کد خبر : 1896208 | 26 اسفند 1401 ساعت 13:25 | 26.8K بازدید | 5 دیدگاه

دقیقی: سبک بازی ما در ایران بی‌نظیر است

ادعای بزرگ سرمربی صدرنشین لیگ یک

سعید دقیقی مربی شمس آذر گفت تیمش موقعیت های خوبی در ابتدا نیمه دوم داشت ولی روی کم کاری این نتیجه رقم خورد.

ادعای بزرگ سرمربی صدرنشین لیگ یک

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر قزوین روز گذشته در دیداری از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ آزادگان با نتیجه دو بر یک بازی را به سایپا واگذار کرد. سعید دقیقی در میکسدزون و در جمع خبرنگاران گفت: فوتبال است و جذابیتش به همین اتفاقات است. من اعتقاد دارم ساپیا تیم برتر میدان نبود و ما بهتر بودیم ولی تیم پر تلاش‌تری بود. خیلی تلاش می‌کردند مثل کسی که آخرین فرصت‌های زندگی‌اش است که بتواند دوباره زنده بماند و به اعتقاد من امروز زنده ماندند. به مجموعه ساپیا تبریک می‌گویم.

او در مورد سوال خبرنگار مبنی بر بی‌انگیزه شدن تیم شمس آذر در نیمه دوم ادامه داد: الان یک سوال در مورد تیم ملی امید از من پرسیدند. من به آینده فکر نمی‌کنم و بچه‌های ما همین اخلاق و عادت را داشتند و همیشه فکر می‌کنیم هر بازی فینال است. به اعتقاد من باید بازی را می‌بردیم اما یک مقدار بی‌دقتی کردیم. خود من از این بازی درس گرفتم و به تجربه‌ام اضافه شد. میانگین سنی تیم ما ۲۵ سال است. خیلی‌هایشان اولین سال است در لیگ یک‌ بازی می‌کنند. حواست نباشد و مغرور باشی چک بدی می‌خوری، هم در جامعه و هم دنیایی که داریم زندگی می‌کنیم.

1833065

وی اظهار داشت: خیلی سعی کردیم مغرور نباشیم اما فوتبال است و بازیکنانم جوانند و من هم جزو مربیان جوان محسوب می‌شوم. باید درس بگیریم و قوی‌تر کار کنیم. حیف است. اعتقاد دارم این بازیکنان آن‌قدر قوی هستند که در سطح لیگ‌ برتر هم می‌توانند ستاره‌های آینده فوتبال باشند ولی جوان هستند و باید مدیریتشان کنیم که با تلاش بیشتر جبران کنند. خودشان هم یک دفعه فهمیدند بازی را از دست دادند. ما به تیرک زدیم، دو به یک و سه به یک شدیم و موقعیت‌های خوبی در ابتدا نیمه دوم داشتیم ولی روی کم کاری و اینکه توپ را خیلی سطحی در موردش فکر کردیم، این نتیجه رقم خورد و همه ناراحت هستند. فدای سرشان، آستانه عید است و‌ دلم می‌خواهد خوشحال باشند. قرارداد این بازیکنان نصف قرارداد بازیکنان سایپا است اما هم دل بزرگی دارند و هم توانایی زیادی دارند.

دقیقی در مورد عدم حضور هوادارانشان عنوان کرد: من خودم سایپا بازی کردم و آدم‌های بزرگی در این باشگاه کار کردند هم به عنوان بازیکن و هم کادر فنی و‌ مدیریتی. شکل و شمایل باشگاه ساپیا را دوست نداشتم. سایپا یک‌ باشگاه اصیل است و همیشه از لحاظ فرهنگی در بالاترین سطح است. ۴۰۰ هوادار قزوینی که برای اولین بار است در استان این اتفاق می‌افتد و‌ این‌قدر خوشحال هستند باید طوری مدیریت می‌کردند این عزیزان کنار ما باشند.

سرمربی شمس آذر در مورد عملکردش گفت: من همیشه طوری برنامه‌ریزی می‌کنم که در بالاترین سطح کار کنم چه در حوزه مدیریتی که سعی می‌کردم کارنامه خوبی با تلاش بیشتر داشته باشم. چه در عرصه مربیگری. از روزی که به کلاس‌های مربیگری رفتم با لطف اساتید محترم همیشه از لحاظ سطح نمره در بالاترین سطح بودم. فکر می‌کنم ۱۲ ماه است مسئولیت فنی این تیم بر عهده من است، استانی که ریشه فوتبالی آنچنانی ندارد از رده شانزدهم به نهم رسیدم و امسال هم با این اختلاف صدر جدول، اول از همه لطف خداوند است در کنار آن تلاش و‌ پشت کار. من همیشه به بازیکنانم می‌گویم در فوتبال ایران ما ۱۶ مربی لیگ برتری داریم و ۱۷ مربی لیگ‌ یکی. بک جامعه بسیار کوچک با تقاضا بسیار زیاد. چهره‌ها بزرگ‌تر از من در دنیای فوتبال ‌بودند که هنوز این جایگاه را تجربه نکردند و وقتی این جایگاه را به دست می‌آوری، توانمند جلو می‌روی و کار می‌کنی باید این فرصت را غنیمت بشماری. تمام فکر و ذکرم این است مطالعه‌ام را بیشتر کنم ‌‌و خوراک بهتری به بازیکنانم بدهم و با علم روز فوتبال دنیا آشنا شوند. سبکی داریم که شاید کمتر در فوتبال ایران اتفاق افتاده باشد. از نظر گلزنی کیفیت بالایی داریم و این نیازمند این است از لحاظ آمادگی جسمانی کیفیت بالایی داشته باشیم. امروز احساس می‌کنم از لحاظ آمادگی جسمانی بچه‌ها خسته بودند.

دقیقی در مورد اینکه گزینه سرمربیگری تیم ملی امید است توضیح داد: من هم از رسانه‌ها شنیدم ولی من خدمت آقای تاج به عنوان یک مدیر در فدراسیون فوتبال کار کردم. اگر چنین پیشنهادی شده عملکرد من، بازیکنان و کادر مدیریتی بوده است. آرزوی هر مربی و بازیکنی است که بتواند زیر پرچم‌ مقدس ایران به فکر احتزازش باشد. برای من افتخاری است که به عنوان گزینه اسمم مطرح شود ولی من در حال حاضر سرمربی تیم شمس آذر هستم و دورنمایم بازی با خیبر خرم آباد است. اصلا به دور دست ها فکر نمی‌کنم و به دنبال این هستیم بازی‌های آینده را با کیفیت خوبی رقم بزنیم. قطعا در ادامه پیشنهادات خوبی می‌شود که در مورد آن فکر می‌کنیم.

1739349

وی در مورد اینکه در ابتدا هوادران خیلی از شمس آذر حمایت نمی‌کردند ولی الان رویه عوض شده است افزود: تمام قشنگی‌های فوتبال به حضور تماشاگران است و اینکه الان این‌همه جوان قزوینی دوست داشتند در این استادیوم‌ باشند به نظر من کم لطفی است، هرکس که مقصر باشد حتی شورای تامین زیرا این خودش یعنی تامین امنیت اگر بتوانیم این‌ها را مدیریت کنیم. اگر باشگاه سایپا باشد که کم لطفی است چون تمام تلاش ما این بوده که بتوانیم جوانان قزوینی را برایشان یه علاقه خاص ایجاد کنیم که شده. این افتخاری برای من است که در استان خودم توانستم چنین اتفاقی را رقم بزنم، ان‌شاالله که بتوانند در سطح بالا مدیریت کنند، آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال که از دوستان عزیز من هستند و هرکس که مسئولیت دارد. حیف است که این جوان اگر قرار بود به اینجا بیاید و انرژی‌اش تخلیه شود. حالا یک جوان عصبانی در شهر قزوین نشسته ‌‌و ناراحت از باخت ما. ناراحت از اینکه خیلی‌هایشان مرخصی گرفته بودند برای اینکه حضور پیدا کنند. ما ۵ اتوبوس تهیه کرده بودیم. خیلی بهتر می‌شد مدیریت کنیم. چه باشگاه مقصر باشد چه کسی که مسئول سازمان لیگ یا شورا تامین بوده است. باید افق‌هایمان را بزرگ‌تر ببینیم که این جوان‌ها بتوانند در این شرایط لذت ببرند.

دیدگاه‌ها