کد خبر : 1867751 | 11 بهمن 1401 ساعت 08:36 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون مخالف علی‌حسینی بود؟

مقامی: همه نوع همکاری با سرمربی تیم‌ملی داشتیم

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد آینده نیمکت سرمربیگری تیم ملی وزنه‌بردای صحبت کرد.

مقامی: همه نوع همکاری با سرمربی تیم‌ملی داشتیم

به گزارش "ورزش سه" حسین مقامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد استعفای سعید علی‌حسینی از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: او در متن استعفای خود اعلام کرده که 3 بار در تاریخ‌های مختلف با فدراسیون مکاتبه کرده اما پاسخی دریافت نکرده است و به همین خاطر استعفا داده است.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون این نامه‌ها را دریافت کرده است یا نه، گفت: بله، آقای انوشیروانی نامه‌ها را دریافت کرده بود اما استعفا به خاطر پاسخ ندادن به نامه فکر نمی‌کنم منطقی باشد. عرف این است که سرمربی در فدراسیون حضور پیدا کند و با رئیس یا سرپرست فدراسیون صحبت کند و نامه و درخواست‌های خود را ارائه دهد. اینکه عنوان شود نامه‌ای زدیم و پاسخی دریافت نکردیم، استعفایی صورت بگیرد، درست نیست.

وی در مورد اینکه یکی از مواردی که مطرح شده عدم تعهد فدراسیون به قرارداد بوده است و آیا فدراسیون حقوق این مربی را پرداخت کرده است یا خیر، گفت: حتما پرداخت می‌شده است. اگر هم تأخیری در پرداخت‌ها بوده باشد، قصد و غرضی نبوده و مثل همه فدراسیون‌ها مشکل مالی وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، حضور علی‌حسینی در مسابقات لیگ بود. این نامه زمانی به دست انوشیروانی رسید که مسابقات لیگ در حال برگزاری بود و شاید خیلی هم ضرورتی نداشت که سرمربی در مسابقات حضور پیدا کند، چون همه کسانی که در تیم ملی حضور دارند شناخته شده هستند. فکر نمی‌کنم این بهانه خوبی باشد. 

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: همه سرمربیان تیم‌های ملی  موظف بودند برنامه فصلی، هفتگی، روزانه یا سالانه را قبل از شروع تمرینات به تأیید فدراسیون یا کمیته فنی برسانند. باید از علی‌حسینی باید پرسید که او برنامه‌ای داده است یا خیر؟ که البته اینطور نبوده است.

مقامی در مورد اینکه گفته می‌شود چون قرارداد علی‌حسینی در زمان علی‌مرادی بسته شده و فدراسیون جدید مجبور بوده با او ادامه همکاری دهد، گفت: حسینی جزو سرمایه‌های ورزش کشور است، اما اینکه در دوره جدید در کدام بخش استفاده شود، هر فدراسیونی نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود را دارد. اینطور نبوده چون قرارداد او در گذشته بسته شده ما هم نخواهیم ادامه دهیم. قرارداد او 10 روز قبل از پایان کار علی مرادی در فدراسیون بسته شده بود که فکر نمی‌کنم این کار منطقی بوده باشد، چون وقتی تغییر و تحولات صورت می‌گیرد، باید دست مدیران برای کار باز باشد. انوشیروانی هم از ابتدا دوست داشت علی‌حسینی در کادر باشد، اما کدام کادر، باید بررسی می‌شد. با این وجود در این مدت حمایت کامل از این مربی صورت گرفته است. ما اردوهای خوبی را برگزار کردیم و کم‌کاری اصلاً نبود. برای اولین‌بار اردوی تیم ملی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و هر درخواستی سرمربی داشت اجابت شد.

دبیرکل فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه این موضوع هم مطرح می‌شود که چون علی‌حسینی با علی مرادی کار می‌کرده است، فدراسیون در این دوره روی آن نظری نداشته است، گفت: من این موضوع را قبول ندارم. علی‌حسینی و انوشیروانی هم همشهری هستند و هم دوست. افرادی دیگری هم در کمیته‌های دیگر هستند که با علی مرادی کار می‌کردند و این نمی‌تواند ملاک انتخاب افراد باشد.

وی در مورد اینکه شما گفتید آنها با هم همشهری و دوست هستند اما چرا اختلافات در رسانه‌ها مطرح شد، گفت: به نظر من علی‌حسینی قبل از اینکه استعفایش را در رسانه‌ها مطرح کند، نشستی را با انوشیروانی برگزار می‌کرد، اگر به نتیجه نمی‌رسد استعفایش را اعلام می‌کرد. نباید اینطور گفته می‌شد که چون جواب نامه را ندادند من هم استعفا می‌دهم. مطمئنا اختلافی از ناحیه فدراسیون وجود نداشته است.

دیدگاه‌ها