کد خبر : 1897648 | 07 فروردين 1402 ساعت 00:11 | 30.3K بازدید | 86 دیدگاه

لوکزامبورگ 0-6 پرتغال: ماه‌عسل مارتینز ادامه دارد

پرتغال در دومین دیدارش در مقدماتی یورو 2024 موفق شد با نتیجه 6-0 لوکزامبورگ را از پیش رو بردارد.

لوکزامبورگ 0-6 پرتغال: ماه‌عسل مارتینز ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، پرتغالی‌ها که در اولین دیدار با هدایت روبرتو مارتینز با 4 گل لیختن‌اشتاین را شکست داده بودند، امشب هم کار سختی نداشتند و علی‌رغم این‌که یک ضربه پنالتی را از دست دادند، اما در نهایت با 6 گل به برتری رسیدند.

ویدئو: 275997

پرتغال بازی را بهتر آغاز کرد و تنها 9 دقیقه زمان نیاز داشت تا به گل اول برسد. روی یک ارسال از سمت راست بود که نونو مندس با ضربه سر توپ را در مقابل دروازه برای رونالدو فراهم کرد و او هم با یک ضربه پشت پای بی‌نقص کار را تمام کرد.

1835870
فشار حملات پرتغال ادامه پیدا کرد و در دقیقه 15 این تیم به گل دوم رسید. این بار روی ارسال برناردو سیلوا از سمت راست بود که ژوائو فیلیکس روی تیر صاحب موقعیت شد و با یک ضربه سر دقیق اختلاف را به دو گل افزایش داد.
تنها سه دقیقه بعد خود برناردو سیلوا گل سوم تیمش را به ثمر رساند. این بار ژوائو پالینیا بود که روی یک ارسال از میانه زمین به پشت مدافعان لوکزامبورگ، برناردو سیلوا را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک ضربه سر، توپ را به گوشه دروازه میزبان فرستاد.
بعد از این گل کمی از فشار حملات پرتغال کاسته شد و تیم میزبان هم برای دقایقی پیش کشید، اما در دقیقه 31 این رونالدو بود که بار دیگر موفق به گلزنی شد. پاس در عمق برناردو سیلوا، رونالدو را با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد و او هم با یک ضربه مطمئن، گل دومش در این دیدار را به ثمر رساند.
در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این بازیکنان پرتغال بودند که فرصت گلزنی داشتند، اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و نیمه اول با همان 4 گل به پایان رسید. 

نیمه دوم را لوکزامبورگ بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه پرتغال ایجاد کردند، اما نتوانستند به گل برسند.
در ادامه بازی متعادل شد و با خروج بازیکنانی مانند برناردو سیلوا و کریس رونالدو، از شدت حملات پرتغال هم کاسته شد.
بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 77، سرانجام پرتغال به گل پنجم رسید. این بار روی حرکت رافائل لیائو از سمت چپ و ارسال او به دهانه دروازه بود که اوتایو با ضربه سر کار را تمام کرد.
در دقیقه 83 روبن نوس می‌توانست گل ششم پرتغال را به نام خود ثبت کند؛ اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. دو دقیقه بعد، خطای مدافع لوکزامبورگ روی لیائو در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خود لیائو پشت توپ قرار گرفت؛ اما ضربه او را دروازه‌بان میزبان دفع کرد.
ولی در دقیقه 88، لیائو موفق شد دروازه لوکزامبورگ را باز کند. روی پاس روبن نوس بود که لیائو در سمت چپ صاحب توپ شد و بعد از یک حرکت عرضی و ضربه‌ای نه چندان محکم، کار را تمام کرد.
در دقایق باقی‌مانده باز هم پرتغالی‌ها فرصت گلزنی داشتند؛ اما در نهایت بازی با همان شش گل به پایان رسید. 

دیدگاه‌ها