کد خبر : 1867563 | 10 بهمن 1401 ساعت 09:05 | 6.9K بازدید | 12 دیدگاه

همچنان با درد بازی می‌کنم

رضاوند: حق نداریم یک درصد هم از قهرمانی ناامید شویم

ملوان اگر اشتباه نکنم در پنج‌، شش بازی گل نخورده و نباخته بود و اگر روزبه چشمی آن توپ را از روی خط در‌ نمی‌آورد، مشخص نبود قرار است چه اتفاقی رخ دهد

رضاوند: حق نداریم یک درصد هم از قهرمانی ناامید شویم

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در بهترین زمان ممکن یک برد پر گل برابر ملوان را جشن گرفت تا فاصله‌اش را با پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر کمتر کند. شاگردان ریکاردو ساپینتو در حالی به این پیروزی دست پیدا کردند که شکست مقابل تراکتور و سپاهان، انتقادهای زیادی را از بازیکنان و کادر فنی به همراه داشت ولی استقلال با این برد در موقعیتی بهتر قرار گرفت و حالا چند بازی نسبتا آسان در هفته‌های آینده می‌تواند این تیم را به صدر جدول نزدیک‌تر کند. آرش رضاوند، هافبک استقلال در گفت‌وگو با همشهری ورزشی در مورد شرایط فعلی استقلال به سؤالات پاسخ می‌دهد.

بازی با ملوان چطور بود؟
بازی خوبی بود و خوشبختانه به چیزی که می‌خواستیم دست پیدا کردیم. ما دو سه هفته نتیجه نگرفتیم و همین موضوع روی تیم فشار و استرس ایجاد کرده بود، اما با این برد وضعیت بهتر شد. مهم این است که بتوانیم این روند را ادامه دهیم، خصوصا اینکه حالا اعتماد‌ به‌ نفس تیم هم بیشتر شده است.

 به‌نظر تو استقبال هواداران استقلال از این بازی چطور بود؟
خیلی خوشحالیم که دوباره هواداران را در ورزشگاه دیدیم. استقلال و پرسپولیس همیشه به هواداران‌شان دلخوش هستند و امیدوارم حضور آن‌ها در بازی‌های بعدی پررنگ‌تر باشد. البته مسئولان هم باید فکری به حال قیمت بلیت‌ها کنند، با این وضعیت اگر یک جوان بخواهد به استادیوم برود و بعد از تماشای یک بازی به خانه برگردد، باید 300 تا 400هزار تومان هزینه کند که این واقعا سخت است.

وقتی در چند بازی نتیجه نگرفتید، ساپینتو به‌شدت تحت فشار قرار داشت و حتی بحث برکناری این مربی هم مطرح شد. جو این روزهای استقلال چگونه بود؟
وقتی تیم نتیجه نگیرد، طبیعتا بازیکنان و کادر فنی احساس خوبی ندارند ولی ما باید کار خودمان را انجام می‌دادیم. استقلال قبل از جام‌ جهانی شرایط خوبی داشت، ولی بعد از جام‌ جهانی با مصدومیت چند بازیکن ثابت تیم مواجه شدیم که این کار ما را سخت کرد. دست ساپینتو در آن مقطع خالی بود و هر تیمی ممکن است با غیبت شش‌، هفت بازیکن با مشکل مواجه شود. بحثی هم که شما مطرح کردید، در تمامی تیم‌های بزرگ وجود دارد ولی من معتقدم که ساپینتو از لحاظ فنی یک مربی بزرگ و کار بلد است. او اگر ابزارش را در اختیار داشته باشد، قطعا در استقلال نتیجه می‌گیرد.

1790275

چرا استقلال این‌قدر زیاد مصدوم می‌دهد؟
این موضوع نمی‌تواند فقط یک دلیل داشته باشد. ممکن است مصدومیت بر اثر درگیری با بازیکن حریف باشد یا اینکه به‌خاطر شرایط نامناسب زمین مصدوم شویم. ما بعد از تعطیلی طولانی‌ مدت لیگ، مجبور بودیم بدنسازی کنیم و تیم‌های دیگر هم به‌دلیل فشار بدنسازی دوباره، مصدوم دادند. خودم هم هنوز خوب نشدم و با درد برای استقلال بازی می‌کنم.

هم‌اکنون 5 امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارید. فکر می‌کنی در هفته‌های آینده با توجه به بازی‌های نسبتا آسانی که در پیش دارید، به صدر جدول برسید؟
در لیگ برتر بازی آسان وجود ندارد و خودتان می‌دانید سطح تیم‌ها چقدر به هم نزدیک است. همین ملوان اگر اشتباه نکنم در پنج‌، شش بازی گل نخورده و نباخته بود و اگر روزبه چشمی آن توپ را از روی خط در‌نمی‌آورد، مشخص نبود قرار است چه اتفاقی رخ دهد. ما بازی‌های سختی داریم و نباید هیچ تیمی را دست‌ کم بگیریم.

فکر می‌کنی استقلال قهرمانی فصل گذشته را تکرار کند؟
ما حق نداریم یک درصد هم از قهرمانی ناامید شویم. 39 امتیاز دیگر باقی مانده و اختلاف 5 امتیازی با صدر جدول قابل جبران است. فقط مهم این است که روند فعلی را ادامه دهیم و خوب امتیاز بگیریم.

آمانوف امسال در استقلال شرایط عجیبی داشته و ساپینتو به او بازی نمی‌دهد. آیا او واقعا خوب تمرین نمی‌کند؟
من یک بازیکن هستم و نمی‌توانم در مورد هم‌تیمی خودم یا تصمیمات سرمربی صحبت کنم. مربیگری سلیقه‌ای است و بازی‌ نکردن آمانوف هم سلیقه سرمربی است. این مسائل ممکن است در هر تیمی دیده شود.

بازیکنان از شرایط مالی استقلال راضی هستند؟
زیاد دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. فقط باید بگویم من نسبت به بقیه درصد کمتری دریافت کرده‌ام که امیدوارم این مشکل هم حل شود.

دیدگاه‌ها