کد خبر : 1869978 | 23 بهمن 1401 ساعت 18:22 | 33.9K بازدید | 23 دیدگاه

دخیا وفادارترین بازیکن خارجی منچستریونایتد

داوید دخیا، دروازه‌بان اسپانیایی یونایتد، امشب با حضور در دیدار این تیم مقابل لیدز چهارصدمین بازی‌اش برای شیاطین سرخ را انجام داد و به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد.

دخیا وفادارترین بازیکن خارجی منچستریونایتد

به گزارش "ورزش سه"، داوید دخیا در دوران حضورش در اولدترافورد مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است. او گاهی ستاره محبوب هواداران بوده و گاه با انتقادهای شدید آنها مواجه شده است.

اما این دروازه‌بان اسپانیایی یکی از وفادارترین فوتبالیست‌های خارجی یونایتد است. دخیا امشب در دیدار تیمش مقابل لیدز تعداد بازی‌هایش برای شیاطین سرخ را به عدد 400 رساند. او به این ترتیب به رکوردی تاریخی دست یافت. تا این لحظه هیچ فوتبالیست خارجی‌ای در فوتبال انگلیس برای یک باشگاه این تعداد بازی انجام نداده بود.

1801056

دخیا در سال 2011 از اتلتیکو مادرید به یونایتد پیوست. او با شیاطین سرخ لیگ برتر، لیگ اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه را فتح کرد. او همچنین پنج بار به تیم منتخب فصل اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس راه یافت و چهار بار به عنوان بهترین بازیکن سال یونایتد انتخاب شده است.

دیگر رکوردداران تعداد بازی برای منچستریونایتد همگی بازیکنان بریتانیایی هستند. دخیا با بازی امشب به رکورد گری نویل رسید که او هم با پیراهن این تیم 400 بازی انجام داده است. رکورد تعداد بازی برای شیاطین سرخ در اختیار رایان گیگز است که 632 بار با پیراهن یونایتد به میدان رفته است.

دیدگاه‌ها