر فوتبال بانوان پخش شود، کمک زیادی می‌شود؛ این حرف تمام فوتبالی‌های خانم است و امیدواریم این اتفاق بیافتد. به ما وعده داده‌اند که شاید از هفته آینده مسابقات از آنتن پخش شود که اگر این مسئله عملی شود، به رشد فوتبال ما کمک می‌کند. امیدوارم که نگاه بهتر و وسیع‌تری به فوتبال بانوان شود. ما همیشه این حرف‌ها را گفته‌ایم اما متاسفانه اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

* یکی از پیشنهادات AFC برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس، تیم‌داری در فوتبال یا فوتسال بانوان بوده است. فکر می‌کنی تیم‌داری این باشگاه‌ها در فوتبال بانوان، می‌تواند چه تاثیری داشته باشد؟
من امیدوارم این اتفاق بیافتد و نه تنها استقلال و پرسپولیس، بلکه تمام تیم‌های خوب لیگ برتری آقایان اقدام به این کار بکنند. در حال حاضر سپاهان یک تیم خوب دارد که همیشه جزو تیم‌های مدعی بوده و فکر می‌کنم تیم‌داری باشگاه‌های خوب آقایان در لیگ بانوان اتفاق خیلی خوبی است. قطعا طرفداران این دو تیم هم مشتاق این موضوع هستند و فکر می‌کنم به دیده شدن فوتبال بانوان هم کمک می‌کند. در حال حاضر اهالی رسانه کمک زیادی به فوتبال بانوان می‌کنند اما حضور استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های لیگ برتری آقایان هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها