کد خبر : 1865192 | 27 دی 1401 ساعت 10:42 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

مدعیان تصاحب دوبنده تیم ملی سرشاخ می شوند

استارت هیجان کشتی از سالن هفت تیر

با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور از فردا، مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد با یکدیگر سرشاخ می شوند.

استارت هیجان کشتی از سالن هفت تیر

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور از فردا (چهارشنبه) به‌مدت 3روز در سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد. این مسابقات نخستین مرحله انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود و نفرات نخست این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی آسیا2023 اعزام خواهند شد.

* قهرمانی کشور رونق گرفت
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تیرماه 1398ریاست فدراسیون را برعهده گرفت و یکی از مهم‌ترین وعده‌های زمان انتخاباتش برگزاری انتخابی تیم ملی بود. در سال اول ریاست دبیر، کرونا مانع اجرایی شدن کامل این تصمیم شد ولی از سال بعد چرخه انتخابی تیم ملی به راه افتاد. سال گذشته چرخه انتخابی تیم ملی برگزار شد و می‌توان گفت حداقل در رشته آزاد هیچ کشتی‌گیری نبود که بتواند مدعی شود در حقش اجحاف شده است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت چرخه انتخابی تیم ملی را می‌توان برگزاری پررونق مسابقات کشوری عنوان کرد به‌طوری که تمام ستارگان کشتی ایران در این رقابت‌ها روی تشک می‌روند. این مهم در حالی رخ داده که مسابقات قهرمانی کشور مدت‌ها از رونق افتاده بود و حالا می‌توان گفت همانند دهه70شمسی رقابت‌های کشوری مخاطبان زیادی دارد.

* غایبان امسال
طبق قوانین چرخه انتخابی تیم ملی، مدال‌آوران مسابقات جهانی از حضور در رقابت‌های کشوری معاف هستند. رضا اطری در 61کیلوگرم، رحمان عموزاد در 65کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 70کیلوگرم، یونس امامی در 74کیلوگرم، محمد نخودی در 79کیلوگرم، حسن یزدانی در 86کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در 92کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125کیلوگرم کشتی‌گیرانی هستند که در مسابقات جهانی صربستان روی سکو  رفتند و به همین دلیل از حضور در مسابقات کشوری معاف هستند. با نظر کادر فنی و به‌دلیل درخشش در مسابقات جام‌جهانی، امیرعلی آذرپیرا در 97کیلوگرم و علی سوادکوهی در 79کیلوگرم نیز از حضور در مرحله اول انتخابی معاف شدند. علاوه بر این ها یدالله محبی هم به‌دلیل جراحی زانو با تأیید پزشک معتمد فدراسیون از حضور در قهرمانی کشور معاف شده است و باید کارش را از جام تختی آغاز کند. شنیده می‌شود محمدحسین محمدیان هم که در مسابقات جهانی صربستان عضو تیم ملی بود و نتوانست مدالی در وزن 97کیلوگرم کسب کند، درخواست داده تا به‌دلیل مصدومیت از حضور در مسابقات کشوری معاف شود اما فدراسیون کشتی هنوز واکنشی درباره این درخواست نداشته است. به‌جز طلایی‌های‌ مسابقات جهانی، سایر مدال‌آوران جهان و غایبان مسابقات کشوری باید کارشان را از جام تختی آغاز کنند.

* حضور تمام مدعیان در 57و 97کیلوگرم
وزن 57کیلوگرم یکی از اوزانی است که تمام مدعیان آن باید در رقابت‌های کشوری روی تشک بروند. علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان در سال2021، امسال هم در مسابقات جهانی 2022 ملی‌پوش وزن نخست بود اما نتوانست مدالی کسب کند و به همین دلیل باید کارش را از مسابقات کشوری آغاز کند. در وزن 97کیلوگرم نیز به‌فرض حضور محمدحسین محمدیان تمام مدعیان ازجمله گلیج و شعبانی باید با یکدیگر رقابت کنند تا تکلیف ملی‌پوش این وزن در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود. احمد بذری و مهدی حاجیلوئیان که سابقه حضور در وزن 92کیلوگرم را دارند مدتی پیش اعلام کردند در مسابقات کشوری در وزن 97کیلوگرم کشتی خواهند گرفت. اگر به این نفرات امیرحسین فیروزپور را هم اضافه کنیم باید گفت رقابت‌های 97کیلوگرم یکی از جذاب‌ترین رقابت‌هایی است که در مسابقات کشوری برگزار خواهد شد. دلیل این تغییر وزن کشتی‌گیران، شانس حضور در المپیک پاریس است و کشتی‌گیران می‌خواهند شانس‌شان را برای حضور در المپیک از یک سال قبل آزمایش کنند تا نقاط ضعف‌شان را در سال المپیک متوجه شوند.

* مسابقات بدون تماشاگر
فدراسیون کشتی روز گذشته در خبری عنوان کرد با وجود پیگیری برای حضور تماشاگران در سالن رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، ستاد مبارزه با کرونا مجوز حضور تماشاگران را صادر نکرده است. به این ترتیب رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور (مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی) طی روزهای 28لغایت 30دی‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها