کد خبر : 1867231 | 08 بهمن 1401 ساعت 14:18 | 26.1K بازدید | 14 دیدگاه

ایتورالده گونزالس:

بیانیه اتلتیکو، بیانیه یک باشگاه بزدل بود

ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری مشهور فوتبال اسپانیا، از بیانیه تند باشگاه اتلتیکومادرید علیه رئال و کمیته داوران به شدت انتقاد کرد.

بیانیه اتلتیکو، بیانیه یک باشگاه بزدل بود

به گزارش ورزش سه"، رئال مادرید پنجشنبه شب در یک چهارم نهایی کوپا دل ری موفق شد اتلتیکو را در برنابئو پس از 120 دقیقه تلاش، 3-1 شکست دهد. رئال تا دقیقه 79 بازی با یک گل از میهمانش عقب بود که رودریگو گل مساوی را زد. در این بازی داور به دنی سبایوس در شرایطی که اتلتیکو 1-0 پیش بود، کارت زرد دوم را نشان نداد تا رئال 10 نفره نشود در حالی که بسیاری از کارشناسان داوری معتقدند او استحقاق گرفتن کارت زرد دوم را داشت. در وقت اضافه اول بازی نیز ساویچ از اتلتیکو اخراج تا مسیر پیروزی رئال هموار شود.

1795839

خیل مارین، مدیراجرایی باشگاه اتلتیکو مادرید، در واکنشی تند به داوری دربی مادرید گفت که داور شهامت اخراج سبایوس را نداشت و این قضیه سال‌هاست در دربی ها تکرار شده است. او با اشاره به قدرت مدیران رئال مادرید اضافه کرد: «رئال باشگاهی است که اطرافیان بسیار قدرتمندی دارد. آن‌ها چنان فشاری روی تیم داوری ایجاد می‌کنند که طبیعی است داوران تحت تاثیر قرار بگیرند. آ‌ن‌ها از این موضوع به خوبی آگاه هستند که اگر اشتباهی بکنند یا حتی اگر تصمیم درستی به ضرر آن‌ها بگیرند با چه عواقبی روبه‌رو هستند. به راه انداختن موجی علیه کسانی که از نظر آن‌ها به تیم‌شان ضربه زده‌اند بسایر عادی و رایج است.»

1795841

ایتورالده گونزالس، داور سابق فوتبال اسپانیا، در انتقاد از از اظهارات مارین گفت: «خیل مارین می گوید نهایت احترام را برای داوران اسپانیایی قائل است ولی در بیانیه خودش چیزی خلاف این اثبات می شود. وقتی قهرمان لالیگا شدند، داوری ها به سود رئال نبود اما حالا همه چیز به سود رئال و بر علیه اتلتیکو است؟ دوست داشتم او در بیانیه اش به رفتارهای غیرورزشی و نژادپرستانه هواداران افراطی اتلتیکو هم اشاره می کرد. هوادارانی که فرپلی ورزشی را رعایت نمی کنند.»

گونزالس ادامه داد: «حمله به کمیته داوران خیلی ساده است چون او می داند که پاسخی نخواهد شنید ولی انتقاد از بخشی از هواداران اتلتیکو قطعا برای او حواشی در پی داشت. بیانیه اتلتیکو بیانیه یک باشگاه بزدل و ترسو بود. خیل مارین هر زمان ترسش را کنار گذاشت، آن موقع بیانیه بدهد و همه جوانب را نیز در نظر بگیرد.»

دیدگاه‌ها