کد خبر : 1867016 | 07 بهمن 1401 ساعت 16:20 | 24.8K بازدید | 10 دیدگاه

درخشش آزادی و تقدیم سه امتیاز به رحمتی محروم

آلومینیوم 3 - صنعت‌نفت 1: درخشش بدل رونالدو در اراک

آلومینیوم توانست به لطف درخشش محمدرضا آزادی، با نتیجه سه بر یک از سد صنعت نفت عبور کند.

آلومینیوم 3 - صنعت‌نفت 1: درخشش بدل رونالدو در اراک

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر، آلومینیوم با درخشش فوق‌العاده محمدرضا آزادی، با نتیجه سه بر یک از سد صنعت نفت گذشت و سه امتیاز خانگی را از آن خود کرد.

آلومینیوم می‌توانست در همان دقایق اولیه بازی به گل برسد. ضربه سر احسان حسینی در آستانه ورود به دروازه بود که  فردین یوسفی آن را از روی خط برگشت داد و توپ برگشتی را نیز هوشمند به آسمان زد.

در دقیقه 13 نوبت به صنعت نفت رسید تا به گل برسد. دو شوت متوالی طالب ریکانی را حسین پورحمیدی با دبل سیو دیدنی مهار کرد. دقایقی بعد اراکی‌ها به گل رسیدند. پس از سرنگونی آزادی به دست حسین سنگرگیر، داور یک خطای پنالتی برای میزبان اعلام کرد که خود آزادی آن را به گل تبدیل کرد.

در وقت‌های تلف شده نیمه اول، صنعت نفت برای زدن گل تساوی روی دروازه میزبان خیمه زده بود که روی غافلگیری و تیزهوشی محمدرضا آزادی، پاس این بازیکن به هانسل زاپاتا رسید و این بازیکن با استارتی سریع از زمین خودی، با دروازه تک به تک شد و توپش را وارد دروازه گروسیان کرد.

در ابتدای نیمه دوم، میهمان صاحب یک ضربه پنالتی شد. با سرنگونی ممی‌زاده در محوطه جریمه، کوپال ناظمی یک خطای پنالتی برای آبادانی‌ها اعلام کرد که حسین پورحمیدی با واکنشی فوق‌العاده توانست پنالتی طالب ریکانی را مهار کند.

چند دقیقه بعد صنعت نفت موفق شد دروازه حریف را باز کند. پورحمیدی ابتدا ضربه سر سباستین را برگشت داد اما توپ مقابل میثم تهیدست قرار گرفت او اختلاف را کاهش داد. اراکی‌ها معتقد بودند توپ به دست این بازیکن برخورد کرده است.

در دقایق پایانی بازی، محمدرضا آزادی یکی از زیباترین گل‌های فصل را به ثمر رساند. او پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و با شلیکی شبیه به ضربات کریستیانو رونالدو، توپ را از فاصله 25متری به تور دروازه صنعت نفت چسباند تا آلومینیوم در روزی که رحمتی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، سه امتیاز شیرین را به دست بیاورد و موقتا به رتبه هفتم صعود کند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های آلومینیوم و صنعت نفت را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
بازی از هفته هفدهم - بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 07/11/1401 ؛ ساعت: 14:00 
ورزشگاه: امام خمینی (ره) اراک/  نزدیک به هزار نفر
گروه داوری: کوپال ناظمی/ کمک ها: حسن انتظاری، احد سلطانی؛ داور چهارم: شبیر بهروزی/ ناظر: اکبر بخشی‌زاده

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده، هانسل زاپاتا، سیدمهران موسوی، محمدرضا آزادی، امین جهان‌کهن (65- امیر نوری)، اسماعیل شریفات، سید محمداحسان حسینی (57- محمد خردمند)
سرمربی: مهدی رحمتی

1795569

ترکیب صنعت نفت:
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهی‌دست، حسین ساکی، سباستین پیریز (64- محمدحسین باصری)، حکیم نصاری، طالب ریکانی، محمدرضا جلیل مزهر، حسین سنگیرگیر، محمد قنبری (64- عباس بوعذار)، فردین یوسفی
سرمربی: ادسون تاوارس

1795568

🟨اخطارها:
آلومینیوم: علیرضا نقی‌زاده (22)
صنعت نفت: حکیم نصاری (22)

⚽شرح گل:
آلومینیوم یک – صنعت نفت صفر (دقیقه 23: محمدرضا آزادی): ارسال کرنر بازیکنان آلومینیوم به روی دروازه، با خطای حسین سنگرگیر به روی آزادی همراه شد و داور بلافاصله یک خطای پنالتی برای میزبان اعلام کرد. خود آزادی پشت این توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه بان، گل نخست بازی را به ثمر رساند.
آلومینیوم 2 – صنعت نفت صفر (دقیقه 45+1: هانسل زاپاتا): در شرایطی که صنعت نفت برای زدن گل تساوی روی دروازه حریف خیمه زده بود، پرتاب اوت بازیکنان این تیم پس از چند رفت و برگشت، در محوطه جریمه آلومینیوم به محمدرضا آزادی رسید. این بازیکن نیز با یک دفع توپ محکم، توپ را به میانه میدان فرستاد و هانسل زاپاتا که تک و تنها روی قوس مرکز میدان ایستاده بود، با فراری تند و تیز و در شرایطی که از وسط زمین تک به تک شده بود و مدافعی از صنعت نفت را مقابلش نداشت، به سمت دروازه میهمان رفت و با یک شوت دیدنی، فرزین گروسیان را فریب داد و گل دوم اراکی‌ها را وارد دروازه حریف کرد.
آلومینیوم 2 – صنعت نفت یک (دقیقه 55: میثم تهیدست): یک ارسال از سمت راست به روی دروازه آلومینیوم، با ضربه سر سباستین همراه شد. پورحمیدی این توپ را مهار کرد اما در برگشت توپ با برخورد به میثم تهیدست وارد دروازه شد تا آبادانی‌ها یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.
آلومینیوم 3 – صنعت نفت یک (دقیقه 83: محمدرضا آزادی): یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه و در فاصله 25متری نصیب اراکی‌ها شد. محمدرضا آزادی به سبک کریستیانو رونالدو پشت این توپ ایستاد و با یک شلیک تماشایی و شگفت‌انگیز، گل سوم تیمش را به ثمر رساند. گلی که می‌تواند یکی از زیباترین گل‌های این فصل لقب بگیرد.

1795570

🥇بهترین بازیکن میدان:
محمدرضا آزادی روز فوق‌العاده‌ای را برابر صنعت نفت سپری کرد. او ابتدا یک پنالتی گرفت و خودش آن را به گل تبدیل کرد. پاس گل دوم را به هانسل زاپاتا داد و با شلیکی استثنایی از راه دور، یک گل فوق‌العاده زیبا را به ثمر رساند. آزادی ستاره بی چون و چرای تقابل با آبادانی‌ها بود.

📌اتفاق ویژه:
آلومینیوم برای دومین بار در این فصل و در یک مسابقه توانست 3 گل به ثمر برساند و تعداد گل‌های زده‌اش را به عدد 12 برساند. در هفده هفته سپری شده از لیگ برتر، تیم رحمتی در 2 بازی برابر نساجی و صنعت نفت 6 گل به ثمر رسانده و در 15 مسابقه دیگر نیز همین تعداد گل را وارد دروازه حریفان کرده که در نوع خود جالب است.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 10: ارسال کرنر بازیکنان آلومینیوم به تیر دوم، با ضربه سر محمدرضا آزادی همراه شد و توپ در دهانه دروازه به احسان حسینی رسید که ضربه سر او را فردین یوسفی از روی خط برگشت داد و در ادامه نیز شوت قیچی برگردان هوشمند از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 13: روی اشتباه مدافعان آلومینیوم، توپ به طالب ریکانی رسید. این بازیکن از زاویه بسته با شوتی سهمگین دروازه اراکی ها را تهدید کرد که پورحمیدی با واکنشی به موقع این ضربه را دفع کرد. توپ در ادامه مجددا مقابل ریکانی قرار گرفت و شوت دوم او را باز هم پورحمیدی مهار کرد تا گلر اراکی‌ها ظرف چند ثانیه، دبل سیو دیدنی را انجام دهد.
دقیقه 40: صنعت نفت چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت پای چپ این بازیکن با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 42: شوت راه دور بازیکنان صنعت نفت را پورحمیدی به راحتی در آغوش گرفت.
دقیقه 50: ممی‌زاده پس از ورود به محوطه جریمه، با خطای جهان کهن سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی به سود صنعت نفت اعلام کرد که پورحمیدی به زیبایی پنالتی طالب ریکانی را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 62: شوت جهان کهن از پشت محوطه جریمه را گروسیان دفع کرد و در برگشت، اسماعیل شریفات دروازه حریف را باز کرد که به دلیل حضور این بازیکن در موقعیت آفساید، گل مردود اعلام شد.
دقیقه 80: ضربه کاشته طالب ریکانی با برخورد به مدافعان آلومینیوم، به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

1795571

🔴حاشیه:
* در اتفاقی عجیب و باور نکردنی، این دیدار با حضور تنها یک دوربین و بدون هیچ صحنه آهسته‌ای از شبکه آفتاب اراک پخش شد.
* نزدیک به هزار هوادار اراکی با حضور در استادیوم، به تشویق تیم شهرشان پرداختند.
* بازیکنان صنعت نفت نسب به اعلام خطای پنالتی علیه تیمشان به شدت معترض بودند و بازی برای چند دقیقه متوقف شده بود.
* بعد از اینکه پورحمیدی توانست پنالتی ریکانی را مهار کند، او به شدت از سوی هواداران تشویق شد.
* پس از گل نخست صنعت نفت، حسین پورحمیدی به شدت نسبت به این گل معترض بود. او اعتقاد داشت که تهدیست با دست توپ را وارد دروازه‌اش کرده است.
* سیدمهدی رحمتی که به دلیل دریافت کارت قرمز برابر هوادار این دیدار را از دست داده بود، از روی سکوها بازی را تماشا می کرد.
* به دلیل غیبت رحمتی، دستیاران او نظیر فاضلی، نوازی، عمران‌زاده و... با حضور در کنار زمین، نکات تاکتیکی را به بازیکنان منتقل می‌کردند.

دیدگاه‌ها