کد خبر : 1897981 | 09 فروردين 1402 ساعت 01:38 | 10.4K بازدید | 1 دیدگاه

زامبیا و بورکینافاسو و شاید مصر؛

صعود دو تیم و نیم به جام ملت‌های آفریقا

صعود تیم‌های ملی زامبیا و بورکینافاسو به جام ملت‌های آفریقا 2023 قطعی شد.

صعود دو تیم و نیم به جام ملت‌های آفریقا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ساحل عاج روز سه‌شنبه در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا با دو گل سانگره و کسیه برابر کومور پیروز شد و با 10 امتیاز در صدر جدول گروه H قرار گرفت.

البته ساحل عاج میزبان جام ملت‌های آفریقا 2023 است و حضور این تیم در این رقابت‌ها قطعی است، اما پیروزی برابر کومور باعث شد امیدهای این تیم برای صعود به پایان برسد و تیم ملی زامبیا که در حال حاضر با ۹ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، جواز حضور در جام ملت‌ها را کسب کند.

همچنین در رقابت‌های گروه B مقدماتی جام ملت‌های آفریقا نیز بورکینافاسو برابر تیم ملی توگو قرار گرفت تا تقابل دو تیم با تساوی 1-1 به پایان برسد. در این بازی، دانگو اوتارا در دقیقه 12 برای بورکینافاسو گلزنی کرد و سپس در دقیقه 26، لابا کوجو، ستاره العین و آقای گل امارات، گل تساوی را به ثمر رساند، اما این گل نتوانست زمینه‌ساز پیروزی توگو شود.

تیم ملی بورکینافاسو با این تساوی، امتیاز خود را به 10 رساند و در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت تا حضور خود در جام ملت‌های آفریقا را قطعی کند.

در یکی از دیدارهای امشب هم تیم ملی مصر برابر مالاوی قرار گرفت و موفق شد با چهار گل طارق حامد، عمر مرموش، محمد صلاح و احمد سید از سد حریف خود بگذرد و با ۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گینه، در صدر جدول گروه D قرار بگیرد.

تیم ملی مصر در حال حاضر به یک امتیاز از دو بازی‌ باقی‌مانده خود (برابر گینه و اتیوپی) احتیاج دارد تا بتواند به صورت رسمی مجوز صعود به جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد؛ هر چند که این تیم همین حالا هم عملا خیال خود را از صعود راحت کرده است.

دیدگاه‌ها