کد خبر : 1895709 | 23 اسفند 1401 ساعت 11:48 | 58K بازدید | 48 دیدگاه

چند ثانیه غفلت و شلیک به کنج دروازه؛

وحید امیری، ناگهان تماشاگر گل سپاهان! (عکس)

یکی از خصوصیات مهم وحید امیری دوندگی او است، مردی که خستگی ناپذیر می‌دود این بار چهره دیگری از خود در زمان گل خوردن پرسپولیس در برابر سپاهان نشان داد.

وحید امیری، ناگهان تماشاگر گل سپاهان! (عکس)

به گزارش " ورزش سه "، اینکه وحید امیری یکی از مهره‌های تاثیر گذار پرسپولیس در این سال‌ها بوده و نقش مهم و اساسی در بردها و قهرمانی های پرسپولیس در دوران برانکو و پسا برانکو داشته است بر هیچ کس پوشیده نیست. ولی واکاوی گلی که پرسپولیس از سپاهان خورد نشان می‌دهد ، وحید امیری ثانیه‌های بدی را سپری کرد. ثانیه‌های که می‌توانست با حرکت او به سمت گلزن سپاهان، نه تنها آنها را به گل پیروزی نرساند، بلکه امید پرسپولیس و حتی استقلال را در ادامه لیگ بیشتر از این روزها کند.

مرور گل سپاهان از دقیقه 93:44 تا 93:55 ثانیه و خط سیر حرکتی محمد کریمی از میانه میدان تا زمان صاحب توپ شدن که دوبار اتفاق افتاد و در دفعه دوم با ضربه فنی او به گل این تیم تبدیل شد، نشان می‌دهد وحید امیری در این ثانیه‌ها همانند یک تماشاگر در حال دیدن اتفاقات بازی است.

1832170
دقیقه 93:44 ، توپ هنوز روی دروازه سانتر نشده و  وحید امیری حدود 7 متر با کریمی فاصله دارد و از او به دروازه پرسپولیس نزدیکتر است.

کریمی بدون هیچ مزاحمی در حالی که امیری نزدیکترین نفر به او بود حدود 17 متر را طی کرد، دوبار به توپ ضربه زد و در این مدت که 11 ثانیه طول کشید، امیری همانند یک فرد معمولی در چمن ورزشگاه در حال قدم زدن حرکات کریمی را با نگاه خودش دنبال کرد تا گل پیروزی سپاهان و برتری شاگردن مورایس به ثمر رسد.

1832171
توپ به روی دروازه و تیر دو رفته است و فاصله کریمی و امیری به حدود سه متر کاهش یافته است.

برای همین است که می‌گویند فوتبال به لحظات ارتباط دارد و در هر ثانیه و یا هر اشتباهی می‌توان شرایط را از نو رقم زد. شرایطی که این بار برای سپاهان گل برتری و شاید هم گل تضمین قهرمانی را به ارمغان آورد.

1832172
فاصله کریمی و امیری حدود دو متر است و جایگاه کریمی نسبت به دروازه بهتر از امیری است، هنانوف به دنبال دفع توپ تحت فشار است و امیری صحنه را دنبال می‌کند.
1832173
دو ثانیه از صحنه قبلی گذشته است، کریمی توپ  دفع شده را جلوتر از امیری  گرفته و امیری همچنان صحنه را دنبال می‌کند.
1832174
دو ثانیه دیگر از بازی گذشته است، کریمی توپ را به مغانلو رسانده و بدون اینکه کسی را مزاحم خود ببیند، منتظر پاس دوباره مغانلو است.
1832175
ضربه نهایی توسط  کریمی زده شده، توپ در مسیر گل است و وحید امیری همچنان نظاره گر صحنه ای است که شاید تاثیر زیادی در تعیین قهرمان داشته باشد.

نویسنده: محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها