کد خبر : 1896690 | 29 اسفند 1401 ساعت 06:30 | 49.5K بازدید | 11 دیدگاه

نامجو مطلق: مشخص است ساپینتو کیفیت دارد

مربی قایدی از قلعه‌نویی بیشتر حمایت می‌کند!

انتقاداتی به رفتار ساپیتو می‌شد که من نمی‌خواهم به این بحث ورود کنم اما او و کادر فنی‌اش شرایط فوتبال ما را درک کردند و این موضوع به نتیجه گرفتن تیم کمک کرده است.

 مربی قایدی از قلعه‌نویی بیشتر حمایت می‌کند!

به گزارش “ورزش سه”، پیشکسوت استقلال و تیم ملی می‌گوید برای حفظ شأن تیم ملی باید از امیر قلعه‌نویی حمایت شود. 

مجید نامجو مطلق ستاره و سرمربی سابق استقلال در مصاحبه‌ای با ورزش سه در ابتدا به استقلال و عملکرد ساپینتو می‌پردازد و بحث را با لیست تیم ملی خاتمه می‌دهد. 

این گفت‌وگو را در زیر بخوانید: 

استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده

استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و در هر بازی، فوتبال بهتری نسبت به هفته گذشته به نمایش می‌گذارد، در مقابل فولاد هم کیفیت تیم خیلی خوب بود و از نظر مالکیت و خلق موقعیت عمکلرد خوبی داشت. به نظرم بعد از به ثمر رساندن گل اول خیلی با تسلط بازی کرد و در بحث حفظ توپ و مالکیت آن بسیار موفق بود، بازیکنان خیلی خوب یکدیگر را در زمین پیدا می‌کردند و کارهای ترکیبی بسیار خوبی داشتند. معمولا در فصول گذشته شاهد این موضوع بودیم که استقلال پس از گل اول در بازی‌های حساس بیشتر سعی می‌کرد که نتیجه را حفط کند. اما در این بازی دیدیم که بعد از پیش افتادن از حریف، با تفکر بسیار حرفه‌ای و تسلط مالکیت توپ را در اختیار گرفتند و با نفرات زیاد در حملات شرکت می‌کردند و این اتفاق نشان از آن دارد که استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده و با درک‌ درست از شرایط و زمان بازی قدرتش را به حریف دیکته می‌کند. فکر می‌کنم استقلال این روزها فوتبال بسیار زیبایی به نمایش می‌گذارد و با ادامه دادن به این روند می‌تواند رقیب بسیار سرسختی برای سپاهان و پرسپولیس در مسیر قهرمانی باشد.

ساپینتو شرایط فوتبال ما را درک کرده

گاهی اوقات انتقادات را درک نمی‌کنم‌، همیشه گفته‌ام که وقتی مربی خارجی به فوتبال ایران وارد می‌شود، برای کسب نتایج مطلوب نیاز به زمان دارد، این موضوع حتی برای مربی داخلی هم صدق می‌کند، مربیان وقتی به یک فضای جدید پای می‌گذارند، برای جا انداختن تفکرات خود در تیم نیاز به زمان دارند.
معتقدم فوتبال یک پروسه زمان‌بر است، مربیان نمی‌توانند در عرض یک یا دو ماه تمام تفکرات خود را به بازیکنان انتقال دهند. حالا اگر یک مربی خارجی به فوتبال ایران بیاید که سابقه کار در فوتبال ما را نداشته باشد، طبیعتا جا انداختن تفکراتش در تیم و بازیکنان پروسه طولانی‌تر خواهد شد. به همین دلیل ساپینتو نیاز به زمان داشت، کسانی را که زود قضاوت می‌کنند و فورا به دنبال نتیجه و کیفیت بالا هستند را درک نمی‌کنم. کیفیت در فوتبال نیاز به زمان دارد، حالا اگر یک مربی هوش بالاتری داشته باشد، زمان این پروسه جا انداختن تفکرات خود در تیم را کوتاه‌تر می‌کند. نمی‌توانیم بلافاصله پس از ورود یک مربی انتظار داشته باشیم،‌ کلا ساختار تیم‌ تغییر کند. به نظرم ساپینتو خیلی خوب کار کرده، هر چه از زمان لیگ می‌گذرد، شناخت او از فوتبال ما و بازیکنان بیشتر می‌شود و کیفیت کارش این موضوع را نشان می‌دهد.

انتقاداتی به رفتار ساپیتو می‌شد که من نمی‌خواهم به این بحث ورود کنم اما او و کادر فنی‌اش شرایط فوتبال ما را درک کردند و این موضوع به نتیجه گرفتن تیم کمک کرده است.

1530857

امیر قلعه نویی، بهترین گزینه داخلی

به آقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم. به اعتقاد من ایشان بهترین گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی بودند. اما به روند انتخاب قلعه‌نویی انتقاد دارم. به نظرم شرايطی که فدراسیون  قبل از معرفی ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی به وجود آورد، خیلی جالب و حرفه‌ای نبود‌. به قول آقای منصوریان: "فدراسیون از تمام مربیان لیگ برتر برنامه خواست." این اتفاق در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. قاعده‌اش این بود که نهایتا دو گزینه داخلی و یکی، دو خارجی را مدنظر می‌گرفتند و از بین این سه، چهار نفر یک مربی را انتخاب می‌کردند. این اتفاقات به هیچ وجه زیبنده فوتبال ایران نبود و به نظرم توهین به شأن و شخصیت فدراسیون ما بود. در آن زمان هم دیدیم که خود آقای قلعه‌نویی و گزینه‌های دیگر انصراف دادند. همان‌طور که گفته‌ام این اتفاق شأن فوتبال ما را پایین آورد. اما در نهایت یک تصمیم خوب گرفته شد و آقای قلعه‌نویی، بهترین گزینه داخلی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. باز هم به ایشان تبریک می‌گویم. ایشان به دلیل تجربه کافی و سابقه مربیگری در تیم ملی نسبت به سایر گزینه‌های داخلی، انتخاب بهتری بود.

باید حامی سرمربی تیم ملی شویم

اعتقاد دارم که هر مربی بر اساس سلیقه، تفکر و اهداف خود باید اختیارات لازم را برای انتخاب نفرات تیم ملی داشته باشد. باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و انتخاب بازیکنان بستگی به نظر و سلیقه ایشان دارد‌. آقای قلعه‌نویی چندین سال متوالی در لیگ برتر، فعالیت داشته و قطعا تمام بازی‌ها را رصد کرده و شرایط بازیکنان را مورد ارزیابی قرار داده است. به نظرم به جمع‌بندی و نظر واحد برای انتخاب نفرات خود رسیده و باید به سلیقه ایشان احترام بگذاریم. قطعا پس از هر انتخابی، گروهی موافق نفرات دعوت شده هستند و گروهی هم بر سر چند بازیکن اختلاف نظر دارند.

خودم به شخصه معتقدم مهدی قایدی پس از گذراندن دوران افت خود، در این چند هفته اخیر کیفیت بالایی داشت و به همراه آرش رضاوند آماده این روزها، می‌توانستند در لیست نفرات دعوت شده باشند. اما به هر حال باید به سلیقه آقای قلعه‌نویی احترام بگذاریم و از ایشان حمایت کنیم. پس از چند سال یک مربی داخلی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته و برای شأن فوتبال ایران لازم است که از ایشان حمایت لازم به عمل بیاید.

دیدگاه‌ها