کد خبر : 1897814 | 08 فروردين 1402 ساعت 08:45 | 41.2K بازدید | 16 دیدگاه

خودداری اندونزی از حضور اسرائیل در این کشور

رژیم صهیونیستی، عامل تغییر میزبان جام‌ جهانی!

به دلیل راهیابی رژیم صهیونسیتی به رقابت‌های جام جهانی جوانان، برگزاری این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی، عامل تغییر میزبان جام‌ جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های اندونزی این روزها درباره لغو احتمالی برگزاری مسابقات جام جهانی جوانان در این کشور صحبت می‌کنند. مسئله‌ای که علت آن، راهیابی تیم رژیم صهیونیستی به این پیکارهاست.

طبق اعلام مقامات محلی، قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال زیر 20 سال که قرار بود روز جمعه در اندونزی برگزار شود، چند روز پس از درخواست فرماندار استان بالی برای حذف اسرائیل از این مسابقات لغو شده است.

1836169

هیچ رابطه دیپلماتیک رسمی بین دو کشور وجود ندارد و حمایت از آرمان‌های فلسطین در یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مسلمان‌نشین، باعث افزایش تنش بر سر میزبانی از اسرائیل شده است.

این مسابقات از 30 اردیبهشت تا 21 خرداد 1402 در شش شهر با حضور 24 تیم برگزار می‌شود. قرار بود که قرعه‌کشی این مسابقات روز جمعه آینده در بالی برگزار شود، اما فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) این رویداد را بدون ذکر دلیل یا تعیین تاریخ جدید لغو کرد.

مقامات اندونزیایی اعلام کردند که یکی از عوامل احتمالی در لغو مراسم قرعه‌کشی، درخواست فرماندار بالی برای کنار گذاشتن اسرائیل به دلیل سیاست‌هایش در قبال فلسطینی‌ها بود. فرماندار بالی در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان در ماه گذشته، این درخواست را اعلام کرده بود.

1836171

آریا سینولنگا، عضو فدراسیون اندونزی، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در جاکارتا گفت: قرعه‌کشی لغو شده است. ما می‌توانیم این را به دلیل امتناع حاکم بالی بابت میزبانی از اسرائیل درک کنیم. این کشور در مسابقات حضور دارد و نمی‌توان قرعه‌کشی را بدون همه شرکت کنندگان برگزار کرد.

طبق آخرین خبرها، پرو یکی از کشورهای نامزد میزبانی این مسابقات است. در صورتی که مقامات اندونزی و فیفا به نتیجه نرسند، فوتبال این کشور با تحریم روبه‌رو شده و مسابقات در پرو برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها