کد خبر : 1870139 | 24 بهمن 1401 ساعت 18:30 | 27K بازدید | 9 دیدگاه

شرکت ژاپنی ناظر پروژه نوسازی نوکمپ شد

هشدار بارسا: نوکمپ جدید یادآور نوکمپ تاریخی باشد

باشگاه بارسلونا با یک شرکت معماری مشهور ژاپنی قراردادی امضا کرد تا بر پروژه بازسازی نوکمپ نظارت داشته باشد تا این ورزشگاه در عین نوسازی از خصوصیات اصلی نوکمپ تاریخی فاصله نگیرد.

هشدار بارسا: نوکمپ جدید یادآور نوکمپ تاریخی باشد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا که پروژه نوسازی ورزشگاه و کل مجموعه باشگاه در شهر بارسلون را تصویب کرده است، امروز با شرکت ژاپنی نیکن سکی قراردادی امضا کرد تا این شرکت معماری مشهور به عنوان ناظر طراحی در پروژه حضور داشته باشد.

بارسا قصد دارد کل مجموعه ورزشی خود در مرکز ایالت کاتالونیا را بازسازی کند و مجموعه‌ای بزرگ برای ورزش‌های مختلف به وجود بیاورد. تمرکز اصلی در این پروژه البته بازسازی استادیوم نوکمپ است. شرکت نیکن سکی باید بر روند این پروژه نظارت داشته باشد تا در کنار مدرن شدن  استادیوم خانگی باشگاه خصوصیات تاریخی نوکمپ هم حفظ شود.

1801367

در سال 2016 برای طراحی استادیوم نوکمپ جدید مسابقه‌ای از طرف باشگاه بارسا برگزار شد که یک شرکت معماری اسپانیایی و نیکن سکی ژاپنی در آن برنده شدند. این شرکت سازنده ورزشگاه‌های بزرگ و مشهوری مثل استادیوم‌های نیگاتا، کاشیما و سایتاما است که میزبان جام جهانی 2002 بودند.

اما در قرارداد جدیدی که بین باشگاه بارسا و این شرکت امضا شده نیکن سکی به عنوان نگهبان معماری پروژه نوکمپ جدید انتخاب شده است. درحالی‌که طرح اولیه نوکمپ جدید پیش‌تر به بارسا ارائه شده است، ولی این باشگاه نگران است که در روند ساخت و ساز به دلیل الزام‌های عملی پروژه، پیمانکاران تغییراتی در طراحی به وجود بیاورند که برای باشگاه و هواداران قابل‌قبول نباشد.

1801368

به همین خاطر، بارسا از این شرکت ژاپنی خواسته که در طول پروژه نظارتی دقیق بر روند ساخت و ساز داشته باشد تا نوکمپ جدید برای هواداران بلوگرانا همچنان یادآور نوکمپ تاریخی باشد.

دیدگاه‌ها