کد خبر : 1872597 | 07 اسفند 1401 ساعت 14:07 | 13.4K بازدید | 7 دیدگاه

سیاست صنایع مس صعود شهربابک نیست؛

رضایی: آقای فکری مسبب تشنج سکوها بود

سرمربی مس شهربابک توضیحات مفصلی درباره حواشی بازی روز گذشته تیمش در دستگردی اکباتان، شرایط تیمش و دلایل تشنج‌ها مطرح کرده است.

رضایی: آقای فکری مسبب تشنج سکوها بود

به گزارش "ورزش‌سه"، روز گذشته پس از پایان مسابقه سایپا و مس وحید رضایی سرمربی شهر بابکی‌ها آنقدر از شرایط پیرامون تیمش و همینطور قضاوت صفاری داور مسابقه شکایت داشت که ترجیح داد برای پیشگیری از حکم کمیته انضباطی حرفی نزند.
صبح روز پس از این مسابقه و در حالی که اعضای تیم فوتبال مس ساعت 3 بامداد به شهربابک رسیده‌اند با وحید رضایی تماس گرفتیم و او پاسخگوی سوالات ما درباره حواشی دیدار برابر سایپا، نتیجه کسب شده برابر این تیم و زد و خوردهای این مسابقه شد.

*درباره نتیجه به دست آمده مقابل سایپا صحبت کنید.
او حرف‌هایش درباره این مسابقه که با برتری یک بر صفر سایپا تمام شد را اینطور آغاز کرد: «بازی را خیلی خوب شروع کردیم و بچه‌ها خیلی خوب توپ را به گردش درآوردند. بیشتر زمان بازی توپ دست بچه‌های ما بود. موقعیت‌های خیلی خوبی ایجاد کردیم، ولی در زدن ضربات آخر فکر می‌کنم تمرکز پائینی داشتیم. در ادامه هم برخلاف جریان بازی روی اشتباه صد در صد آقای صفاری داور مسابقه یک پنالتی به سایپا داده شد. بازیکن ما تکل زد و توپ را زد ولی ایشان اشتباه دید.»

*پنالتی صد در صد ما را نگرفتند
این مربی با اشاره به نیمه دوم گفت: «در نیمه دوم همینطور که دیدید باز هم توپ و میدان در اختیار ما بود. بازیکنان ما تلاش کردند ولی پنالتی صد در صد ما را نگرفتند. در شهر خودمان پنالتی برایمان نمی‌گیرند. در شهرهای دیگر پنالتی برایمان نمی‌گیرند. خب لیگ یک همین است دیگر. فرصت‌ها کم است. با یک ایستگاهی، یک شوت و یک پنالتی نتیجه رقم می‌خورد. باز هم می‌گویم که دیروز داور نتیجه را تعیین کرد. فکر نمی‌کنم اگر اینطور نبود، سایپا می‌توانست موقعیتی ایجاد کند.»

1806012

*VAR بیاید شغل خیلی‌ها از دست می‌‎رود
او سپس در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد حالا حالاها باید برای ورود VAR به لیگ دسته اول منتظر بمانیم، توضیح داد: «درباره VAR که حالا حالاها به لیگ برتر هم وارد نمی‌شود، چون اگر VAR بیاید خیلی‌ها شغل‌شان را از دست می‌دهند. VAR واقعا حق را به حق‌دار می‌رساند. شما در فوتبال اروپا ببینید. پنالتی می‌گیرند و بعد عوض می‌کنند یا گل آفساید را برمی‌گردانند و خیلی از موارد دیگر. با این شرایط دیگر شما تمام تمرکزت کنار خط روی مسائل فنی می‌رود، ولی متاسفانه در ایران یک سری از مربیان یاد گرفته‌اند شلوغ می‌کنند.»

*چطوری حواستان به سکوها هست؟! 
وحید رضایی سپس با کنایه به محمود فکری که روز گذشته پس از توهین یکی از تماشاگران به بشاگردی به سمت سکوها برگشت و خواستار برخورد با آن تماشاگر شد، اضافه کرد:«متاسفانه با تماشاچی کار دارند، با جایگاه وی آی پی کار دارند. مربی مسئولیتش فقط مسائل فنی است. چطوری حواستان هست که تماشاگر روی سکو تشویق می‌کند یا توهین می‌کند! ما تازه به فوتبال وارد نشدیم که. من خودم 11 سال روی نیمکت نشسته‌ام و از لیگ دسته چهار شروع کرده‌ام. چهار تیمم صعود کرده و مابقی تیم‌هایم هم در کورس صعود بوده‌اند. من نمی‌دانم حواس بعضی‌ها کجاست.»

*همه فوتبال ایران شده دعوا 
او در ادامه با اشاره مستقیم به رفتار محمود فکری اضافه کرد: «اصلا چه لزومی داشت ایشان بازی را بخواباند. شما درو‌ازه‌بانتان که می‌افتد، گلر را بلند می‌کنیم دفاع می‌افتد، دفاع را بلند می‌کنیم، هافبک‎‌تان می‌افتد. بد است. ما همه فوتبالیست بوده‌ایم و حالا مربی شده‌ایم که از فوتبال لذت ببریم. فلسفه فوتبال نشاط است. اما ما همه‌اش دنبال دعوا هستیم. نتیجه می‌گیریم دعواست و نتیجه هم نمی‌گیریم دعواست. اینطوری نمی‌شود لذت برد.»

1806013

*ما اینجا فرودگاه و هتل نداریم
سوال بعدی از وحید رضایی درباره شرایط مالی مس بود که در حساس‌ترین برهه دامان این تیم را گرفت و رهایش نکرد. سرمربی مس درباره این سوال گفت: «ما در شهربابک تمام رکوردها را شکستیم و صعود کردیم. با حمایت مدیران مس و باشگاه این تیم تشکیل شد. این گروه رفتند و گروه جدیدی آمدند. دکتر قشمی، آقای مهندس رحیم‌شاهی و اکبریان و همینطور دکتر رستمی مدیر صنایع مس. این‌ها اول فصل گفتند تیم را می‌خواهیم برای صعود ببندید. اینجا شهربابک است. شهربابک به دلیل دوری مسافت گزینه پنجم ششم بازیکنان است و ترجیح می‌دهند با مبلغ کمتر در شهرهای بزرگ بازی کنند.  الان مثلا بازیکنان سایپا با آپشن چیزی حدود 3.5 میلیارد قرارداد دارند. خب پس چرا باید به شهربابک بیایند!؟ ما دیروز بعد از بازی ساعت 11 از تهران به یزد حرکت کردیم و ساعت 3:30 به شهربابک رسیدیم. همیشه همینطور است. تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر به همین خاطر در تهران تمرین می‌کنند. ما اینجا فرودگاه نداریم. ما اینجا هتل نداریم. در این سه چهار ساله زمین تمرین درست کردیم و حالا دارند یک استادیوم جدید درست می‌کنند. واقعا کار کردیم و زحمت کشیدیم تا از لیگ دو به لیگ یک رسیدیم. برای مدعی ماندن ولی باید تیم حمایت شود. دیده‌ایم که ملوان و مس کرمان چطور صعود کرده‌اند. باید شرایط مهیا شود.»

*سیاسیت صنایع مس صعود شهربابک نیست 
رضایی سپس در واکنش به این سوال که آیا می‌خواهند تیم صعود کند، گفت: «نه سیاست صنایع مس این نیست. مدیرعامل باشگاه با من صحبت کرد. همین هفته پیش. گفت سیاست صنایع مس نیست که مس شهربابک بیاید بالا. پس من دارم زور الکی می‌زنم و نمی‌توانم بازیکنم را ساپورت کنم و تیمم اینطوری از نظر روحی و روانی به هم می‌رسد. دیروز بازی ما را دیدید. ما مقابل گل‌گهر هم با همین کیفیت بازی کردیم و دو پنالتی ما را هم نگرفتند.»

*با این شرایط 20 میلیارد هم می‌دادند، نمی‌ماندم 
سرمربی مس شهربابک در واکنش به این سوال که با ادامه این شرایط آیا سال بعد با این تیم ادامه خواهد داد یا خیر تاکید کرد: «اصلا. من هر جا که می‌روم برای صعود و بهتر کردن شرایط تیم می‌روم. اگر از اول فصل به من می‌گفتند که شرایط اینطور است من با 20 میلیارد هم نمی‌ماندم. من می‌خواهم تیمم صعود کنم و به من گفتند که می‌خواهیم تیم صعود کند ولی متاسفانه صنایع مس تیم را حمایت نکرد. به مدیران باشگاه هم این وضعیت هیچ ارتباطی ندارد و باید از بالا حمایت شود. کل بودجه باشگاه ما 36 میلیارد است. چطور می‌شود این همه تیم و کارمند را با این مبلغ مدیریت کرد؟!. با این حال امسال هم می‌توانستیم همچنان مدعی صعود باشیم. بچه‌های ما نیاز به توجه دارند. بازیکنان با کیفیتی هستند.»

*آقای فکری مسبب تشنج بازی بود
وحید رضایی در پایان در پاسخ به سوال درباره درگیری‌های بازی روز گذشته که به نظر به درگیری اعضای مس با هم کشید هم اینطور واکنش نشان داد: «ببینید آقای بشاگردی که افتاد زمین، یک تماشاگر گفت که بلند شو. اصلا با توهین هم که گفته باشد، آیا باید من برگردم و جواب بدهم؟! این درگیری‌ها و دعواها فقط به خاطر بی‌تجربگی آقای فکری بود. ایشان برگشت به سمت سکوها و طرفداران سایپا وارد درگیری شدند. دیروز به ما هم توهین شد. این تشنج را آقای فکری ایجاد کرد. اصلا شرایط طوری شده بود که در شلوغی اتفاقات زیادی افتاد. آدم‌های زیادی در استادیوم بود و نیروی انتظامی هم کاری نکرد.»

دیدگاه‌ها